חסר רכיב

מילדרד (מילי) ארנו

מילדרד (מילי) ארנו
-
1913 - 2017

מילדרד (מילי) ארנו

בת אנה ויוסף ניסנסון

אמה של ננסי פרחי

מילי נולדה בשנת 1913 בעיר ניו יורק שבארצות הברית להורים שהיגרו מליטה בסוף המאה התשע עשרה לארצות הברית. היא הייתה החמישית בין שישה ילדים.

מתמיד אהבה לצייר ולעסוק בעיצוב פנים, אחרי בית ספר תיכון היא למדה אמנות באקדמיה עד שאביה אמר לה שאין למשפחה מספיק כסף להמשך הלימודים.

מילי נישאה לג'ק ארונוויץ ויחד עברו לקליבלנד אוהייו, שם ג'ק עבד. בגלל אנטישמיות שג'ק הרגיש בעבודה הוא שינה את שם המשפחה לארנו. הזוג חזר לניו יורק ונולדו להם שני ילדים – לארי וננסי. כאשר הילדים גדלו מילי יצאה לעבודה כדי לעזור בפרנסת המשפחה, ועבדה כמזכירה.

בשנת 1983, לאחר שבעלה נפטר, מילי עלתה לארץ לקיבוץ רביבים כדי להיות ליד בתה ונכדיה. היא אהבה מוסיקה קלאסית, אופרה וג'ז, תיאטרון ומוזיאונים. לכן המעבר לרביבים היה שינוי גדול בחייה. מילי מאוד אהבה את רביבים, צורת החיים של הקיבוץ והאנשים שחיים בו. מילי ידעה לקרוא עברית עוד מילדותה אך לא למדה לדבר את השפה, דבר שהגביל את חיי החברה שלה. היא תמיד הייתה מטופחת ולבושה בטעם טוב.

מילי עבדה בכלבו, בענף המזון (פריסת לחם וסידרו בשקיות ניילון) ובמחסן בגדים. בשנים האחרונות שלה שמעה מוסיקה וקראה ספרים עד שלא יכלה לראות את הכתוב.

למילי היו שני ילדים – לארי וננסי, חמישה נכדים וארבעה נינים.

 

נפטרה בשיבה טובה בשנת 2017 והיא בת 103.

חסר רכיב