קיבוץ רביבים 08-6562511

עלון 2510

12/06/2009
 
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

 

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

בשער: הקראווילות הגיעו, וכתבה על ירדן בן לולו מ"זמן הנגב" מקומון של ידיעות.

מיכל פריאל מברכת את בני ובנות המצווה, שהשנה הם מעטים אך מובחרים.

דו"ח המזכירות מלמד שמחפשים במרץ מזכיר חדש. דו"ח הצוות מלמד שנמצא מועמד. מי? תקראו בעצמכם.

הרבה ציפורים יש השבוע בעלון: עדין הלך וראה את העורב הלקחן, ואמנון לבנה כותב על הציפורים ואנו נאחל לו בריאות טובה.

צוות הסיב האופטי מעדכן, וגם רכזת תרבות. אורה מ"טפטפת" לקראת שבוע הספר, ומאירק'ה מעדכן ב'רסיסי רביב – רבל' על שבועות, תכניות התפשטות במפעל ועל התרגיל.

שמואל שנער, גזבר רפת ר"ן כותב כתבה מפרגנת על הרפת והצוות שלה. הבאנו אותה מעלון כפר עזה, בבחינת "יהללך אחר ולא פיך". בשער עלון כפר עזה הופיעה גם תמונת "השלישייה הזוכה" -חיזקי, ערן ארז ו'ריאד' הפרה המצטיינת, תמונ זו לא הצלחנו להעביר. 

זהו, אז חמור ושבת שלום!                                                               

נתאי פרץ

 

דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 4.6.09

 

1. דיווח מצוות מציאת מזכיר/מרש"ק

בהמשך לדיווחים הקודמים על עבודתו של הצוות למציאת מזכיר/מרש"ק, לאחר שנבחר בהצבעה בפתקים, עבד הצוות מסוף חודש מרץ. 

חברי הצוות : קרולין סלומון – יו"ר, רינה גלילי ונגה יוגב – מתוקף תפקידן, מיירה גולדמן ועודד גולן – כנציגי ציבור.

רינה גלילי מנהלת משאבי-אנוש עדכנה את חברי המזכירות על עבודת הצוות. בהתאם להמלצות ליצור החלפה מדורגת התמקד הצוות במציאת מזכיר. החלפת המרש"ק, בהסכמתו של גיצי, תידחה עד לבחירת מזכיר חדש וייצוב המערכת. עוד מומלץ כי מטבע הדברים המזכיר החדש יהיה מעורב בקבלת ההחלטות בדבר החלפת המרש"ק וזהותו. אשר-על-כן בחן הצוות בחודשים האחרונים מועמדים לתפקיד המזכיר. רינה הסבירה כי חיפוש המזכיר איננו פשוט ומועמדים רבים שראויים לכך סירבו לקבל על עצמם את התפקיד מסיבות שונות.

הוסבר כי למרות האמור לעיל, הצוות עושה כל מאמץ בכדי למצוא מועמד למזכיר שהוא חבר קיבוץ. הצוות תחם את עבודתו למספר ימים נוספים בתקווה לסיים את התהליך ולסכם על מועמד לתפקיד המזכיר.

2. המלצת צוות בנים על קבלה לחברות 

בהשתתפות: מנשה לוי – מרכז צוות בנים

ראשית, נמסר שמנשה ממשיך בתפקידו כמרכז צוות בנים. העברה מסודרת של התפקיד למיכל תתקיים לקראת סוף יולי.

בהמשך הציג מנשה את המלצת צוות בנים לקבלת הבנים הבאים לחברות:

?    ינאי דינסין (27) בן כיתת אגוז. סטודנט למדעי הצמח בפקולטה ברחובות. עבד בגידולי          השדה ובענף הזית.

?    חן שאול (25) בן כיתת סייפן. עובד בלול לקראת לימודים ומנהל את הפאב. עבד                 בגידולי השדה וריכז גרעין.

?    יוליה שטיימן (27) בת כיתת תות. ניהלה חנות בקניון במבשרת ציון במסגרת שנת                חופש. חזרה לרביבים והשתלבה במפעל. מתעתדת ללמוד רפואה משלימה.

