קיבוץ רביבים 08-6562511

עלון 2512

26/06/2009
 

אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

 

בשער: הופעתו של יוני בלוך, והשטח החדש של הזיתים. גיוסה של נטלי ואן רור צוין בטעות בשבוע שעבר בשורה בחמור, במקום במודעה כנהוג, אז השבוע העניין תוקן, ונאחל לנטלי המון הצלחה וסיפוק בשירותה הצבאי. עוד השבוע בעלון: המזכירות דנה בהמלצה לבחור את תומר פריאל למזכיר, בתקנון הרדום ועוד עניינים. ועדת שיכון דנה בדרכי שיבוץ בדירות, בצרכי שיכון של צעירים ובסקר שיכון.

משולחן מרכזת משאבי אנוש על סיום הליווי וההטמעה של שעון הנוכחות. עדין הלך וראה דודי שמש על הקראווילות, מה ששלח אותו למסע בעקבות ההיסטוריה של הקיטור ברביבים. ואפרופו קיטור, כנראה שהדברים שלי על העלון כבמה לביטוי של החברים מצאו הד ואוזן קשבת, והשבוע יש מבול של שאילתות ותגובות: רחל סבוראי כותבת על תופעת המכתבים האנונימיים, זיו יסעור בענייני שיכון, פרטיים וכלליים, אריק אפרים על בניית הפרגולות, אורס ואן רור על תופעת הרכב הממונע ברחבי הקיבוץ, ואמנון ברזלי מצטרף אליו בשאלה דומה. אני בדעה שכל עוד הדברים נעשים ברוח עניינית ובשם מלא, עדיף להם שיצאו החוצה ויתבררו, כשיבעבעו במחשכים. כפי שתנו חכמים: "אור הוא חומר החיטוי הטוב ביותר".

ברביב ורבל מתעסקים שוב באיכות, בטיחות, התאוששות ובעוד כל מיני דברים שנגמרים בת', וגם בארקל, שנגמר דווקא בל'.            

אז זהו פחות או יותר, חמור ושבת שלום!

מעלון לעלון
תודה
תזכורת לעניין השאלת ציוד ממחסן התרבות
דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 18.6.09
סיכום ישיבת ועדת שיכון מיום 2/6/09
משולחן משאבי אנוש
הלכתי ראיתי
מה ניתן לשים במיכלי המחזור לבקבוקים של חברת "אביב"???
יציאה לשנת קשר אינה עזיבה
שאילתא
רסיסי רביב-רבל
חוקי המדינה קיימים גם בקיבוץ

תודות

תודה רבה לכל מי שעזר, טרח ועמל למען הצלחת חתונתנו.

שמחתם אותנו, ובזכותכם האירוע היה מושלם.

תודה רבה לטל יצחקי, יפעה עפרון, חופית אליס, יעל טייטל, גיא יסעור, עמרי קופטש, שי קלוסקי, אלינור ברזלי, רון שר,  ז'ניה, שחף, חגית חולתי, רעות פרץ, מורן קיסרי, יוני חזקיהו, הדס קמחי, אלול ריפמן, צליל עדן, מיכאל ישראלי, עידית חולתי, סאם, דנה לופו, אילון צחור, דימה, אסיה, שני, בן, אלי וחרייט לופו.

תודה לצוות ההגברה – חנן פליישמן, מורן קיסרי, בן אפרים, אביב חכלילי, אורן בניה, ונדב ברזלי.

תודה לצוות התאורה -  יאיר לבר, כתריאל, אור עפרון, בן שר, אמיר ימין, תומר אוסדון, האחים יוגב.

תודה ל-DJ אורן בניה.

תודה למצילים – זהר מועלם, יואש גושן.

תודה לברמנים – טל גולדמן, חן שאול, רן בן-לולו, בן אפרים ורוני בקר.

תודה לאילנה בניה וסליחה על כל ה'שיגועים', והבלאגנים.

תודה לחיימה על עוגה מעולה.

תודה לאיימי ולפלמין על ציוד התרבות

תודה לקורין, מאירה, בני אוסדון שתרמו בכיף את הציוד שלהם.

