קיבוץ רביבים 08-6562511

עלון 2503

17/04/2009
 
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

עלון כקובץ PDF
עלון כקובץ WORD


 

מעלון לעלון               דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
בשער: קציר העומר, וליל הסדר. תודה למנשה לוי, שצילם את התמונות.

השבוע שוב שאלו אותי, כמה פעמים, שאלה שעולה לעיתים תכופות וגם אני מתלבט בה ביני לבין עצמי: מדוע אין בעלון יותר נושאים שבמחלוקת, חשיפת עוולות, אי סדרים וכיוצא באלו נושאים המפרנסים את התקשורת הארצית.

אז הרהרתי קצת בדבר, והנה תשובתי: שלא כמו בחוץ, בקיבוץ יש לחבר אפשרויות רבות לטפל בעניינים המטרידים אותו: החל מפניה ישירה לחבר האמון על העניין, לוועדה, למזכירות, וכולי. בעיני תפקידו החשוב של העלון הוא חיזוק המארג החברתי של המשק. אם החבר יודע מה קורה בקיבוץ בו הוא חי, מי האנשים, מה הם עושים ולמה, יכול להיות שזה תורם יותר מאשר עוד התכסחות וחלופי מכתבים זועמים בעלון.

השבוע בעלון: רק פותחים אותו וכבר שלוש ברכות. מה אפשר לבקש יותר? אז יש גם ראיון עם לבנה צחור, המרכז החדש של ענף המזון, המתמודד עם תפקיד מאתגר ומורכב. בעיתון "הדף הירוק" מצאתי כתבת פרופיל על משפחת אללוף – לינור ושלומי, שמספרים שהם גאים ונהנים לחיות ברביבים. הבאתי אותה גם לכאן. אל תשכחו להצביע- יש השבוע נושא חשוב בקלפי, הדורש השתתפות מקסימאלית של חברים!

השבוע הט.ל.ח. קצת פחות מצחיק מבשבוע שעבר. בגלל טעות עריכה נשמטו סדרי החג מהעלון. אז שבת שלום וקריאה נעימה!

נתאי פרץ

תודות פסח תשס"ט\ רביב בן עמי

תודה גדולה לחברי חולית פסח שבכל שנה לוקחים על עצמם את ההכנות לסדר פסח, משימה לא קלה. בכל שנה יש בין 400 עד 500 אנשים שמשתתפים בסדר פסח ציבורי בחדר אוכל של קיבוץ רביבים. החדר אוכל שלנו הוא קטן מדי לאירוע כזה, מה שגורם לקשיים בביצוע של הסדר.

איתן בניה: אב הסדר.

ננסי פרחי, מינה גושן ובלה בן עמי : אחראיות לתוכנית הסדר. חיים פרחי: קציר העומר.

אריה גרין: אחראי לשבוץ מקומות ישיבה. בלה בן עמי: אחראית לחלוקת השי. נרדה ארז: אחראית לחלוקת ההגדות והתפאורות של הבמה. ורד גוטקה וסיגל בן לולו: סידור ועריכת פרחים. זהר מועלם ומיכאל ברנובסקי: אחראים לעריכת חדר האוכל. מיירה גולדמן ו-וונדי כהן סולל: אחראיות על עריכת השולחנות. אלעד נוה: אחראי על הגשת האוכל לארוחת הסדר ומפה של חדר האוכל. יוסף ללויה ואנדריי וייספלד: אחראים על חיסול וסידור חדר אוכל מחדש.

תודה רבה

לרביב בן עמי, שמכין לבית רביבים את הסדר בנאמנות ובהתמדה שנים רבות.

ישר כח!

פלג שלו

מארקה לוין: ותיק נכבד של החוליה ואב הסדר.

עוד חברים שתרמו לשמחת החג:

שי לפסח: עטרה לבר חלוקת השי: לסלי בקר

תאורה: יאיר לבר. מודעה לסדר פסח: זהבה לוי

צילום הסדר: מנשה לוי

תפאורת הבמה: טל יצחקי, אלינור ברזלי וליאור בן יוסף

הגברה: יואב אורנשטיין ותמיר יוגב

מחסן תרבות: פלמין גוטקה

תודה לכל הקריינים והזמרים!

תודה לכל התורנים כולל ההתנדבות של משפחת יוגב והאולפניסטים בחיסול

חלוקת הגדות של פסח בהשאלה: אורה ארצי.

