קיבוץ רביבים 08-6562511

gkui 2475

12/09/2008
 
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי l

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


בשער שתי תמונות – גיוס יענקל'ה ורותי - צילם ויקסי, בסדנת צוות חומש – צילם מנשה לוי.

 מאירק'ה מרסס רסיסים וכותב על הפרידה הצפויה מרבל, השפל הזמני בייצור, ועוד. 

עדין קוה מילא את שליחותו העיתונאית תוך כדי נסיעה במונית עם נתן ודבקר, 

המסיע הלאומי של רביב-רבל וראיין אותו. המזכירות דנה בנושאים חשובים:

 בטיחות בדרכים הפנימיות של המשק , חידוש התב"ע היישובי ועידוד למצוינות בקהילה

. השבוע פגשתי את דוד שוחט, רכז קן רביבים ועובד בנעורים, לשיחה על פועלו. הקיץ כמעט ונגמר. 

מתחילים להריח את הסתיו. עת המסיק הגיעה ועל כך כותבת רחל סבוראי. 

 לשוחרי הזיתים שבינינו יש בנוסף דיווח בחמור, מפי אורי יוגב, על התקדמות המסיק. 

לזכרו של דן בר און (ברונו) מביא שפר קטעים מספרו.

שמונה שנים בלי ענת – כותבת אורנה.

מתכון טעים ממטבחה של סיגל. ליל מדווחת על כתבה ב"גרוזלם פוסט"

 על עמית דרור שנסע לאולימפיאדת הנכים בביג'ין. מושון מודיע היכן ברשת ניתן למצוא

 תמונות מפעילות חברת הילדים. ההורים מוזמנים להציץ, וחמור - העלון לא שלם בלעדיו.

בקשה חשובה (ואפילו איום !!!) חומר לעלון יש למסור עד יום  רביעי בבוקר. 

חומר שיימסר מאוחר יותר יידחה לעלון הבא.

                                          שבת שלום! נתאי פרץ                                                                                                                                        


 


 

מזל טוב!

לחוגגים יום הולדת

וואלה אופנגנדן, שבת, 13.9

ענבל סיקורל, שבת, 13.9

דניאל סנד, יום א' 14.9

דוד חזקיהו, יום ב' 15.9

דן חכלילי, יום  ב' 15.9

אברהם נאמן, יום ה' 18.9

 

 

כולם מוזמנים למדרחוב רביבים מספר 2

 

בשבת 13.9.08, ברחבת האולם

 

החל מהשעה 17.00 – מכירה של מגוון מוצרים של אמני רביבים – ניתן לקנות לפי רישום.

בנוסף יהיו הרבה מוצרים לקניה במזומנים בלבד – מוצרי דבש מיוחדים, מוצרי זיתים מיוחדים של LIVEO, קרמיקה, מתנות לראש השנה, מסז' לפי הרשמה לתור ובתשלום, הבירות המצטיינות של יוחאי מקיבוץ אורים...

פעילות יצירה לילדים – צביעת ציפורניים, קעקועים, ציור ענק...

בית קפה – קפה ועוגות ללא תשלום, גלידות לפי רישום. פיתה ולבנה בתשלום וח"א כרגיל.

מומלץ להצטייד במזומנים!!!

 

19.30 – מופע לכל המשפחה - "מסיבה של סמבה" - מוסיקה ברזילאית ולטינית, עם שירים מוכרים ועם הרבה קצב ושמחה, מוגש ע"י פרננדו סיישס, יליד ברזיל ולהקתו, כולל רקדני קפוארה מקצועיים.

בואו בהמוניכם!

אימי


"רסיסי רביב-רבל"                            מאירק'ה לוין

 


כוכב נולד

כל מי שציפה – ובדין - שהמפעל יככב בסרט על מפעלי האזור, שהוצג בפארק גולדה באירוע הגדול לרגל 65 שנות התיישבות ברמת הנגב, התאכזב מן הסתם כשבמקום לראות את מחלקות המפעל שם יש אקשן מרשים המצטלם נהדר – צפה בעבדכם הנאמן (מי שחשב שרוברט רדפורד התחיל לדבר עברית – טעה).

הכוונה המקורית הייתה, לפי מיטב הבנתי, להראות את הפעילויות במחלקות שצולמו ואני רק אשמע ברקע. חבל שלא זאת הייתה התוצאה הסופית, כי יש לנו, למפעל, מה להראות בכל קליפ שיעשו עלינו.