תודה לעטרה לבר על הכוס שלא יצאה שלמה מהחתונה

תודה לסיגל בן-לולו על עוגת חתונה מדהימה, טעימה שכבר נגמרה.

תודה ליואש גושן שנתן לנו את הבריכה לעשות בה כרצוננו.

ו...תודה מיוחדת ומכל הלב

לגדולה מכולם שקרעה את התחת למעננו, ימים כלילות, בלעדיה זה לא היה מושלם

תודה רבה לאנה סלוצקר המלכה, את מדהימה!!!!

נ.ב.

מקווים שלא שכחנו אף אחד. ואם כן, אז סליחה ותודה רבה לכולם.

                                                                                                            ירון ואורטל גרול

 

תזכורת לעניין השאלת ציוד ממחסן התרבות

 

פלמין אחראי על מחסן התרבות וכל מה שקשור לציוד, אנא פנו אליו בכל בקשה. הוא נמצא במחסן כמעט כל יום.  אני מבקשת לא לפנות אליי או אל פלג בנושאים אלה וזאת כדי שפלמין יצליח לעקוב אחרי הציוד.

קיץ זו עונה עמוסת אירועים, ולכן, נשמח לעזור ולתת ציוד. נשמח עוד יותר לקבל את הכל בחזרה בסיום האירוע, כי הביקוש גדול.

ובהזדמנות זו -

מי שלקח 2 שולחנות מתקפלים לבנים, ולא החזיר, אנחנו מבקשים להחזיר אותם בהקדם.

בנוסף אני מזכירה למארגני חתונות, בר מצווה וכל אירוע שלא שייך לאירועי תרבות וחגים, שהתרבות לא מספקת אל-בד ואין לקחת גלילי אל-בד ממחסן התרבות!  אפשר להזמין דרך הכולבולית.

הגברה ותאורה – בקשה נוספת

יש לנו צוותי הגברה ותאורה מעולים ופעילים ביותר, וכל הפעילות שלהם היא מעבר ליום העבודה. למארגני חתונות, בר מצווה וכו'... נא לפנות אל חנן ויאיר מספיק זמן מראש

כדי לתאם איתם, וזאת כדי למנוע אי נעימות ועומס יתר. אנא אל תבקשו הגברה או תאורה לאירועים קטנים/משפחתיים כמו ימי הולדת.

                                                               להתראות בשמחות ותודה על שיתוף הפעולה, איימי (בשם הצוות)


דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 18.6.09

?     המלצת צוות למציאת מזכיר/מרש"ק  לבחור את תומר פריאל למזכיר

בהשתתפות- חברי הצוות: קרולין סלומון – יו"ר, רינה גלילי ונגה יוגב – מתוקף תפקידן, מיירה גולדמן ועודד גולן – כנציגי ציבור, תומר פריאל – השתתף בחלק מהדיון (לא השתתפה בדיון: מיכל פריאל).

 

 


בהמשך לדיווחים הקודמים על עבודתו של הצוות למציאת מזכיר/מרש"ק ולאחר שנבחר בהצבעה בפתקים, עבד הצוות מסוף חודש מרץ. 

הובהר כי בהתאם להמלצות ליצור החלפה מדורגת, התמקד הצוות במציאת מזכיר. בנושא מציאת מרש"ק עבודת הצוות הוקפאה והחלפתו, בהסכמת גיצי, תידחה עד לבחירת מזכיר חדש וייצוב המערכת. עוד מומלץ כי מטבע הדברים המזכיר החדש יהיה מעורב בקבלת ההחלטות בדבר החלפת המרש"ק וזהותו. אשר-על-כן בחן הצוות בחודשים האחרונים מועמדים לתפקיד המזכיר. חברי הצוות הסבירו כי חיפוש המזכיר איננו פשוט ומועמדים רבים שראויים לכך סירבו לקבל על עצמם את התפקיד מסיבות שונות.

כפי שפורסם בישיבה האחרונה עשה הצוות כל מאמץ בכדי למצוא מועמד למזכיר שהוא חבר קיבוץ.  בסיכום ישיבתו של הצוות מיום 8.6.09 סיכם הצוות את המלצתו בדבר מינוי תומר פריאל למזכיר.

