קיבוץ רביבים 08-6562511
חסר רכיב

עלון 2550

19/03/2010
 
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

עלון  2550

תאריך 19.03.10

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך הזמני: מאירקה לוין

----------------------------------------------------------------------------------------------
זהו העלון האחרון לפני עלון פסח.

הוא נערך ביום הברית של נכדי, שלא התחשב ב-dead line ובחר להיכנס בבריתו של אברהם אבינו דווקא ביום רביעי.

תוספת קטנה לעלון הקודם - ראוי לציון כי צילומי העטיפה לספרו של יגאל צחור "עוטף ישראל", כמו גם הצילומים בגוף הספר צולמו בידי עזרא צחור.

השער הוא עיבוד לקריקטורה של דני קרמן – כי המצב בכבישים בנפשנו הוא!

העלון הבא יחולק ממש בערב הסדר, אך ייערך כרגיל בימי רביעי וחמישי של השבוע הבא ולכן יש להקדים ולשלוח אליו את החומרים לפירסום. העלון שאחריו ייצא במתכונת מצומצמת כרביבון במהלך חול המועד.

                                                                                               שבת (גדולה) שלום – מאיר'קה

מעלון לעלון
ערב הוקרה לינקה
מתוך דברים שאמר הבמאי, עמרי ליאור, בפתיחת הערב
בסיום ערב דועט ליונת ולאלכסנדר סנד
לחוגגים יום הולדת – מזל טוב!
רסיסי רביב רבל
תודות לפורים
קח תן
אלה תולדות
שנת שרות – שנה עם משמעות -
מהתרבות
אתר רביבים באינטרנט
מהנהלת בריאות ורווחה
ממשאבי אנוש
מזכירות
נר זיכרון לחודש ניסן
מענף אחזקה
תערוכה לקראת פסח

ערב הוקרה לינקה

יפה עשתה ענת שרגאי, אוצרת פסטיבל הסרטים השנתי באזורנו, שפתחה את סדרת הסרטים והמפגשים באירוע לכבוד יונת סנד (ינקה) שנפתח בשירים האהובים עליה בעיבוד וליווי מיכאל וולפה ובביצועו של עופר כלף.

במרכז הערב עמד, כמובן, סרטו של עמרי ליאור "דועט" – 50 דקות עם ינקה. ניסיון נועז לפצח את חידת הכתיבה בשניים של צמד הסופרים יונת ואלכסנדר סנד. עמרי סיפר לקראת ההקרנה איזו חוויה מכוננת הוא עבר בניסיון ל"אלף" את ינקה לעמוד (ללכת או לשבת) מול המצלמה ולומר בשטף משפטים שיקדמו את ה"סיפור", שרצה לספר ושאולי ממנו תתפענח החידה.

אנחנו, החברים הצופים בסרט, יכולנו רק לרחם על הבמאי וניסיונו הפתטי ל"ביים" את ינקה.

אבל הוא עשה זאת, נדמה לי גם להפתעתה של הגיבורה עצמה, וכך לאורך הסרט נבנית תמונה של אהבה גדולה שהולידה לא רק את ילדיהם:יואב ז"ל, אתי ודניאל, אלא גם ספרים רבים המספרים באופן מאוד אישי ומיוחד את קורותיהם של גיבורי חייהם האמיתיים והמומצאים.

לא במקרה מתרגשת ינקה דווקא כשהיא מספרת על ספרה היחיד שנכתב רק על ידה – "קאז'יק"... פתאום האישי, שהיה מורכב תמיד משניים: הוא והיא – נהפך לאחר מותו של אלכסנדק לאישי-בלבדי, רק שלה, ובספרה על כך היא משתנקת מהתרגשות ומזכרונות המציפים אותה.

אנחנו, חברי רביבים, חבריה ומוקירי זכרו של אלכסנדר זכינו בסרט מרגש ומאחלים לינקה המשך יצירה ולבמאי עמרי ליאור, שסרטו יצליח וכך יראו אותו רבים, שיתגרו ויימשכו לספריהם.

את המוסיקה לסרט עיבד וחיבר מיכאל וולפה.

את הערב הכינה יהודית שפר ואת המועדון – רחלי ברגמן.

                                                                                                                        מאיר'קה

כאן על פני מִדְבָּר
        ליונת ואלכסנדר סנד 
על פני רמת מִדְבָּר
בֵּצֵל אִילָן נִשָּׂא 
שוזר אֱנוֹשׁ בחֶרֶט
בִּכּוּרי ראשית מקום
בדּוּאֶט מילים מופלא

                  רביב גדיש 

מתוך דברים שאמר הבמאי, עמרי ליאור, בפתיחת הערב:

יונת עשתה לי "בית ספר" אפשר להגיד, ועל כך אני אומר לה  תודה.

מיונת למדתי הרבה יותר מספרות – למדתי על ההתייחסות לכתיבה, ההתייחסות לשפה, הכרה והיכרות עם כותבים אחרים והחשוב מכולם – לא להתפשר בדרך אשר בה אתה מאמין ולא לזייף למען צרכים שלא לשמם אתה כותב.

