קיבוץ רביבים 08-6562511

רביביון 2521

28/08/2009
  ריביון 2521
רביביון  2521

תאריך 28.08.09

אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

רביבון

עלון רביבים 2521, ח' באלול תשס"ט, 28.08.09

דוא"ל של העלון : alon.revivim@gmail.com עורך: עדין קוה

לשרה ורועי

ולכל משפחת שפר –

מזל טוב

להולדת הבת

מזל טוב

לאביטל ימין ואיתן

לנישואיכם

וברכות חמות

לעליזה ניסים, אלדד ואמיר

 

תוצאות הצבעה בפתקים

בתאריכים 21-22.8.09

התקבלו לחברות טייטל יעל, קיסרי מורן

ברכות ובהצלחה!

רסיסי רביב-רבל                                                    מאירק'ה לוין

חיים שכאלה

ויקסי (יהודה רביב) סיים את עבודתו ברביב כעובד מחסן לאחר 30 שנות התמסרות מלאה למפעל: בזמנו, בנפשו, בגופו ואף בחלומותיו.

לקראת פרישתו ביקרתי אותו במשרד כדי לדלות מעט פרטים וצבע על התקופה הארוכה שלו בתעשיה. על רקע תמונות משפחתיות עם אמירה, הילדים, הנכדים ("לא כולם") ומפת עולם גדולה וצבעונית - הוא מספר על השנים הרבות תוך שהוא נזכר בכל המוצרים שארז ושיווק בתקופה הארוכה שלו במחסן: מהמגרדת (כמה מאיתנו עוד זוכרים אותה?) דרך הרוטרול (כנ"ל), האטבים הצבעוניים, מוצרי  פרמה-שרפ , המברג הנשלף, סודה קלאב , מורטי השיער ועוד מוצרים רבים החולפים עתה לנגד עיניו כשרשרת ארוכה, כמו בתהלוכה ומצדיעים לפועלו הממושך. ויקסי הוא אדם מהסוג המתמיד. מין מתמידן כרוני, כל מה שעשה, עשה לאורך שנים. מתוך 60 שנותיו בקיבוץ הספיק, מלבד השלושים האחרונות – גם להיות אחראי על הבאר, אחראי על הסכר, חצרן, מחסנאי-חצר, מרכז תרבות (12 שנים!), עורך עלון ואחראי על בית הקירור. בין לבין הוא לא הפסיק לצלם מתוך חוש תיעוד ותרבות גם יחד. כמו צלם עיתונות טוב יכולת לראות אותו בכל אירוע, בכל הנחת אבן פינה, בכל מה שקורה ברביבים עם המצלמה או עם שתיים, אחת מהן חמושה בפילם לשקופיות שהיו משמשות את עורכי הסקירה השנתית בראש השנה - ב"לנו משלנו".

איך מפסיקים לעבוד, פתאום אחרי 60 שנה שחצי מהן במפעל? ויקסי בטוח שבתקופה הראשונה הוא יקום בבוקר וילך אוטומטית למפעל, באמצע הדרך, אולי, ייזכר שהוא כבר לא עובד ויעשה אחורה פנה, או יגיע למחלקה יגיד שלום ובסתר ליבו יצפה שיקרה איזה נס קטן ויגידו לו שם, "יופי שבאת בדיוק רצינו לקרוא לך..."

המפעל הפך אצל ויקסי לבית שני כשבשנים האחרונות הוא "המוציא והמביא" של המכולות לייצוא תוך שהוא מקיים קשרים מצוינים עם נהגי המכולות, עם אנשי החברות המשלחות וחברות הספנות. קשרים שבזכותם היה יכול לפעמים לבקש מהם לחרוג ממנהגם ולהיענות לבקשותינו ההיסטריות ברצון .

מה תעשה, ויקסי , כשתהיה גדול? כאן הילד עוד לא נעול על הפרטים, אך האישה, הבנים והנכדים כבר נערכים לפגישות בנושא ויש לו רעיונות יצירתיים להמשך פועלו בתחום התיעוד והצילום בקיבוץ.

כשביקשתי ממנו לספר אנקדוטה מעבודתו הוא סיפר לי על חלום שחלם פעם: לפני שנים, בתקופת האטבים הצבעוניים מרובי הצורות, כשניסינו לייצא אותם, יצאה מכולה עם עשרות אלפי אטבים בכל הצבעים. בלילה התעורר ויקסי בבעתה – הוא חלם שהאוניה טבעה בים (כל אנשי הצוות ניצלו) והאטבים צפו באלפיהם על פני המים צובעים את האוקיינוס בשלל גוונים...