הפסנתרן ומנהלת המקהלה: יוני ופטריסיה רבר.

מפות חדשות למצות: משפחת גוטקה.

מן התרבות/ איימי חיזקיהו

בשעה 22:00 יופיע זמר חדש: עמנואל סול, במופע רוק אקוסטי איכותי לרגל צאת אלבומו הראשון. האלבום כולל 11 שירים בלחנים מקוריים של עמנואל. חלקם פרי עטו וחלקם שירי משוררים כגון נתן זך, דויד אבידן ועוד. כולם מוזמנים לבוא לשמוע ולתת צ'אנס לזמר חדש!

בזמן המופע, השתדלו לא לעשן בתוך המו-בר

22/4 -21:00 אולם גולדה, קבוץ רביבים,  מופע התרמה והתנדבות עלמה זוהר ופשוטי העם

המופע הוא אירוע התרמה שכל הכנסותיו הם קודש לפרויקט של מתנדבים ישראלים, של הקהילה הישראלית, ושל רופאים ישראלים בקמפלה באוגנדה: גן ילדים שהוקם לפני כ-3 שנים ע"י רופאה ישראלית, המיועד לילדים בגילאים שנתיים עד שש והוא מונה כ-67 ילדים (מתוך 5000 ילדים!! שמסתובבים ברחובות).  המטרה היא לשמור עליהם שלא יסתובבו ברחובות בשעות היום ואחה"צ שיהיה להם אוכל בשעות היום וטיפול רפואי.
חשוב להראות שגם לישראלים יש מודעות לנעשה באפריקה ובעולם השלישי ע"י מתן עזרה ופיתוח פרוייקטים. מחיר כרטיס: 50 ש"ח, (ניתן להזמין במערכת ההזמנות או טלפונית במתנ"ס) מי משעוניין יכול כמובן לקנות ביותר.
בכניסה למופע תהיה עמדת מכירת שרשראות מנייר ממוחזר, יפות מאוד שגם הן נעשות ע"י נשים מקמפלה, הן נקנות ע"י המתנדבים הישראלים מהנשים במחיר גבוה יותר ממה שהן מוכרות אותן בדרך כלל וכך מובטחת להן הכנסה, ונמכרות בארץ במחירים נמוכים וכספי התרומה חוזרים לגן הילדים בקמפלה.


ענף החזון\ נתאי פרץ

ראיון עם לבנה צחור, המרכז הטרי של ענף המזון. 

 זרקתי ללבנה על הדרך, שהייתי רוצה לשמוע כיצד נערך ענף המזון לחג הפסח. הוא הזמין אותי לשיחה במשרדו שבענף המזון. השיחה התגלגלה, והנה התוצאה לפניכם...


 

מתי התחלת לעבוד בענף המזון?

אני בענף המזון מאז יולי השנה – בפועל כבר 4 חודשים בתפקיד המנהל, ותשעה חודשים בענף. לא מתחרט לרגע.

 

 איך האינטראקציה עם החברים?

באופן כללי האינטראקציה עם החברים כרגע לא מסודרת. זה רק על בסיס מי שניגש אלי ואומר. כדי לטפל בעניין בקרוב תושם תיבת פניות עם דף מסודר, כדי שאני אהיה יותר נגיש. אני מקבל פידבקים שברובם הם הערות לגבי חוסרים, אי נוחות כזאת או אחרת. חלקם הקטן זה מחמאות. חסר לי הקשר הישיר עם הסועדים, כי בסך הכל אני פה בשביל שלהם יהיה טוב. לכן בעתיד יהיה סקר דומה לזה שנעשה בכולבולית, בנוסף על תיבת הפניות.

 עוד דבר שמאד משמעותי בעבודה שלי הוא הקשר עם התורנים. ענף המזון נותן שלוש ארוחות ביום לאורך כל השנה, מה שהופך את התלות שלנו בעובדי שבת למוחלטת. בתוך המנגנון הזה של עובדי שבת עובדים אצלנו סך הכל בענף המזון בערך 55 עובדי שבת. מתוך הרשימה הזו כל הזמן יוצאים אנשים, ולא תמיד נכנסים חדשים באותו הקצב. זה משאיר המון התמודדות שלי עם כוח אדם לשבתות. פה יש לי פניה לציבור – אם יש מי שיש באפשרותו להצטרף למעגל הזה – אז אני אשמח מאד לשמוע מזה.

