חסר רכיב

מאשה עמידן

מאשה עמידן
-
01/01/1939 - 22/8/2015
מקום לידהירושלים
שם האבמשה איזנרייך
שם האםפנינה איזרייך
שם בן/בת הזוגרפאל
שמות הילדיםאוהד,יובל ,איתמר
שמות הנכדיםשירה,ענבל ,שחר
מקצועמזכירה
מקור הצטרפות לקיבוץעצמאי
מקום עבודה אחרוןמצפה רביבים
מקום פטירהרביבים


 

בת פנינה ומשה איזנרייך

מאשה נולדה בשנת 1939. שנות ילדותה והתבגרותה עברו עליה בירושלים.

בצבא, שרתה כמורה חיילת ובתקופה זו פגשה את רפי, האהבה פרחה ומאשה הגיעה לרביבים. הם נישאו בספטמבר 1959. רוב שנות עבודתה היתה ה-מזכירה הטכנית של רביבים במספר קדנציות עד לפרישתה בשנת 2002.

ב–1969 נסעה המשפחה לשליחות מטעם התנועה בקנדה. כשחזרו ארצה נכנסה  מאשה לעבוד כמזכירת בית החינוך 'מעלה הבשור'. בין השנים 1988 ועד 1994 ניהלה את מצפה רביבים.

מאשה היתה אשת אשכולות והיו לה תחומי עניין מרובים: היסטוריה, תנ"ך, תיאטרון, שירה וספרות. חשוב היה לה להיות מחוברת למקורות ולכן למדה גם אידיש.

בנוסף לעבודתה הרשמית, מאשה תרמה רבות בתחום הפעילות התרבותית. היתה שותפה ביצירת מסורות תרבותיות ברביבים כגון: עריכת הגדה לפסח, מגילת יום העצמאות. כתבה שירים ופרסמה רשמים חווייתיים הקשורים באירועים בקיבוץ.

בדצמבר 1999 יזמה את שחזור בית הראשונים. יחד עם רפי היתה אחראית על העלים מברית המועצות במסגרת "בית ראשון במולדת". עם פרישתה מהעבודה, הקימה מאשה יזמות בתחום כתיבת ביוגרפיות.

החל מ-2002, יחד עם רפי, הפיקו תערוכות צילומים של חברי ובני רביבים בנושאים היסטוריים, כמו: החינוך המשותף, חתונות, השירות בצבא ועוד. תמונות המתעדות את חיי הקהילה וחבריה לאורך השנים.

משנת 2009 מחלתה התגברה. למרות זאת תמיד התעניינה בנעשה, והיה לה חשוב להתעדכן בשלומם של החברים בקהילה.

נפטרה בשנת 2015 לאחר מחלה קשה וממושכת.

 

ילדיה: אוהד, יובל, איתמר.

נכדותיה: שירה, ענבל, שחר.

 

חסר רכיב