חסר רכיב

שמוליק ריפמן

שמוליק ריפמן
-
30/01/1949 - 30/01/2017

שמוליק ריפמן

בן פסיה ואליהו

 

שמוליק (שמואל משה) נולד בבני ברק ביום 30 בינואר 1949.  

בגיל 12 עבר לקיבוץ רביבים ואומץ במשפחת טובה וצ'ובה דרור במחזור הבנים הראשון – כיתת "נבט".

בצה"ל היה לוחם וקצין בנח"ל המוצנח, נלחם בפעולות "ארץ המרדפים" בבקעה ובמלחמת ההתשה. בעת פשיטה צבאית בלבנון נפצע מכדור בברכו, והשתחרר בדרגת רב-סרן. בתום השירות נישא לטליה דרור.

עבד בפלחה ועם רפי שאול ריכז ענף. במלחמת יום כיפור בה נולדה בתו, איה, שירת חצי שנה במילואים בסיני.

ב 1978 יצא עם איה וטליה לשנת טיול בארה"ב. בחזרתו, נבחר לתפקיד ריכוז תרבות, בו מיסד את "טיולי שמוליק", טיול שבת לכל הגילאים בקיבוץ.

ב 1982, נולד בנו, און.

ב 1983 עבר עם המשפחה לקבוץ בארי שם עבד במנפטה האזורית וריכז את ריסוסי האוויר בנגב המערבי.

ב 1986 חזר לקבוץ רביבים לריכוז ענף הבניין בשנות הבנייה הגדולה לקראת הלינה המשפחתית. שמוליק מיסד את "טיול סיוון" לזכרו של סיוון אורלובסקי ז"ל.

 

בשנת 1991 נבחר לראשות המועצה האזורית רמת הנגב, תפקיד אותו מילא עד ליומו האחרון. במהלך הקדנציה הראשונה נבחר לתפקיד יו"ר מרכז המועצות האזוריות, הפך את הארגון לחלק משמעותי בשלטון המקומי, ושירת בו כעשרים שנה. במהלך שנות כהונתו הוביל לשינוי המועצה, לצמיחה דמוגרפית, פיתוח כלכלי, סביבתי ותיירותי. כיו"ר הרשות לפיתוח הנגב הוביל לפיתוח כלכלי, שדרוג התשתיות, וחיזוק של הקשרים עם יהודי התפוצות. המועצה בראשותו זכתה בפרס בגין ניהול מצטיין, משנת 1993 ועד שנתו האחרונה.

לאורך השנים יזם ומיסד פרויקטים אזוריים ולאומיים: הקמת דרך היין והחוות החקלאיות, מאמץ להסדרת ההתיישבות הבדואית, מאבקים לשמירה על חולות חלוצה וכנגד הזיהום ברמת חובב, מעבר קריית ההדרכה לנגב, הקמת המתקן לייצור אנרגיה סולארית, ועוד.

 

ברבות השנים פיתח שמוליק את כישורי הבישול שלו ואירח במרפסת ביתו אף ראשי ממשלה ושרים, שזכו לטעום את מטעמיו. הוא נודע במיוחד ב-"פלאפל של שמוליק", אותו היה מכין כל שנה לילדי בתי הספר במסיבת פורים השנתית.

 

פטירה – 30/01/2017

ילדיו: איה, און, אלול

נכדיו: מעיין, כרמל, יהודה, אריאל, איילה ולביא

חסר רכיב