זהו, תמה תקופה, זקן השבט אורז והולך הביתה. עצוב? לאו דווקא: המשפחה, הצילום ושאר עיסוקיו היצירתיים ימלאו את זמנו עם הרבה כיף. כולנו מאחלים לו שיהנה מההמשך לפחות כמו שנהנה מעבודתו במפעל.

לסיום אצטט קטע ממכתב שויקסי קיבל מרויטל מנהלת המחסן:

"במשך שנים רבות שרתת בנאמנות ובמסירות את המפעל ומילאת תפקידך במחסן במלוא יכולתך ללא ויתור וללא פשרות. היית מעורב בכל נימי נשמתך בנעשה ברביב והרגשת שרביב ואתה צרורים זה בזה כגוף אחד".

                                              ____________________________

ענת חולתי – 9 שנים למותה

ביום חמישי, י"ד באלול תשס"ט

3 בספטמבר 2009

בשעה 18.00

תתקיים אזכרה בבית העלמין

בתום האזכרה נתכנס בביתנו.

אורנה וארנון

עלון רביבים 2521, ח' באלול תשס"ט, 28/8/09 – עמוד 2

גאוות רתמים

במחצית חודש אוגוסט אוכלס רתמים ע"י משפחות מתנועת אור – משימות לאומיות, שמו שונה לכפר רתמים ובכך תם רומן של למעלה

מ-20 שנה שלנו עם קיבוץ רתמים. תיעוד ההיסטוריה, לא בדיוק כפי שפורסמה בתקשורת.

קיבוץ רתמים עלה על הקרקע בשנת 1979 במתחם זמני בביר עסלוג' שזכה מאוחר יותר לכינוי "הפסיק" להבדילו מנקודת הקבע אליה עלו בשנת 1983. הקיבוץ נוסד ע"י חבורות שאורגנו ע"י התנועה בליווי חברים מרביבים. מאוחר יותר הצטרפו לקיבוץ גרעינים מתנועת הצופים. בשנים הראשונות בארי היה הקיבוץ המלווה ומרביבים היו מלווים חברתיים ומשקיים. במהלך השנים התקיימו שיתופי פעולה שונים בעיקר בעבודה של חברי רתמים ברביבים, הילדים הצטרפו למערכת החינוך ברביבים, בישול מזון כשמטבח רתמים נסגר.

בשנת 1996 חיו במקום כ-60 נפש בהם 26 חברים, 24 ילדים, שין-שינים ושוכרי דירות. אחרי 14 שנים של עצמאות רתמים הגיע למבוי סתום מבחינה כלכלית (חוסר מקורות פרנסה) ודמוגרפית. מזכירות רתמים (הלן מועלם המזכירה, מיכל אקיאן מרכזת המשק) בקשה להתאחד עם רביבים. כמי שהיה במזכירות זכור לי שלא הסכמנו להיכנס לדיונים עד שהוצגה לנו החלטה של אסיפת רתמים. זאת בניגוד לפרסומים היום שמעיזים לכתוב "רביבים השתלטה על רתמים וגו'). רפי שאול נקבע ע"י המזכירות כפרוייקטור לנושא שבסיומו הוצע למזג את שני הקיבוצים – תקדים בתנועה הקיבוצית שזכה לכיסוי תקשורתי. לא מיותר לציין שלכל פעולותינו ברתמים קיבלנו תמיכה ואישור מרשם האגודות עו"ד אורי זליגמן.

ברביבים התקיימו דיונים רבים – גם באסיפה – שהסתיימו בהצבעת קלפי (יוני 1996) בה תמך רוב מיוחס של למעלה מ-90% מכלל החברים שהיו רשומים בספר האגודה של רביבים. במהלך הדיונים חלק מהחברים התייאשו ופנו לכיוונים אחרים עד שבספטמבר אותה שנה נערכה הצבעה נוספת בה התקבלו 15 חברי רתמים כחברים ברביבים:

יעל דרורי-עזרן, חיה וג'ימבו קולב, סיגל וצחי רם, הלן וזהר מועלם, פרדי גרונדלינגר, עמרי קדם, סמדי ורענן ברנרס. וכן סיגל כרמל, ענת מראלי, אילנית וז'ק בלמכר שעזבו בסמוך. שולי ואורי רחום עברו לבארי, ולחצרים עבור נטלי ודרור אמית, אנה ורון גרינוולד. מאוחר יותר הצטרפו אלמוגית גרונדלינגר, מיכל ואילן אקיאן. עמרי קדם עבר לבארי. בהצבעה זו חברי רתמים עדיין לא קבלו זכות הצבעה, זכויות ותק וזכויות פנסיוניות. אלה עוגנו סופית בהצבעה נוספת בדצמבר 1999.