 

מה החזון שלך לענף המזון?

התפקיד שלי מוגדר לשלוש שנים. אני שואף להשתפר בכל הפרמטרים של עבודתי: חסכון בכסף, שירות, איכות ומגוון המזון, וחווית האכילה בחדר האוכל כולה. הייתי רוצה למשל לשפר את חזות אולם האכילה. בנוסף לכך אני מעוניין ליצור בתוך המערכת שלנו את היכולת להסעיד כמה שיותר אנשים לא

מהקיבוץ, כדי למנף את המטבח והצוות הקיים להכנסה נוספת לקהילה. זו כמובן מטרה לטווח ארוך, ולא לשנה הראשונה.

 

כיצד שומרים על האיזון בין הכיס לקיבה? בין מזון בריא לענף מאוזן כלכלית?

יש מורכבות בגלל המתח בין הצורך למכור ולשמור על איזון כלכלי, לבין הגשת מזון בריא. יש לנו אחריות גדולה מאד למה שהציבור אוכל. בין השאר אוכלים פה המון ילדים שלהוריהם אין ממש פיקוח על כל מה שהם אוכלים. וחשוב לנו שהם יאכלו בריא וטוב. מצד שני מנות תעשייתיות ומוצרים מוכנים, כגון עוגות ופחיות, הן יותר קלות להכנה, וקלות למכירה. בנוסף יש דרישה גדולה של הקהל לאוכל המעובד הזה, ואני רוצה לתת שירות לציבור שדורש. כך שהנושא מאד מורכב לכאן ולכאן, בסך הכול האוכל המבושל פה הוא מאד בריא.

 

 נו, אז עכשיו הגיע תור השאלה שעבורה הגעתי. איך התארגנתם לפסח?

מה שמיוחד בעבודה לקראת פסח זה שהארוחה מתומחרת רק בדיעבד, וכמות הסועדים לא ברורה עד לרגע האחרון. לכן יש לעבוד מדויק, כי המנות ארוזות , וחלק מהמנות שיישארו פשוט יזרקו.

 זה היה מלחיץ כי זו פעם ראשונה שאני מכין את הפסח בענף המזון. בנוסף  עשינו מנות ממתכונים חדשים. הודות לעבודה של צוות המטבח שבמקביל להכנות המורכבות לסדר עבד על האוכל הרגיל, כולל הכנות לשני סופי שבוע ואוכל כשר לפסח שגם הוא מוכן לא לפי המתכונים הרגילים. והתוצאה בסופו של דבר הייתה מצוינת.

תודה גדולה לחני, שהשאירה לי סיכומים מפורטים של סדרי הפסח בשנים הקודמות. הסיכומים הללו אפשרו לי להיערך למשימה לוגיסטית לא פשוטה. בסך הכל ההערכות שלנו הייתה טובה. בסיכומו של עניין אפשר לומר כי מהתגובות שקיבלתי אני מתרשם שהציבור נהנה מן האוכל.

 

ומשהו בנימה אישית לסיום?

אוכל הוא אמנם עניין אמוציונאלי מאד אצל הרבה אנשים. באופן אישי אני טיפוס יותר שכלתני, ולכן זה יוצר איזה דיסוננס בעבודה, כי לעיתים פונים אלי אנשים נרגשים עם תלונות או בקשות. אני שומע ומבטיח לטפל, כי זה באמת חשוב בעיני, רק שאני לא חווה את תחושת הדחיפות הרגשית שבדבר.

מצד שני זה נותן לי יתרון בעבודה מלחיצה בה אני שומר על קור רוח. אני רוצה להתנצל מראש אם המענה שלי לאנשים יראה קר לעיתים, אבל זה לא נובע מחוסר אכפתיות, אלא מהתייחסות עניינית לעבודתי.


תודה לבנה, על השיחה המעניינת ועל התפקיד החשוב שאתה עושה. נאחל לך ולנו הצלחה בעשיה זו!

 

 

הצבעה בפתקים

ימים חמישי-שישי-שבת, 16-17.4.09

אישור תקנון בטחון סוציאלי ותקנון קרן מילואים המעודכנים. האסיפה שעסקה בנושא, תוקרן בוידאו הפנימי (ערוץ הופ) בימים רביעי 14/4  ו חמישי 15/4 , בשעה 20:00. החברים מוזמנים להצביע!

