קיבוץ רביבים 08-6562511

עלון 2479

17/10/2008
 
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

 

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון:

 

דוא"ל של העלון:  העורך: נתאי פרץ    alon.revivim@gmail.com

 


בשער:  מתכוננים לחג הסוכות. את התמונה השמאלית-תחתונה צילם – יובל עמית, את שתי האחרות צילמתי אני. השבוע ציינו את סוכות, עם כל סימני החג, כולל הגשם הראשון.  מהתרבות מודים על מה שהיה (החג) ומודיעים על מה שיהיה (הופעת רגאיי). מאירק'ה מעדכן על החגים במפעל, צילו של המשבר הכלכלי, ותקוות לשנה החדשה. עדין מפרסם באתר רביבים 150 מדורי 'הלכתי ראיתי', שנכתבו במשך כ-9 שנים. וויקטור פריאל, בחדשות טובות (טפו, טפו) מאפרוחי רביבים, בעדכון מקיף ומעניין. לאחר שנתקבל האישור המיוחל בקלפי, בשבוע שעבר, מפרטת נגה יוגב את אופן האיחוד של אגפי הרווחה והבריאות. כתבה על יום ההצדעה למחנכים ברמת נגב. תגובה של יגאל צחור לדבריו של אוהד עמידן בעלון הקודם. מהמרפאה מעדכנים בדבר מבצע חיסוני השפעת הממשמש ובא. ממשאבי אנוש מעדכנים על שינויים במקומות העבודה של חברים. בשעה טובה ומוצלחת חודשו הסעות הבוקר במיניבוס המפעל, אל תחמיצו את ההודעה על כך. צוות חברת הילדים מספר על חופש עמוס ומלא פעילות.  אמנון ברזלי מחווה את דעתו על פעילות צוות החומש. ארזה חולתי נפרדת מעשייתה ביום כיפור. מחירון חדש בי נגב.

שבת שלום, שבוע טוב, חג שמח, גמר חתימה טובה, מועדים לשמחה - מחקו את המיותר וצבעו בצבעים עליזים!                                   נתאי פרץ

                                                               


 

 

מעלון לעלון
הערב ליל שבת
הצבעה בפתקים
"רסיסי רביב-רבל"
הלכתי ראיתי
אפרחי רביבים
איחוד אגפי הרווחה והבריאות
יום הצדעה למחנכים ברמת נגב
הקוזקים והבדויים
מהמרפאה
ממשאבי אנוש
הסעות בוקר לבאר שבע
השבוע בחברת הילדים
מציאות אינה חלום
לאחר יום כיפור
מחירון חי נגב
תודות

הערב, ליל שבת 17.10.08, בשעה 21.00

על הדשא ליד גן ההרפתקאות –  "ג'מייקה כאן".

מופע של טוני ריי ועמג'ה טוני ריי, זמר רגאיי, יליד ג'מייקה,

מלחין, יוצר ומבצע מוסיקת רגאיי בארץ משנת 1977.

הוא נחשב לחלוץ מוסיקת הרגאיי בארץ והראשון שהקליט

אלבום רגאיי בארץ.

מאז 1985 מופיעים טוני ריי ולהקת עמג'ה ברחבי הארץ.

ב-1991 טוני הקים את מועדון ג'אימייקה  (ראסטה), בתל אביב,

שהפך להיות מקום לחובבי הרגאיי.  

מהביקורות: "למי שהייתה הזדמנות להיות נוכח בהופעה של טוני, יסכים שהבן אדם ניחן במשהו שאי אפשר לקבל או ללמוד באף בית ספר בעולם. הדבר הזה, שהוא חלק ממנו, נקרא כריזמה". "חוויה מוסיקלית קצבית וסוחפת".                                                                                                           

            מזל טוב!