?    ליאור בן יוסף (25) בת כיתת סייפן, עבדה תקופה ממשוכת בענף המזון, לאחרונה                השלימה תיק עבודות והתקבלה ללימודי עיצוב.

סוכם:

פה-אחד, ממליצה המזכירות על קבלת הבנים שהוצגו לחברות.

3. אישור הדו"חות הכספיים של הועד המקומי

בהשתתפות : שמשי רשף – חשב הקהילה

המזכירות במסגרת כפל תפקידיה היא הועד המנהל של האגודה ובמקביל גם הנהלת הועד המקומי ברמה המוניציפאלית. אשר-על-כן נדרשת המזכירות בישיבתה כוועד מקומי לעבור על הדו"חות הכספיים ולאשרם. שמשי רשף – חשב הקהילה, סקר את הדו"חות הכספיים של הועדים המקומיים רביבים ורתמים לשנת הכספים הקודמת – 2008 (מצ"ב) וענה על שאלות החברים.

סוכם:

פה-אחד, מאשרת המזכירות את הדו"חות הכספיים של הועדים המקומיים רביבים ורתמים.

                                                                                                                  רשם: חגי רזניק

 


 

     דו''ח והמלצה מהצוות לחיפוש מזכיר

בהתאם לסיכום ישיבתו מיום 8.6.09

לאחר חודשיים וחצי של עבודת הצוות למציאת מזכיר ובחינה של מועמדים שונים, אנו ממליצים פה אחד לבחור את תומר פריאל לתפקיד מזכיר הקיבוץ.

תומר, עובד סוציאלי במקצועו ובעל תואר שני, ריכז את חברת הילדים בעבר וכעו"ס ליווה מקצועית את חברת הנוער בקיבוץ עין-גדי ולאחר מכן היה שלוש שנים העובד הסוציאלי והיועץ של פנימיית "אשל הנשיא" וחבר הנהלת הפנימייה. תומר אדם מתון, יציב ושקול עם יכולת הקשבה. בעבודותיו השונות הצליח להשתלב היטב בעבודת צוות, דבר שהינו חשוב ומשמעותי בתפקיד המזכיר. אין לו ניסיון רב בניהול אך הוא מרגיש שהוא בשל לקחת תפקיד מרכזי ברביבים ומעוניין בתפקיד. אנחנו מאמינים שהוא מועמד ראוי ומתאים. ממלאי התפקידים הקיימים מתחייבים לתמוך ולעזור לו להיכנס בצורה חלקה לתפקיד לאחר בחירתו, על מנת להגיע להתמקצעות מרבית. הודגש כי יומלץ למזכירות שבמקביל ובכפוף לבחירתו יסוכם עם ויקטור פריאל על סיום תפקידו כמרכז השיכון. מיכל פריאל תמשיך לרכז את החינוך אך תצא מחברותה במזכירות ובמקומה יוצע נציג אחר של הועדה/מערכת החינוך.

המלצתנו תגיע למזכירות ב 18.06.09 ולאחר מכן לאסיפה ולהצבעה בפתקים.

קרולין בשם הצוות

                                       

הלכתי ראיתי

העורב הלקחן

הלכתי בדרך העוקפת שמגיעה לחי-נגב וראיתי שני כלובי מתכת גדולים בתוכם מתעופפים עורבים. רשות שמורות הטבע יצאה במלחמת חורמה נגד העורב האפור וגרמה לשינוי החוק ועורב זה כבר אינו חיה מוגנת. זה קרה כבר בסוף 2006 אבל רק עתה הגיע אלינו. הנזקים שהעורבים גורמים אצלנו: הם מתחלקים עם הפרות והדגים במזונם, מפזרים את תכולתם של פחי האשפה בחצר, חוטפים מהמרפסות מכל הבא ליד ולקינוח טורפים  צפרים ורמשים מועילים שכן העורב הוא ציפור "אוכלת כל". למרות תדמיתו העורב האפור אינו תוקף בני אדם אלא אם נגעו-איימו על גוזליו.

הכלובים, שעלו כמה ת'לפים, הוצבו בסוף השבוע שעבר אחרי שאותר מקום הלינה של העורבים.