בשנת 1996 סיגל וצחי רם היו הראשונים שעברו לרביבים וזמן מה אחריהם חיה וג'ימבו קולב עד שיעל דרורי-עזרן נותרה היחידה שגרה במקום עד היום. במקביל אוכלס המקום ע"י תושבים – לא תמיד בקלות – וילדיהם השתלבו במערכת החינוך של רביבים.

החברים ברתמים הדגישו את רצונם להצטרף לקיבוץ שיתופי והמשפחות שעברו לקיבוצים אחרים הצטרפו לשיתופיים. התרומה הדמוגרפית של קבוצה זו לגילאי הביניים (כולל 22 ילדים) ברביבים היתה משמעותית ביותר.

במאמר זה לא אגע בהיבטים הכלכליים של המהלך אלא אסתפק באזכור שרתמים התנהלה כל השנים כאגודה עצמאית עם מאזן נפרד. זכינו במספר מקומות עבודה: ארנון שחר ניהל את המקום כל השנים ולידו עבד איש אחזקה. לבקשת הסוכנות רביבים הקמנו פעוטון למרכז הקליטה בו עבדו בעיקר חברות מרביבים. חברה אחת הועסקה ע"י הסוכנות במרכז הקליטה. חשוב לציין את התרומה החברתית (אינטגרציה) והכלכלית (תקנים) של ילדי מרכז הקליטה בגנים שלנו.

במהלך השנים הצגנו את עמדתנו מול המוסדות השונים: רביבים תשמח ואף תעזור באכלוס מחדש של רתמים כך שיהפוך לקיבוץ.  מדי פעם צצו רעיונות לישוב המקום בגופים ותנועות מוזרות

עלון רביבים 2521, ח' באלול תשס"ט 28/8/09 – עמוד 3

כשכנים ואחראים על המקום דרשנו התייחסות רצינית אבל הצעות אלה נמוגו מעצמן.

לפני כשלוש שנים עלה הרעיון של תנועת אור לישב ברתמים גרעין דתי. במקביל התיישבו 15 משפחות במחנה זמני בטללים. רביבים חזרה על הסכמתה העקרונית לאכלוס רתמים אך דרשנו את הזכויות עבור החברים שעברו לרביבים ואת פדיון השקעותינו בישוב. המו"מ ידע עליות וירידות, ואף איום של הרשם במינוי ועד ממונה לישוב, אבל בסופו של דבר הגיע להסכמה. ללא קשר למו"מ החליטה הסוכנות לסגור את מרכז הקליטה בגלל החלטת הממשלה להפסיק את העלייה מאתיופיה. רוב התושבים עברו לישובים אחרים במועצה ולרביבים עברו 9 משפחות, כולל שתים של חברי רביבים שיעברו בקרוב.

אם ניתן לסכם את התקופה בצמד מילים הייתי משתמש בהגדרה גאוות רתמים. אנחנו רשאים להתגאות בפעילותנו ברתמים, שנעשתה כאמור בהסכמה מלאה של כל הצדדים הקשורים ותרמה לרביבים קבוצת חברים משמעותית שחפצה להמשיך בחיי קיבוץ.

עדין

ממשאבי אנוש

איחולים לשנה החדשה לצוות החינוכי. ברכות למנהלות, למורים,למטפלים, מדריכים ולתלמידים, לגננות ולהורים  - לתחילת שנת הלימודים תש"ע. מקווים שהצטיידתם בכוחות מחודשים. שנה טובה מלאת אתגרים ועניין.

מעברים ושינויים במקומות עבודה

דגנית גדיש – סיימה בגיל הרך, עברה לדואר.

אלכס אידלצ'יק – סיים ברביב, עבר לרבל.

מונה רפאלי – סיימה ברתמים, הצטרפה לגיל הרך בית תינוקות.

ורה ברזילי – סיימה כלבולית, הצטרפה לחינוך גיל הרך.

תום אטקינס – סיים שירות קבע, הצטרף לענף הלול.