 

האוהל הלבן

כפי שדיווחתי כבר, בחיפוש אחרי פתרונות ביניים למחסן המלא נמצא האוהל הלבן, שיתמלא במהירות ויגן על הסחורות והחומרים מפגעי הטבע (מפגע אדם האוהל לא יציל). אפרופו חיפוש פתרונות: הרבה חברים הגיבו על הידיעה שרבל בוחנת אפשרות לעבור לבאר-שבע. הרבה יותר מהתגובות הרגילות על מה שאני כותב בדרך כלל ברסיסי... מה שמעיד על מידת הקשר והדאגה שלנו, חברי רביבים, לרבל בכלל ולנושא המעבר בפרט, כשאנו מבינים שיש למעבר השלכות מרחיקות לכת על רביב ורביבים. נדמה לי שיש הבנה שאף שרבל עצמאית להחליט על פי האינטרסים הטהורים שלה, כדאי לה להתחשב ברביב וברביבים ולהגיע בסוף להחלטות תוך הסכמות משותפות.

לרבל יש צורך דחוף ואמיתי בתוספת משמעותית של מקום. ההתרחבות בכוח אדם ובייצור חלקים גדולים יותר מחייבים זאת ויש לשמוח על הצמיחה המבורכת. לו רביבים (דרך התאגיד "רביב מבני תעשייה") הייתה נותנת תשובה מספיק טובה ובזמן – רבל לא הייתה מחפשת פתרונות מחוץ לגדר. ובכל זאת צריך לעשות הכל כדי להשאיר את בתנו היחידה פה ולחשוב לטווח הארוך (תוכנית מתאר). אני חושב גם על עצמי בעצב: מה אציג לפני המבקרים המבקשים סיור במפעלים – שוב רק את מכונות ההזרקה והמניפולטורים?.... (ראה הנושא הבא)

 

ביקור גומלין

מחלקת הסגירה (המחלקה שבה מרכיבים את הטפטפות) של נטפים, בניהולו של צחי רם, בדרכה ליום כיף וגיבוש – טיול ג'יפים במכתש רמון, התעכבה אצלנו לסיור.

51 עובדים בלבד (אף לא עובדת אחת), סיירו במחלקות המפעל וקיבלו הסבר על רביב, על לידתה של רבל, על שוק הרכב ודרישותיו הגבוהות, כשאת גולת הכותרת בסיור תפסו כרגיל מכונות הרכבת השסתומים והמכונות האוטומטיות לייצור קפיצים.

זאת כבר מסורת של ביקורים וביקורי גומלין בינינו ובין נטפים. אנחנו תמיד מתפעלים מהם ואני מקווה שגם הם מתפעלים מאיתנו.

 

ירידה לצורך עליה

ירידה בייצור במחלקת ההזרקה נמדדת בפשטות: כמה מכונות עובדות. היא התחילה לאט-לאט בתחילת אוגוסט וגדלה בהמשך עד שהגיעה לשיאים שלא זכורים לנו לפחות חמש שנים. ביקשנו מאודי א', שיסביר בישיבת צוות ההזרקה מה קורה, כי לירידה בייצור יש השפעה מיידית על הצוות. אודי הרחיב וסיפר על התפצלות מפת הלקוחות שלנו ועל מרכזיותה של רבל – כ-40% מכוח הייצור המפונה למענה. ייצור גדול של מלאים מסיבות שונות, ירידה במכירות של דגמים ישנים של שסתומים, טרם כניסתם של דגמים ופרויקטים חדשים, יצרו תקופה של הזמנות קטנות משידענו בשנים האחרונות.

ידוע ומוכר הרצון של רביב להקטין את החלק היחסי של רבל בין שאר הלקוחות. יש מאמצים גדולים בכיוון, בעיקר מאמצי פיתוח ואלו כידוע לוקחים זמן. התחזית שבחודשים הקרובים, עד תחילת 2009, נמשיך ונייצר בניצול חלקי של מכונות ההזרקה עד לחידוש המוגבר של הייצור וחזרה לקצב של לפני אוגוסט. הרבה יותר קשה לעבוד אצלנו כשאתה מספיק לעשות את כל מה שמוטל עליך ונשאר לך זמן.

 
הרבה יותר קל לעבוד כשאתה גומר בסוף יום העבודה ועדיין נשארת לך עבודה שתצטרך להשלים מחר... זה מה שנקרא עבודה תחת לחץ!

 

חי נגב מפלסטיק

מי שמציל את המצב זהו בני אוסדון שנחלץ לעזרתנו והזמין 200,000 (!!) אטבי טדי לפרסום ולחלוקה למבקרי האתר. בתנאים של לחץ הוא היה נדחה ונדחה ואולם עכשיו הוא אף מתבקש להזמין כמות כפולה כדי שעוד מכונה תעבוד...

 

יש מקום לדאגה?

חברת מא"ג מעין-השופט העוסקת בייצור חלקי רכב לשוק האמריקאי וזכתה להישגים גדולים ולהערכה גבוהה, בעיקר מג'נרל- מוטורס, נפגעה קשה ממשברי הדולר והנפט שפגעו בשוק המכוניות בכלל ובמכוניות הגדולות – של "ג'נרל מוטורס" יש פלח גדול מהן, בפרט.