לחוגגים יום הולדת

רחל חבני, יום ו' 17.10

מרסלו לייטה, שבת 18.10

רביב בן עמי, יום ג' 21.10

רונית יצחקי, יום ג' 21.10

אבישי ארצי, יום ד' 22.10

אפרת חקשור, יום ד' 22.10

                                                           


 

תוצאות הצבעה בפתקים, בתאריכים 10-11.10.08

 

הצביעו: 132 חברים

 

1.       אושרה הצעת המזכירות לאיחוד אגף רווחה וועדת בריאות

       (כולל הגדרות התפקיד)

        2. אושרה הצעת המזכירות לעדכון תקנון חלוקת תח"פ

 

ספרו את הפתקים: חגי רזניק, גיצי פרידברג

"רסיסי רביב-רבל"                            מאירק'ה לוין

 


שנה טובה א'

"אחרי החגים" בפתח. כבר ברכנו זה את זה ב"שנה טובה" וב"גמר חתימה טובה", ב"צום קל", ב"חג שמח" וב"מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון" ועוד כהנה וכהנה "שנת אושר, בריאות, פרנסה טובה, איכות חיים" ועוד.

סגרנו שנה עברית, יהודית ולא שנה אזרחית וכלכלית, אך בכל זאת צילה המאיים של הכלכלה, כפי שהיא ניבטה אלינו מכל כלי התקשורת, העיבה על שמחות החגים. הרגשת אי-היציבות הכלכלית בוטאה גם בברכתו של אודי א. בקבלת החג, שנערכה במועדון בהשתתפות ילדי גן רימון ורב מאנשי חב"ד, שהפליא פעמיים: פעם כשקיצר בהסבריו על החג ופעם שנייה כשתקע ארוכות בשופר. שפר בירך כנציג הדבש ברביבים ואולגה אוסמנוב כתבה ברכה מיוחדת שהוקראה שם, ואני ברשותכם, בחרתי לפרסמה במדור:

שנה טובה ב'

ברכת אולגה אוסמנוב, עובדת במשמרות במחלקת ההזרקה:

"השנה שחלפה הייתה לי קשה מאוד. הבן שלי, ווה, חלה בסרטן – גילו אצלו גוש גדול בריאות שמהר מאוד התפשט וסיכן את חייו. הילד הקטן בן התשע שהיה בריא, ספורטיבי ומלא מרץ, הפך מהר מאוד לנגד עיני לחסר כוח, עייף כל הזמן, חלש ובתוך ימים נעלם הספורטאי והופיע הצל של עצמו...

כמה קשה היה לראות ילד עם חוש הומור נהדר ועם הרבה חברים, עם חיוניות גדולה שאיבד בבת אחת את הרצון לחיות: לא רוצה לקום בבוקר, לא רוצה לדבר עם אף אחד, רק בוכה ובוכה...

כמה מזל שהיו לידינו, בתקופה הקשה הזאת, לאורך השנה האחרונה חברים טובים כל כך, מהמפעל, מהעובדים, מהמנהלים, מיכל, קורין, אודי ורבים אחרים - חברים טובים מהקיבוץ, דינה קמחי ומשפחתה, שבאו לבקר ועזרו לנו מאוד. גם החברים מהמשמרות הגיעו כשהיינו בבית החולים חודשיים רצופים.

כך עברנו את השנה. בימים האחרונים קיבלנו תשובה מהבדיקה האחרונה: שלושה ימים הייתי במתח עצום והתשובה הייתה טובה.

בעוד חצי שנה, לפי דברי הרופאים, נדע אם הסרטן נוצח. לכך אני מתפללת, ורוצה להגיד לכולם תודה גדולה בראש השנה, תודה למשפחת המפעל, וכמו שאני מאחלת ומתפללת לשנה הבאה, שבה הבן שלי יחלים לגמרי, כך אני מאחלת לכולם בריאות, אושר ושמחה.

כשאנחנו במפעל מקבלים ליום ההולדת האישית שלנו לב קטן מ"ווראייטי" לא תמיד אנחנו יודעים מה משמעותו. אז כדאי שנדע: בזכות הכסף שנאסף ונתרם ל"וראייטי" בשמנו – יכול היה ווה שלי לנסוע לטיול כיף עם קבוצה של ילדים כמוהו לשוויץ. והייתם צריכים לראות את החיוכים שלו כשחזר, כדי להבין מה עושה "ווראייטי" בכספי תרומתכם. שנה טובה לכולנו ותודה גדולה למשפחת רביב".