למדתי שבדרך הזו הרבה יותר קשה לכתוב ושבדרך הזו בדיוק אי אפשר לזכות ברבי מכר, אך זאת הדרך הנכונה והיחידה שבעזרתה אפשר לכתוב נכון ולאחר מכן להישען לאחור, להתמתח על הכיסא ולהרגיש טוב עם מה שעשית.

כאשר יונת סיפרה לי על דרך עבודתה עם אלכסנדר באשר לבחירת המילה הנכונה או המשפט הנכון, הבנתי שבקריאה וגם בכתיבה, יש מימד נוסף אשר חודר לעומק. פתאום יש מהות וסיבה, פתאם חלקי  משפט וקטעים שלמים מתחברים זה לזה ויוצרים תמונה יותר מורכבת, יותר צבעונית ועם יותר פרטים.

פתאם אני קולט שמעבר לתיאור או להסבר או לאמירה אחת, יש עולם מלא אשר אפשר לשקוע בתוכו יותר מאשר בקריאת ספר שלם.

כאשר יונת סיפרה לי על אלכסנדר יכולתי לראות אותה מביטה בו ומשחזרת את הימים כאילו הוא נמצא לידה בכל יום ועד היום.

למדתי מיונת שמטען העבר אינו ניתן להסרה. אתה חי איתו מידי יום, נושא אותו בכל מסעותיך ומשתמש בו לפי בחירתך. יש המציירים, יש אשר כואבים, יש אשר כותבים.

למדתי מיונת שהחיים הם לא סרט אך אפשר לעשות סרט על החיים.

 

בסיום ערב דועט ליונת ולאלכסנדר סנד,   

ברצוני לומר אלפי תודות ליהודית שפר המהממת ותמיד תמיד

משקיעה את נשמתה בכל אירוע.

ולמדלן שמשקיעה כל כך בינקה ומאפרת אותה בכל אירוע.

וכמובן לעמרי ליאור שליווה את ינקה במסעו אל הלב בסרט.

לו היו שואלים אותי – היו צריכים לתת פרס ישראל לסופרים ינקה ואלכסנדר סנד ביום העצמאות.

אל נשכח את רחלי ברגמן, שהתמסרה להכנת המועדון לאירוע, ולמורן קיסרי - אשר על ההגברה, שתמיד דואגת שהכל יתקתק.

לאילנה שחף רוב תודות בעזרה להכנת הערב.

תודה לחברים שהשתתפו בערב: ידידתי המרגשת יהודית שפר, רביב גדיש, מיכאל וולפה (ידיד הנפש של ינקה), הזמר עופר כליף ולכל משפחת סנד ולכול מי שנתן יד.

ולינקה, שזכתה לערב כה מרגש, אאחל אריכות ימים ועוד שנים של יצירה !

                                                                                                                        אסנת סנד

         לחוגגים יום הולדת – מזל טוב!            

 

            אורי בן-יוסף – 20/3                  מייק סמואלסון – 23/3

            אורלי חכלילי – 20/3                 חופית אליס – 24/3

            שמואליק איסקוב – 21/3        לאה ברגמן – 25/3     

            ג'קי ברזלי – 22/3                    מוטקה כץ – 27/3

            דבורה ליבנה – 23/3                 רות קלוסקי – 28/3


רסיסי רביב רבל – מאיר'קה לוין


יש לי חוב דיווח ממסיבת פורים במפעל: האירוע היה הצלחה גדולה ופצצה אמיתית: התחפושות, הקישוטים, בעיקר מצב-הרוח. חיי המפעל בקזינו – הנושא שנבחר לפורים – בא לידי ביטוי במסיבה שאירגן צוות הרווחה בראשות קורין ב.

פרס ראשון על תחפושת קיבלה להקת "המוסד". עזרא כהן ושלוש הגרציות: ויקה, אנה ויעל, שהפליאו בהופעתם בלהיט: "תלונות לקוח / חלפו עם הרוח". להקת "המתפעלים" עם הסולנית מיכל א. ששרו על הרולטה המפעלית כבר קיבלה הזמנה להופעות נוספות במפעלי פלסטיק בארץ ובעולם, והתמלילנית המוכשרת עובדת כבר עכשיו על להיטם החדש: "פורד טויוטה וג'י.אמ.סי / בואו ללמוד מאיתנו את האֵי.בי.סי."

בפרס השני זכה שפר שהתחפש למוצר שמיוצר במחלקת התבניות והוא חלק מתוך מכלול שמוזרק אצלנו ומשמש במנגנון של "משהו" שהשתיקה יפה לו, ועליו כתב שפר את הכתובת "למהמר מאירן – טיל בישבן."

בפרס השלישי עבור תחפושת יפה זכה משה שחם שהתחפש לפרה.