יומיים אחרי שהוצבו נלכדו בהם 80 עורבים! הפיתיונות שמושכים את הציפור החכמה פנימה הם מזון, מים וגם...עורבים חיים כי הם סקרנים ואוהבים התקהלות. ההנחה היא שהחכמות האלה

יעבירו בקרוב את מקום הלינה שלהן והכלובים בעקבותיהם.

איציק עדן, הפרוייקטור, עובד ע"פ הנחיות הפקח האזורי שגם מגיע בלילה כשהעורבים ישנים ומפנה אותם. מדוע מלחמה זו נפלה בהגדרת התפקיד של המא"ז, אשאיר לכם לנחש.

עדין


 

לבני ובנות המצווה     / מיכל פריאל

בני המצווה, הורים, בני משפחה ואורחים יקרים,

כבכל שנה אנחנו מתכנסים לאחד הערבים המיוחדים ביותר בשנת

בר-המצווה.

"ערב בית אבי" הוא ערב בו בני המצווה זוכים להציג את עצמם ולהכיר זה את זה בדרך אחרת, שונה, מעמיקה יותר. לא ע"י הצגה של מי אני ומה אני יכול לעשות אלא על ידי הצגה של מי הם הורי, מהיכן באה משפחתי, מה הן האמונות והסיפורים מהם ינקתי שישפיעו על הדרך בה אבחר את עתידי.

אדם חכם אחד אמר פעם שישנן שתי ירושות יציבות שאנו מעניקים לצאצאינו. האחת היא כנפיים והשנייה היא שורשים.

בימינו נדמה שהדגש הרב יותר הוא דווקא על הכנפיים. אנחנו מפציצים את ילדינו בטכנולוגיה, השכלה, חינוך איכותי ומנסים לכוון אותם למעלה. ללא שורשים לא נוכל להורות להם כיוון נכון. שורשיך הם נקודת ההתייחסות שלך. הם מחברים אותך לקרקע המציאות ומהווים נקודת פתיחה לצמיחה יציבה כלפי מעלה.

אני מאחלת לכולנו ערב נעים ומרגש. ערב של למידה חווייתית והיכרות עם מסורות, אמונות, סיפורים אישיים שמצטרפים יחד, פיסה לפיסה, לחלק קטן וייחודי של עם ישראל. מהנקודה האישית הקטנה שלנו ועד ליריעה הרחבה של העם היהודי שחזר לארצו אחרי 2000 שנות גלות.

 

 

סקירת עדכון אודות הסיב האופטי

לחברים שלום,

לאחר  כשלשה וחצי חודשים מאז הופעל לראשונה הסיב האופטי, מצאנו לנכון לעדכן את משתמשי הסיב האופטי.

בתחילת הדרך  היו בעיות הקשורות לתשתית שמצאו ביטוי בניתוק הקשר שבין שקע הקיר לארון התקשורת, בעיות נוספות נבעו מרוחב פס צר מדי, למרות שהיה רחב יותר ממה שהיועץ המלווה המליץ. אך הבעיה העיקרית הייתה, ציוד רשת שנרכש ע"י משתמשים ולא התאים למערכת שלנו ו/או לא הוגדר על ידינו כדי ליצור "שפה משותפת" עם הרשת.

בעמל רב ועבודה מסביב לשעון הצלחנו להתגבר על בעיות אלו בשיתוף פעולה עם חברת "רוטל", החברה שביצעה את עבודת התשתית וכן ע"י שדרוג רוחב הפס. כיום, אנו יכולים לומר שרכשנו ניסיון לא מועט בתפעול מערכת כזו ומהדים המגיעים מהחצר, ישנה שביעות רצון של משתמשי הרשת. אך בכך לא תמה מלאכתנו ואנו נכנסים לשלב של "מקצה שיפורים".

בשלב זה , הותקן ברשת שרת "קבצים" שכינויו ברשת = Lan (public). והגישה אליו הינה חופשית. ניתן להוריד: תוכנות חופשיות חיוניות למחשב, קישורים לאתרים שימושיים כגון קישור

לאתר רביבים, לאתר התחבורה הציבורית אגד-מטרופולין וכן מדור YAD2, בו ניתן יהיה לפרסם פריטים למכירה/קניה. כמו כן המחשב הציבורי יכול לשמש להעברת קבצים בין המשתמשים ובכך "לחסו�

חסר רכיב