חגי רזניק – סיים את תקופת כהונתו כמזכיר, הצטרף לקבוצת עובדי  חוץ, במדרשת שדה-בוקר מדריך לכיתת י"ב.

יעל דרורי-עזרן - סיימה בפעוטון רתמים, תצטרף לחינוך חברת ילדים.

הדס קמחי – התחילה עבודת חוץ חצי משרה כסייעת במועצה.

אילת פריאל – סיימה חופשת לידה מזל טוב!  חוזרת למרפאה.

חזי לחמן – מסיים בחצרנות רתמים, מצטרף לענף הזית מחליף את רעות בניהול מחסן השמן.

רוח'לה שחר - יצאה לשנת הוראה בדנוור, ארה"ב.

מאחלת בהצלחה לכולם.

הנהלת משאבי אנוש התחילה לעבוד. חברים בהנהלה: נרדה ארז, גלעד דולינסקי, אורלי ישראלוביץ, מרש"ק, מרכז משק, לריסה, רינה.

בימים אלו אנו מטפלים בהחלפת מרכז ועדת שיכון, מרכז ועדת קליטה, החלפת מרש"ק, חברים למזכירות הרחבה.

רינה גלילי, מנהלת משאבי אנוש

עדכונים בנושא הקצבת חשמל

מנשה מבקש לא לפנות אליו בקשר להקצבת חשמל  אלא רק במקרה שנראה לכם שיש טעות בהקצבה  (מזגן ,מס' הילדים וגיל מעל 60). כל מה שקשור להקצבה מעבר למקובל יש לפנות לפי העניין: בגין  בריאות ורווחה לנגה. בגין עבודת חוץ למשאבי אנוש. בגין נושאים אחרים לפנות אלי.

תודה, גיצי

עלון רביבים 2521, ח' באלול תשס"ט 28/8/09 – עמוד 4

דואר רביבים

אלה יזנברג סיימה את עבודתה בדואר – עשתה זאת במסירות ובמקצועיות נאחל לה בהצלחה!

דגנית גדיש  החליפה את אלה והיא אחראית על הדואר.

שעות הקבלה מפורסמות על דלת משרד הדואר ולנוחיות החברים נזכירן שוב:

ימי א'-ה' 8:30–8:00 12:00-14:00

ימי שישי 8:00 – 9:30  11:50 – 12:15   

ועוד בענייני דואר לאחרונה אספקת העיתונים מגיעה באיחור  והחלוקה של העיתונים בהתאם – בטיפול. 

                                                       רינה גלילי, גיצי פרידברג

תרבות

*הערב, ליל שבת ב21:30 בגינת הארכיון, מופע של גבע אלון.

גבע אלון מוסיקאי, גיטריסט, זמר מוכשר ופופולארי מאוד. מוזיקה הפולק של מנהיג "הפליינג בייבי" בקריירת הסולו שלו, מזכיר את ניל יאנג ולכן קוראים לו "ניל יאנג הישראלי" הוא מופיע בפסטיבלים רבים ומועדונים בת"א. גבע נולד וגדל בקיבוץ מעברות.

* ביום חמישי 3/9 אירוע סיום הקיץ של המועצה בבסיס רמון

יציאה מהכיכר 17.00

אירוע לכל המשפחה משעה 17.30

הופעת בועז שרעבי 20.00. סיום משוער 21.30

הרשמה על לוח המודעות.

מבוקש - NYPD

לכל בית רביבים שלום רב,

צר לי שעד היום לא הוחזר לי השלט NYPD. למרות פרסום בקשה בלוח האלקטרוני ופניה אישית לחברים רבים מכל הגילים שיפקחו עין. לשלט זה יש משמעות מיוחדת בכלל ובשבילי בפרט. אחרי אסון מגדלי התאומים בניו-יורק בשנת 2001, הייתי בניו-יורק לשבוע כדי לעלות לקברם של הורי. שלטים כשלי נמכרו כדי לגייס כספים למשפחות של השוטרים שנתנו את חייהם כדי להציל אחרים.

השלט היה על האופנים שלי כל השנים בגאווה כד שיום בהיר אחד מישהו חשב שהוא קישוט יפה לחדר שלו. חבל מאד, מניה גרין

נ.ב. עדיין ניתן לשים את השלט ליד דלת ביתי.