מועדי ההצבעה –

יום חמישי -                     12:00 – 13:15

יום שישי – 7:30 – 9:00 , 12:00 – 13:15

שבת -                              12:00 – 13:15

 

טופס מורשה הצבעה יש לקחת מיפעת, במזכירות.

(אפשר למסור בקשה לקבלת טופס גם בכתב או בטלפון)

הצבעה בפתקים - תקנון בטחון סוציאלי  ותקנון קרן מילואים ימים חמישי-שבת, 16-18.4.09 כדי להעביר את ההצעה בכללותה נדרש רוב מיוחד:

השתתפות של לפחות 2/3 מחברי הקיבוץ.

מידע טלפוני

מספרי טלפון ברביבים ניתן למצוא:

1. באתר רביבים ברשת – מתעדכן כל תחילת חודש. כולל ניידים.

2. בספר הטלפונים של הקיבוצים ובבזק 144 – מתעדכן פעם בשנה.

3. למשתמשי רשת העסקים בכונן P: מתעדכן ON-LINE

4. דפי טלפונים אצל הדסה – מתעדכנים מדי תקופה.

לנוחיותכם, עדין

לפחות 3/4 מהמצביעים – בעד.

אישור התקנונים מחויב בהתאם לתקנות הרשם.

כל קול קובע - בואו להצביע !

יד שניה חברים  סגרה את שעריה לעונת החורף. לגבי הקיץ תבוא הודעה.

בברכת חג שמח,

בלה


 

מפקד אוכלוסין:

משפחת אללוף, קיבוץ רביבים\ נחמן גלבוע

(מתוך: "הדף הירוק" 7.4.2009)

משתתפים: לינור (32), שלומי (36), רני (שנתיים ותשעה חודשים), יהלי-מרדכי (תשעה חודשים). וגם החתולה, פלין (4), בצבעי טריקולור, והכלבה, זיגי (2.5), לברדורית בהירה.


מעגלי חיים: במסגרת עבודתה של לינור ככתבת טלוויזיה בדרום, היא נוגעת במעגלי חיים. את אחד הימים שלפני פסח היא פתחה בגן ילדים ירוק בדימונה, וסיימה בביקור בבית התמחוי של העיר.

הקומתיים: בתי קומתיים. בכל בית ארבע דירות, שהורחבו עם השנים. הבתים נבנו לוותיקי הקיבוץ, וכיום הם משמשמים כבתי מעבר למשפחות צעירות. בקיץ דיירי השכונה מבלים על הדשאים עד השעות המאוחרות ("בעוד שבועיים אנחנו עוברים לבית קבע בשכונה חדשה").

דיסקים בשפע: אחד הדברים הבולטים בסלון הבית (שטח הבית 65 מ"ר) הוא הכוננית המשופעת בדיסקים, הניצבת ליד מערכת הסטריאו ("הדיסקים הם מרכיב חשוב בחיינו"). בסלון פזורים גם פסלים אפריקניים, שנאספו על ידי לינור, ועל הקירות תלויות כרזות מהופעות ("הסגנון שלנו זה מה שחמים ונעים"). מזכרות נוספות מחו"ל הן השטיח מדרום אמריקה, התלוי על הקיר, ותמונה מעץ ששלומי הביא מהודו. החדר מותאם לילדים: מעט רהיטים, שטיח והרבה צעצועים.

פרנסה: לינור עובדת ברשות השידור ככתבת של המהדורה המקומית בדרום הארץ ("האזור שלי הוא מאשדוד ועד אילת. זאת עבודה מאוד מאתגרת. אני מאתרת את האייטמים ובונה את הכתבות שיהיו מעניינות לעין הצופה"). שלומי עובד ברפת רביבים כאחראי על ההזנה ("אני עושה את זה באהבה ובהנאה. אנחנו נחשבים לאחת הרפתות הגדולות בארץ, ונמצאים בין המקומות הראשונים בייצור חלב").

הכשרה: לינור הייתה צלמת צבאית, והיא בוגרת מגמת לימודי קולנוע במכללת ספיר. שלומי למד במדרשת רופין הנדסאות רפת.

רייטינג: התגובות על הכתבות של לינור הן מיידיות. אנשים רואים אותה בחצר הקיבוץ ומדברים על הכתבה ("העליתי את הרייטינג של ערוץ 1 ברביבים").