גם ברבל חגגו את פורים במסיבה מוצלחת, אף שיש להם עוד קצת ללמוד מרביב בכל הקשור לקזינו...

רביב רבל ומה שביניהם

רבל מוציאה חלק מעבודותיה מרביב. השבוע העמיסו תבניות רבות שנשלחו למפעלי הזרקה בארץ. אחת הזוכות הגדולות היא "נטפים" בקבוץ חצרים. עובדים, ולא רק חברי רביבים, מקבלים את הצעד הזה ברגשות מעורבים: גם הבנה למצוקת רבל הנקנסת קשה על כל פיגור באספקת מוצריה, וגם צער רב על הפסד עבודה מוכרת וחשובה לרביב.

הצעד הזה נעשה בהסכמת שני הצדדים. רביב אף ביקשה זה כבר מרבל לחפש לעצמה ספקים נוספים לחלקי פלסטיק מוזרקים מתוך הבנה שהיא מתקשה לעמוד בהתחייבויות הגדלות והולכות.

ידענו כבר תקופות בהן נגרעו עבודות גדולות ולקוחות כבדים וידענו גם איך להיחלץ מהן מחוזקים. נאחל למפעל הבת שלנו שהספקים החדשים יעמדו בדרישות שמכתיבות חברות הרכב כשמדובר בחלקים לציוד בטיחותי מהדרגה הראשונה: לעמוד באיכות הגבוהה ובמועדי האספקה הלוחצים.

 

שיר לאישה   

יבגני זינגר עושה

זאת כל שנה ביום האישה:

הוא תולה פוסטר גדול

על לוח המודעות של

המפעל ועליו פואמה

דו-לשונית (ברוסית ובעברית)

שכולה אהבה, הערכה

ואיחולים לאישה באשר היא.

לפניכם דוגמית קצרה לטעימה:

 מרץ שמיני, נשים שמחות / יש לזה סיבות רבות / אביב בא, הדם רותח / תעשו לעצמכם שמח / נאחל כמה ברכות / לשנים הכי יפות / תעברו חיים באושר / בלי להזניח כמובן את העושר / תיהנו שנים רבות / ותגשימו את כל החלומות...

חשמל על הגג (של מפעל רביב)

אמור מעתה: אני, (קבוץ רביבים – עסקים), מוכר לחברת חשמל מלוא החופן של וואטים, אחרי שהשדה הסולרי הראשון הופעל בסוף שבוע שעבר. וכשאנחנו אומרים המונה מתקתק – הפעם הכסף נכנס ולא יוצא. פוטנציאל ייצור החשמל הוא 50 קילוואט, אך הוא תלוי בעוצמת השמש, השעה, העננות וכו', ולכן רק בחלוף הזמן נוכל לסבר את האוזן כמה חשמל השדה באמת מייצר.

כל דכפין

"שולחנות קק"ל" צצו לפתע בחניית האופניים שבכניסה לקפיטריה והם מזמינים את היוצאים להפסקה ובעיקר את המחכים להסעות. השולחנות, הספסלים, המאפרות, כל אלו נועדו לרווחת העובדים אך גם כדי ליפות את הכניסה הסובלת מיחסם של מספר עובדים הנוהגים להשאיר שם את הלכלוך שהם מייצרים בהפסקות הקצרות מהעבודה. השילחון והסיפסול הם מתוצרת אחזקת מבנים על פי הזמנת מחלקות הרווחה והרכש.

פימי – קרן אור וקרן שמש

השבוע התפרסמו ידיעות בעיתונות הכלכלית על כך שקרן ההשקעות הגדולה בישראל – פימי, תשקיע ברביב 20 מיליון דולר. האומנם? כן ולא, אומר אודי, אנחנו מחפשים מזה זמן אפשרות להכניס לרביב שותף נוסף על מנת להקטין התלות בבנקים ולהקטין סיכונים. הדבר נעשה בבירכת הדרך של ההנהלה הכלכלית ומועצת המנהלים. המגע עם פימי החל לפני מספר חודשים ונבחנו מספר חלופות. החלופה שנבחרה כמועדפת ע"י שני הצדדים הינה

הלוואה של הקרן לרביב ומול זה רביב שומרת לקרן אפשרות להיכנס כשותפה מלאה תוך מספר שנים. עפ"י המודל המוצע, פימי תלווה לרביב 10 מיליון דולר לחמש שנים (הלוואה נושאת ריבית) וע"י כך תקבל אופציה לרכוש 20% מרביב בסכום של 10 מיליון דולר (מה שנקרא בלשון העם-שווי חברה של 40 מיליון דולר לפני הכסף). נכון לעכשיו חתמו החברות על מסמך עקרונות אך הדרך עדיין ארוכה עד להסכם מלא וסופי, שיבוא מן הסתם לאישור כל הגורמים הרלוונטים. 

תודות לפורים

קצת באיחור נודה לאנשים הנפלאים שעשו לנו מסיבה שלא היתה כמוה:

חסר רכיב