הודעות

  • מהמרפאה מבקשים לא להיענות להצעה מבזק און-ליין להצטרף למסלול המהיר של תשלום בשירותי בריאות כללית. לחברי קיבוץ אין תועלת במסלול זה. אם נרשמת – נא לפנות למיירה כדי לקבל הוראות כיצד ניתן לבטל.
  • מחלקת הספורט במועצה מודיעה שקורס השחיה יתקיים בבריכת משאבי שדה. חוגי הספורט לשנת 2010 עדיין פתוחים להרשמה. לקבלת מידע: 6564153.
  • עורך העלון בחופשה (ראה בהמשך – מיני-ואקאנס) והעורך במיל הוציא רביבון צנוע זה. בשבוע הבא יופיע עלון רגיל.

עלון רביבים 2521, ח' באלול תשס"ט 28/8/09 – עמוד 5


משבוע לשבוע

מיני-ואקאנס

לשבוע האחרון היו כל הסממנים של סוף אוגוסט. הדיונים השנתיים האם השנה חם יותר מבשנים קודמות, האם ההזעה שלנו מושפעת מהרחבת שטחי הזיתים או מהתחממות כדור הארץ ואולי מהזיכרון החמקמק של אוגוסט אשתקד. שלושת הימים האחרונים בגיל הרך ובגנים הוקדשו להתארגנות לקראת השנה החדשה וההורים נאלצו לקחת חופשה בבית או בצפון. הם נהנים מההשוואה עם ילדיהם של בני דורם בעיר עבורם אין להשיג במחצית השניה של אוגוסט מעונות - גם בתשלום. בחדר האוכל כבר נתלו צילומיהם של הילדים שעולים לכיתה א' ואנו דרוכים מה השם שינתן לה.

 
המלכה עברה דירה

בראשו של עץ אזדרכת לפני ביתם של ענבל ואסי סיקורל  שכן לו נחיל דבורים בכוורת והיתה שם פעילות ענפה. שפר שגילה זאת, תכנן להעביר את הנחיל לתחום המכוורת שלו, ניצל את זמינותו של המנוף הכחול הגדול, גייס את זיו יסעור לעזרה ויחד יצאו למשימה. התלבשו מכף רגל ועד ראש, המנוף העלה אותם לראש העץ שם ניסרו את הכוורת, בסיוע מיומנותו של זיו תקעו מסמרים, קשרו והורידו את הכוורת עם המלכה. כל הכבודה עברה ל"אימפריה" של שפר שהצטמצמה מאד בגלל נזקי הצרעות הטורפות  את הדבורים. המבצע הוכתר בהצלחה, הכול דבש.                                                                                                                                            ו.                                                                       

חזון "חי נגב"

במבוא חדר אוכל הוצגה תכנית הפיתוח  של "חי נגב", תכנית מרשימה ביותר. כאשר תתממש כולה יהיה ליד "חי נגב" גם קיבוץ שקוראים לו רביבים. מכיוון שבבני אוסדון עסקינן האופציה הזו שנהפך לפרוור של האתר היא לא בלתי אפשרית וכדאי להתחיל  להתארגן לקראתה...     ו.                                      

קרן פימי משקיעה ברבל  

השמועות שרצו בגוגל ובמדורים הכלכליים בעיתונות אכן נכונות: קרן פימי רוכשת את אחזקותיה של קרן שמרוק ברבל. שמועות אלה ואולי העליה הכללית של הבורסה ואולי שיפור התוצאות ברבעון השני הזניקו את מניית רבל. פרטים על החלטת ההנהלה הכלכלית ב"בעניינים" הקרוב.                

עובר ושב

- תומר אוסדון יצא לשנת שירות בפנימייה בחבצלת השרון. בהצלחה.

- דנה לופו יצאה לשנת שירות בפנימייה בתל ברוך. בהצלחה.

- אמיר ימין יצא לשנת שירות בפנימייה בכפר סבא. בהצלחה.

- ניר אקיאן יצאה לשנת שירות בפנימיית כפר רפאל בב"ש. בהצלחה.

- דותן אטקינס יצא לשנת שירות בבית הילד בתל-אביב. בהצלחה.

- נורית אוסדון יצאה לשנת חופש. בהצלחה.

- אלה ושלום יזנברג וילדיהם, יצאו לשנת חופש. להתראות.

רתמים – הסוף

בסוף השבוע הזה אמורים לעבור לרביבים עפרה ואסף ויעל דרורי-עזרן. בכך מסתיים מבצע מורכב של פינוי כל התושבים שרביבים התחייבה לפנות לקראת אכלוס כפר רתמים.

שבת שלום

חסר רכיב