השורשים שלה: הוריה של לינור, שושנה (56) ודוד (57) אוחנה, היא ילידת הארץ והוא יליד מרוקו שעלה ארצה בגיל שש וגר בדימונה, הכירו כששושנה למדה בסמינר לגננות בדימונה, ונשארו לגור בעיר. שושנה עובדת כגננת, ודוד כיועץ השקעות בבנק הפועלים. ללינור יש אח ושתי אחיות: מאירי (28) בדימונה, רעות (25) בניו יורק, עדן (18) חיילת בחיל אוויר.

השורשים שלו: הוריו של שלומי, טובה (62) ומרדכי ז"ל אללוף, היא ילידת פולין והוא יליד טורקיה, נפגשו בבת ים והחליטו להקים את ביתם בנס ציונה. לפני עשר שנים הם עברו לראשון לציון, וזמן קצר לאחר מכן נפטר מרדכי. טובה היא מזכירת לשכה במכון וולקני, מרדכי היה נגר ולאחר מכן דוור. לשלומי יש אחות, שרי (42), בראשל"צ.

סגירת מעגל: שלומי הגיע לרביבים בגיל 18, במסגרת גרעין נח"ל של הנוער העובד. לאחר מספר שנים יצא לטיול הגדול במזרח, שנמשך שנה וחצי, וכשחזר לארץ עבד ברפת בנצר סירני במשך חצי שנה. כשהחליט למצוא מקום לבנות בו את ביתו, היה ברור לו שזה יהיה ברביבים.

הניצוץ: היא עבדה בכפר הנופש ברתמים, שהיה אז קיבוץ צעיר בחסות רביבים. הוא חזר לקיבוץ לאחר הטיול הגדול. זוג שכנים שלו, שהיו חברים שלה, עשו את השידוך ביניהם. ערב אחד הוא התלווה אליהם, כשהם ביקרו אותה ברתמים ("ומייד נוצר הניצוץ").

תחת החופה: בקיץ 2005, בחוות הרועים באזור לכיש.

האללופים הצעירים: רני ("בהודית זה נסיכה") מתחנכת בגן חרוב אצל הגננת אירה ("מושא להערצה"), אוהבת ספרים, אוהבת לשיר, עצמאית. יהלי-מרדכי מתחנך בבית התינוקות "שושן", אצל המטפלת המיתולוגית רחל צחור, ילד מקסים, שקט וחייכן.

קניות: ב


כלבולית בקיבוץ ובבאר שבע.

בילויים: מסעדות, סרטים, הצגות באולם האזורי, ערבי תרבות בקיבוץ.

שמרטפות: בנות צעירות מהקיבוץ, קרובי משפחה במידת האפשר (לינור: "אחותי, עדן, הייתה קופצת מדימונה, אבל עכשיו היא בצבא").

מאכלים: עוגות, עוגיות, מאפים, סלט, ספגטי (שלומי: "לינור אופה ואני משמין").

הפרטות ושכר דיפרנציאלי: קיבוץ רביבים הוא קיבוץ שיתופי. שלומי: "החוסן הכלכלי של רביבים הוא טוב, ובהתאם לזה גם המצב החברתי. כרגע נושא ההפרטה לא עומד אצלנו על הפרק". לינור: "הייתי מנחה במפגשים שנועדו לבדוק את הלך הרוח הציבורי, והחברים לא העלו את נושא ההפרטות והשכר הדיפרנציאלי. האנשים מאוד מרוצים מהמצב כפי שהוא היום".

גאוות יחידה: שלומי: "יש גאוות יחידה. קיבוץ ותיק, מראשוני המצפים בנגב, שאנשים אוהבים לחיות בו". מצב כלכלי: סביר ("מסתדרים עם מה שיש").

עושה להם את היום: זמן איכות עם הילדים.

טוב להם בקיבוץ (ציון מ1-10-): לינור ושלומי – "מאז שנולדו הילדים: 10".


 

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשס"ט

 

ביום שני 20.4.09 בשעה 20:00

יתקיים באולם טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

כנהוג כל שנה בטקס ברביבים, גם השנה הציבור מוזמן להביא עימו פרחים ולהניחם במנורת הפרחים בחזית הבמה. נושא הטקס השנה הוא ילדים בשואה.

ביום שלישי בשעה 10:00 בבוקר תישמע הצפירה.


