סוכם:
דו"ח קיום (הוצאות והכנסות) + הסבר מילולי פורסם לחברים לפני ישיבת המזכירות.
תחזית סוף שנה בקהילה לשנת 2009 תוצג באסיפה.
אישור תקציב הקהילה לשנת 2010 – יובא לאישור האסיפה.
2. דיון בנושא רכב - מחיר הק"מ, תפקידי ועדת רכב, סידור רכב
בהשתתפות: פיני לחמן - מרכז ועדת רכב, נורית רותם - סדרנית רכב, יאיר מנע - מרכז משק, זהר מועלם
מחיר הק"מ
לאחר שנקבע מחיר הק"מ לחבר, ביקשו חברי המזכירות לקבל הסבר על הנושא ולדון מחדש בהחלטה. כל נושא הרכב מנוהל באגף המשקי ולא תחת הקהילה. מחיר הק"מ נקבע ע"י נציג ועדת רכב, תמחירנית (מינה גושן), אילנה בראודה יאיר מנע (מ. המשק) ונציג הקהילה (מרש"ק) המייצג את 'הצרכנים'. המערכת עובדת בצורה מאוזנת כאשר מחיר הק"מ נקבע עפ"י ההכנסות וההוצאות בפועל.
על מנת להשאיר את המחיר לחבר נמוך ככל הניתן, נקבע כי ענפים וועדות משלמים יותר עבור ק"מ ועובדי חוץ המשתמשים ברכב באופן קבוע, משלמים עבור שמירת הרכב כרכב 'ייעודי' סכום מסוים. כ-20 מתוך 29 מכוניות נשמרות כרכב 'ייעודי'. יחד עם זאת חשוב לציין כי השימוש ברכב ע"י ענפים פוחת עם השנים כך שלמעשה רוב העלות מוטלת על הקהילה. מכיוון שהמערכת צריכה להיות מאוזנת, אם נוצר גרעון צריך ליצור הכנסה או לצמצם הוצאות. מדי כמה שנים מתעדכן המחיר בהתאם למצב. בשנים קודמות נוצר גרעון מסוים אך מחיר הק"מ לא עודכן.
הוחלט:
1. המזכירות מאשרת את החלטת ועדת רכב להעלות את מחיר הק"מ לועדות ולענפים ב-10 אג' ל-1.46 ₪. מחיר הק"מ לחברים יעלה אף הוא ב-10 אג' ויעמוד על 70 אג', כפי שהיה לפני מספר שנים.
2. מרכיב הנסיעות בתקציב האישי יעלה
בהתאם – 10 אג' לק"מ.
מצב צי הרכב
נשמעות טענות רבות על לכלוך ותקלות ברכבים. על מנת להעלות את רמת הניקיון הוצא בן שר ממערך המיונים במדגרה, והוא שוטף ומנקה את המכוניות בבוקר. בעקבות מהלך זה יש שיפור ניכר במצב וכבר שומעים חברים המביעים את שביעות רצונם. אחת הבעיות הקשות היא חוסר המודעות של החברים. ישנם חברים אשר נוסעים עם כלבים או מעשנים ברכב ויש קושי להתמודד איתם. לא תמיד יש הבנה לרגישויות של שאר המשתמשים ברכב.
הטמעת מערכת סידור רכב ממוחשבת
למערכת הממוחשבת יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד רמת הנגישות של החבר לרכב עלתה מאד וניצול צי הרכב טוב מבעבר. אנו רואים עלייה דרמטית במספר ההזמנות ליום ובסה"כ נראה שרוב החברים מרוצים מן המערכת. לצד ההתייעלות נוצר לעיתים מצב בו חברים לא מקבלים שירות. אם בעבר יכולנו להבטיח לחבר שהזמין כמה ימים מראש שיהיה לו רכב, כיום קשה לעמוד בהבטחה זו. יש לזכור שזה קשור לעלייה במספר ההזמנות ולא כתוצאה מתקלות או חוסר יעילות של המערכת. בעיה נוספת היא בהטמעת המערכת. יש עדיין חברים שמתקשים להזמין רכב במערכת. הפתרון המתבקש הוא לחזק את ההסברה. יש לחשוב על הדרכים הנכונות לעשות זאת.
שינוי נוסף הנובע מהכנסת המערכת הממוחשבת הוא שינוי בתפקידה של סדרנית הרכב.
המעורבות שלה בסידור הרכב הולכת ופוחתת מכיוון שהרוב המכריע של ההזמנות נעשה דרך המערכת. מכיוון שכך, יכולתה לפתור בעיות פוחתת וכך גם הבקרה שלה על הזמנת רכבים. למשל, אם בעבר הייתה הגבלה על מספר הימים הרצופים בהם יכול חבר להזמין רכב, היום המעקב מסובך יותר ויש למצוא לכך פתרון טכני. נורית בהחלט רואה את תפקידה כאחראית על פתרון בעיות והיא משתדלת לעשות זאת בצורה של מניעה ע"י מעקב והתערבות מבעוד מועד. כפי שכבר נאמר, יכולתה לשנות משהו ברגע האחרון, מוגבלת.
המלצת פורום קליטה על קבלת חזי וכוכב לחמן לחברות
בהשתתפות: גדעון טאובה
חזי וכוכב התחילו את הקליטה ברביבים לפני 3 שנים.
מדובר בקליטה טובה מאד. מקומות העבודה מרוצים מאד. חזי התחיל כעובד חוץ ומאוחר יותר חזר לעבוד בבית, בתחילה ברתמים ואח"כ במחסן השמן. עבודתו של חזי בבית אפשרה לכוכב השתלבות טובה מאד ב"רבל". מבחינה חברתית לא ידועות לנו בעיות וגם במערכת החינוך יש שביעות רצון מהקשר עם חזי וכוכב.
הוחלט:
המזכירות ממליצה על קבלתם של חזי וכוכב לחברות בכפוף להסדרת נושא הפנסיה לפני ההצבעה.
סיכם: תומר פריאל