אנחנו, דרך אגב,  מייצרים למא"ג כמה חלקי פלסטיק למנגנונים שהם מספקים לרכבי שטח האמריקאים ואחרים. לקוח קטן ביותר. אבל השאלה הגדולה והמסקרנת היא האם יש לראות בפגיעה שנפגע מפעל  קיבוצי שלקוחותיו הם מפעלי הרכב, איזה שהוא איתות אזהרה מקדים? הרי גם אנחנו בשוק הרכב, אומנם בפריסה הרבה יותר רחבה מהשוק האמריקאי, אבל אסטרטגית אנחנו פועלים בשוק, שאיך שלא מסתכלים עליו, הוא מאוים ע"י משברים עולמיים שקשה לצפות לאן יובילו ולאלו פתרונות טכנולוגיים שישנו את השוק יש לצפות.

ניתן לקוות שהלקחים ממשבר מא"ג יופקו אצלנו, גם כי שותפנו - וולודינגר – שותף גם במא"ג ויושב שם כמו כאן בהנהלתה.

(האינפורמציה על מא"ג נלקחה מכתבה גדולה ב"הקיבוץ" מ-22.8.2008)


 


הלכתי, ראיתי

 

בא לגדול איתנו

כשהשכמתי בשש בבוקר פגשתי את נתן והמונית שלו ממתינים ליד ביתי. "אתה עדיין נוהג על המונית?" תמהתי. נתן לקח משפחה לנסיעה פרטית לנתב"ג, "צריך להתפרנס" הוא מסביר. נתן מנהל היום צי רכב לא קטן: שני אוטובוסים, 8 זוטובוסים ועוד 4 טרנזיטים ומסיע מדי יום 270 עובדים. העובדים, רובם לרביב ורבל, נאספים מביתם ב-14 קווים קבועים בתוך באר שבע ("אני מכיר את כתובתו של כל עובד") וירוחם שחייבים להגיע לעבודה בשעה 07.20.

נתן גאה לספר שהיה ילד חוץ בדגניה ב' עד סיום שירותו הצבאי. בדגניה ינק את מוסר העבודה הגבוה ולכן הוא סוג של מנהל-עובד. בעצמו משמש מחליף לכל נהג שלוקח יום חופשה או מחלה שכן האוטובוסים מסיעים בכל ימות השנה – כולל שבתות - למעט ראש השנה וכיפור.

הכל התחיל לפני כ-13 שנים ובמינון נמוך: נסיעה אחת בחודש בלבד, לקח את משה ארמן לנתב"ג. הבום הגדול היה כאשר רב-טק הועבר מגן התעשייה בעומר לרביבים. או אז החליט נתן להשקיע ולעבור ממוניות לזוטובוסים. החלטה אסטרטגית שלו היא להעסיק רק נהגים ותיקים מאד והוא גאה לציין שבכל שנות עבודתו וההסעות הרבות היו לו אפס תאונות, טפו-טפו. נתן מקפיד שכל הרכבים יהיו מתוצרת פולקסוואגן מודל 2008-2007. האוטובוסים הם מתוצרת וולבו.

במשך שנתיים הופעל הסדר לפיו הסיע חברים – ללא תשלום – מרביבים לב"ש בשעה 07.30 בבוקר. ההסדר הופסק לאחר שהגיעו להסעה יותר נוסעים מקיבולת הרכב ובגלל דרישה של החברים לפזר אותם בעיר.

בנוסף לשעות הבוקר מתקיימות הסעות בערב ובלילה, הכל בהתאם למשמרות, ובאשר להסעות לנתב"ג, שמהן הכל התחיל – אלה מבוצעות כיום ע"י הרכבים של המפעלים בניהולו של פטריק.

בערב, בהליכתי, אני מונה את מספר הרכבים שיוצאים בשעה 17.05 ומחזירים את העובדים. על נתן עבדה הסיסמא "בוא לגדול איתנו" ואני מציין לעצמי פן נוסף של צמיחת המפעלים: אני מונה 14 אוטובוסים ועל כולם מתנוססת הכתובת הסעות נתן וודבקר.

עדין

דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 4.9.08

 

1. בטיחות בדרכים

בהשתתפות : אלעד נוה - מרכז ו. תכנון, ניני כפיר - רב"ש


בהמשך לטיפול בנושא בטיחות בדרכים ותנועה בתוך הקיבוץ, הובאה בפני המזכירות הצעה לחסימת פנים הקיבוץ לתנועת רכבים. התקיים דיון בנושא, חברי המזכירות טענו כי פתרון של סגירת השערים הפנימיים איננו בהכרח אפקטיבי, יש לחדד היבטים נוספים ולטפל בנושא באופן רחב יותר. מכיוון שניסיונות קודמים לטיפול בנושא לא צלחו, יש להקים בהקדם צוות קטן ולהגדיר לו לו"ז להצגת תוכנית לביצוע.