מבדק TS

 לאחרונה נערכה ברביב הביקורת השנתית של מכון התקנים הישראלי על מנת לבחון את כשרות ההסמכה לתקן הבינלאומי המחמיר – TS.

כמו בפעמים קודמות, המבדק יצר הזדמנות מצוינת לטפל בפינות שבדרך כלל לא מצליחים להגיע אליהן בזמן, כמו למשל לחדש את הפסים הצהובים המסמנים את המעברים בין המכונות וכד'.

אחד הנושאים הנבדקים תמיד ושקשה לא למצוא בו איזו טעות הוא נושא ה"טופסולוגיה": הדינמיות של המפעל משיגה תמיד את העדכונים הנדרשים ולא פעם העירו לנו על כך בסיכומי המבדקים, ולכן הפעם, יותר מתמיד, הניירת והתיקיות זכו לתשומת לב ולשעות עבודה רבות בארגון וסדר.

מתי יבוא המשיח (למפעל, לא לעולם כולו): כשלא נצטרך לעשות כל הכנות לקראת המבדקים...

ההודעה שבישרה על בוא המבדק עוטרה בסיסמא, במוטו של אגף האיכות: "תלונות לקוח... הן לא הבעיה – הן האתגר".


המבדק התרכז במתזים החדשים לכל אורך קו ייצורם – משלבי הפיתוח ועד המשלוח ללקוח. בחירה מעניינת במיוחד לאור העובדה שקו ההרכבה המסובך (זה שליד הקפיטריה), נחנך יומיים שלושה לפני שהגיעו הבודקים...

הבודקים עטו על הקו כמו על לחמניות טריות שיצאו זה עתה מהמאפיה.

בסיום המבדק, שנמשך יומיים אינטנסיביים, ישבו הבודקים המכירים את המפעל כבר מזה כמה שנים, יחד עם מנהלי האגפים וסיכמו את המבדק: תוצאות המבדק טובות מאוד, כמו בשנים הקודמות ואף יש התקדמות בנושאים שונים, במיוחד ציינו הבודקים לחיוב את מערך הפיתוח שבזמן קצר יחסית הצליח להקים שיטה ועשייה העומדות בדרישות התקן. כמובן אי אפשר לעבור בדיקה ללא הערות שנרשמו בקפדנות והמערכת תטפל בהן כפי שנדרש.

 

רון קילוח במכונית

כשהחגים כבר כמעט מאחורינו, על כל שיבושי העבודה הרצופה הנגזרת מהם, אפשר וצריך לשנס מותניים ולקדם את פניה של שנת העבודה החדשה מלאת האתגרים: פרויקטים חדשים – חלקם שעברו כבר את שלבי הפיתוח וחלקם ממוקמים בין תחילת הדרך לייצור שוטף ובין אלו המתקדמים לאט, לאט לכיוון פתרון הבעיות לקראת הייצור. אחד הפיתוחים שזה עתה יצא למסע הארוך של ייצור סדרה הם המתזים המשפריצים קילוח כפול לכל צד באמצעות שני מתקנים המתרוממים מתחת לפנסי הקנסון במכוניות פולסווגן וסקודה.

מערך ההרכבה של המתזים, הכולל כעשר עמדות עם מכשירים ידניים להרכבה, כיוון ובדיקה – אויש בצוות שהחל לעבוד לאט, לאט ומתחם ההרכבה ליד הכניסה לקפיטריה קיבל סוף סוף חיים ופעילות.

ההזמנה הראשונה לייצור היא מחברת פולסווגן: 5000 מוצרים בחודש, בתקופה הקרובה, שלאחריה נייצר ונרכיב גם להזמנות של סקודה. כך יצא שלשנה החדשה, התברכנו בפרויקט הראשון, פרי ביכורי מחלקת השיווק והפיתוח.

שנה טובה היא על כן ברכה כל כך מתבקשת לאור המצב הכלכלי בעולם. שנה טובה לרביב, לרבל, לעובדים, למשפחותיהם ולכל בית רביבים.


 

חסר רכיב