 

 

 

 

 

 

 

 

אנחנו על המפה

לאט אבל באופן בטוח עולה הנגב על מפת התיירות הארצית. בן גוריון היה מתעלף, אבל במשך השבוע נצפו עומסי תנועה כבדים, כפי שאומרות השדרניות בגלגל"צ בכביש 40 הסמוך אלינו, לשם שינוי לא כתוצאה מתאונה עם גמל. הגדילה עשות משפחה אחת שבאופן עצמאי נטתה את אוהלה ללון בבוסתן בסמוך לרפת. 

עומר תבואה חדשה

לפנינו הזיתים הם העתיד, משמאלנו המצפה הוא העבר מימיננו הבית הוא ההווה ומלפנינו הקוצרים – כך ברך חיים פרחי מארגן ומנחה טקס קציר העומר שנערך בחג הפסח. חיים ועוזריו שוב הכינו לנו שדה מיוחד בו הונפו החרמשים בטקס המסורתי והיפה. לאחר הטקס באה זהר עם חרמש, וקצרה את כל השדה לטובת כרסם של הסוסים.                                                             ח"ש

קישוטי פסח ותיקים מאוד .

ששה  מקישוטי הפסח עם סמלי החג, שהיו תלויים בחדר האוכל (גזירות לבד מודבקות על בד לבן מבריק) יוצרו בידי גיה זילבר לפני עשרות  שנים וקישטו עשרות פעמים את החג. רכזי תרבות התחלפו אבל הקישוטים נשמרו היטב יחד עם עוד קישוטים רבים אחרים במחסן התרבות כאוצר יקר ערך. מאחר ואני מחובר אליהם מאוד וכן שומר על קשר עם גיה, טלפנתי אליה ואמרתי לה שגם השנה היא "הייתה איתנו" בסדר והיא התרגשה ושמחה. יש ערך לשמירה על קישוטי החג של היוצרים שלנו, כשם שיש טעם וערך מסורתי רב לשימוש החוזר בקישוטים.                              ו.                             

פק"ל חול
כל ערב שבת, כל ערב חג, כמו שעון מתחילה סופת חול בעונה הזו. בערב החג השני חשבנו שנמלטנו מן הצרה הזו, עד שבשמונה וחצי הגיעה ברגע סופה חזקה מאד, שהניסה את יושבי הגרנוליט וגן הרפתקאות איש איש לביתו. הסופה, שהגיעה בשעה לא שגרתית, תפסה חברים רבים, שפתחו את החלונות לאורר מעט את הבית אחרי חום היום מופתעים, והפכה את בתיהם תוך דקות ספורות לארגזי חול תקניים. באי המועדון המופתעים, שהגיעו במזג אוויר יפה, לא ידעו מה לעשות, ואיך להגיע הביתה.

פסח ערכי בנעורים

טיולי תנועה לשכבה ט' היו מאד פופולאריים. שכבות י"א-י"ב לא למדו במשך המלחמה, ולכן היו המון תגבורים בבית הספר, שקטעו את החופשה . למרות זאת הם הספיקו לצאת לטיול ערכי בתל אביב בעקבות החברה הישראלית, כולל במוקדי הפשע בתחנה המרכזית ובנווה שאנן, עם מדריכה של בינ"ה. אחר כך פנינו לירושלים לטיול מעיינות שהסתיים בארוחה באבו גוש. הטיול היה עם ערך מוסף, ולא רק בילויים ובאולינג כנהוג. הנערים וההורים ציינו אותו לטובה מבחינה זו וגם מן הבחינה החוויתית. לי"בניקים היה סמינר קיבוץ, בו הם ביררו שאלות ערכיות עם דגן קרן.

מפקד התושבים

שבת שלום!

שכרו דירה: לומניצר אברהם, עלה מאנגליה. לירן שבתאי מעכו, שכיר בענף המזון. רעות דגן מחיפה, שכירה בחי-נגב. שירה זערור מחיפה, שכירה בחי-נגב. נדב אנין, בן קיבוץ חצור, שכיר בחינוך. איתמר עדן ברתמים. ברוכים הבאים. עזבו: לנה סוכוב גרה כאן כשנה, שרתה בצה"ל. קרץ קלביליה, ולדימיר ומקסים חיו ברביבים וברתמים שנתיים וחצי. אנטוני פיטוסי גר כאן שנה כולל אולפן. קרמר וטלי, היה ב"בית ראשון". בהצלחה.

חסר רכיב