סוכם:

המזכירות תמנה צוות שימליץ על הנחיות בנושא בטיחות בדרכים שיכללו: מניעת תנועה ונגישות, הסברה, חינוך ואכיפה. הצוות יגבש בתוך חודשיים מהקמתו שורה של המלצות לביצוע, לדיון ואישור המזכירות. במקביל יש להמשיך ולחדד כל העת את נהלי הנסיעה ברביבים ואת הזהירות הנדרשת בעת נסיעה בתוך גבולות היישוב.

 

2. חידוש תב"ע יישובית

בהשתתפות : אלעד נוה - מרכז ו. תכנון

 

אלעד הציג את הצורך שעלה בחידוש תוכנית מתאר ליישוב. מדובר בדרישה מחייבת מבחינת מוסדות התכנון במדינה. חידוש התב"ע (תוכנית בינוי ערים ויישובים) הוא מהלך שייעשה בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית.

גיוס עיקר המשאבים לתכנון יתבצע על ידי המועצה ורביבים תידרש להשלים את מימון התכנון.

מבחינה פורמאלית ההחלטה על חידוש תב"ע מחייבת את אישור האסיפה.

סוכם:

המזכירות ממליצה על חידוש התב"ע היישובית והשקעה בתכנון, לפי הצורך. יש לבדוק את העלויות ולהכניס את הסכום הנדרש מרביבים לתוכנית הקהילה . הנושא יוצג ויאושר באסיפה.

 

3. עידוד למצוינות פרטנית וארגונית

במסגרת הגדרת יעדי המזכירות לשנת 2008, נקבע יעד העוסק בעידוד ופיתוח מצוינות פרטנית וארגונית. הוקם צוות, בריכוז מנהלת משאבי-אנוש, שתפקידו לגבש תוכנית עבודה ולהציג אותה בפני המזכירות. חברים בצוות - נגה וחגי. בנוסף סייע לצוות דותן קסטרו – סמנכ"ל "ניתב" - חברה לייעוץ ארגוני.

רינה הציגה את תוכנית העבודה שגיבש הצוות.

התוכנית מיועדת לביצוע במהלך שנת העבודה 2009, והיא מחולקת לשני תחומים: פיתוח מצוינות ארגונית ופיתוח מצוינות אישית.

 

מצוינות אישית: ברמה האישית מומלץ להתמקד, בשלב ראשון, בפיתוח קבוצת מנהלים עמיתים ברביבים, הן מהקהילה והן מהמגזר העסקי. בנוסף, ישולבו בתוכנית מנהלי ביניים וייתכן שגם עתודה ניהולית. מטרת התוכנית היא ליצור קבוצת עמיתים למובילי הפעילויות, להעשיר ולהעצים את המנהלים לאורך זמן.

בפועל, מדובר בכ- 12 מפגשים אחת לחודש. במסגרת זו תתמקד הקבוצה בתכנים שונים: ניהול צוות עובדים, ניהול אנשי צוות, מקומו של המנהל בקיבוץ, תקשורת פנים צוותית, מוטיבציה ושותפות, ניהול קונפליקטים, שחיקה ועוד... האירועים ישלבו למידה, פעילות חווייתית והעצמה.

יש להכין היטב את התוכנית, להשקיע בשכנוע אנשים להשתתף בה ולדאוג להמשכיות. בהקשר זה היו מרכז המשק והמרש"ק מעורבים בגיבוש התוכנית.

מצוינות ארגונית: מכיוון שמצוינות היא ערך רחב ועל מנת לפרוט את הדברים לפרקטיקה, בחר הצוות להתמקד, בשלב ראשון, בשני ענפים בקהילה ולעסוק במימד של פיתוח מצוינות בשירות. ענף אחד יהיה מתחום החברה והשני - מתחום הצריכה, ויתקיים תהליך לעידוד מצוינות בשירות והעצמה ארגונית, יחד עם מנהל הפעילות וכל צוות הענף. הוצג תהליך אפשרי בתחום זה, שיגובש באופן סופי עם מנהלי הענפים:

- סדנת שירות חווייתית לצוות – כלים לשירות איכותי, הבנת עולם וצרכי הלקוח.

- תהליך מדידת איכות השירות – סקר שירות, סיכום ולמידת ממצאים, בניית תוכנית עבודה מותאמת.

- משחקי שירות.

- סיכום ומעקב.

בהמשך הציגה רינה לו"ז מפורט של הפעילויות השונות הנוגעות לכל

חסר רכיב