תומר, עובד סוציאלי במקצועו ובעל תואר שני, ריכז את חברת הילדים בעבר וכעו"ס ליווה מקצועית את חברת הנוער בקיבוץ עין-גדי ולאחר מכן היה שלוש שנים העובד הסוציאלי והיועץ של פנימיית "אשל הנשיא" וחבר הנהלת הפנימייה. תומר אדם מתון, יציב ושקול בעל יכולת הקשבה. בעבודותיו השונות הצליח להשתלב היטב בעבודת צוות, דבר שהינו חשוב ומשמעותי בתפקיד המזכיר. אין לו ניסיון רב בניהול אך הוא מרגיש שהוא בשל לקחת תפקיד מרכזי ברביבים ומעוניין בתפקיד. חברי הצוות הבהירו שהוא מועמד ראוי ומתאים. ממלאי התפקידים הקיימים התחייבו לתמוך ולעזור לו להיכנס בצורה חלקה לתפקיד לאחר בחירתו, על מנת להגיע להתמקצעות מרבית. הודגש כי בכפוף לבחירתו כבר סוכם עם ויקטור פריאל על סיום תפקידו כמרכז ועדת שיכון. מיכל פריאל תמשיך לרכז את החינוך אך תצא מחברותה במזכירות ובמקומה יוצע נציג אחר של

הועדה/מערכת החינוך. רינה הציגה את סיכום תוצאות מבחני ההתאמה שערך תומר בהתאם להגדרת התפקיד של המזכיר ברביבים. צוין והוצג שלפי האבחונים תומר הוא בעל רמת התאמה גבוהה מאוד לתפקיד. כן הוצגה לחברי המזכירות המלצתו החמה של זאב מילר מנהל כפר "אשל הנשיא", בדבר עבודתו המשותפת לצד תומר.

תומר הציג את תפיסת עולמו בדבר השילוב שבין הבנת המערכת לבין הקשב ומתן התייחסות לפרט, והציג את החשיבות שהוא רואה במעורבות שלו ברביבים ואת אהבתו למקום. כמו כן הציג את הכלים שרכש מתחום השכלתו ועיסוקו המקצועי עד היום. לתומר ברור כי בכדי לבצע את התפקיד היטב עליו להיכנס לתהליך לימוד מקיף, התבוננות ובקרה מתמדת.

סוכם:

פה-אחד, תומכת המזכירות בהצעת צוות האיתור למינוי תומר פריאל כמזכיר.

תומר יציג את תפיסת התפקיד כפי שהוא רואה אותה באסיפה ולאחר מכן יובא הנושא להצבעה בפתקים.

 

?     שנת שליחות בקהילה היהודית בדנוור,ארה"ב  - לרוחל'ה שחר

בהשתתפות: רוחל'ה שחר

רוחל'ה יוצאת לשנת שליחות בדנוור ארה"ב. היא תעסוק בהוראת עברית ויהדות בקהילה היהודית

שם וזאת כחלק מהיותה עובדת חינוך מצטיינת ועל רקע הקשר שנרקם במשך השנים בין המועצה האזורית לדנבר ארה"ב. במקביל לקבלת דמי קיום בארה"ב רוחל'ה ממשיכה להשתכר בארץ על ידי

משרד החינוך ותמשיך להיות חברת רביבים לכל

דבר. הוצג הסכם ההבנות המוצע בין רוחל'ה לבין קיבוץ רביבים על רקע יציאתה של רוחל'ה  לשליחות.

סוכם:

המזכירות מחזקת ידיה של רוחל'ה בפעילותה זו ומאשרת פה-אחד את שנת השליחות בהתאם לסיכומים האמורים.


?    בקשת עתי קוה  לשנת קשר

עתי מעוניין בשנת קשר. היות והוא חצה את גיל 28, הדבר דורש את המלצת המזכירות ואישור בהצבעה בפתקים.

סוכם:

המזכירות ממליצה על מתן שנת קשר לעתי, הנושא יועבר להצבעה בפתקים.

?    המלצת משאבי-אנוש לבחירת רבקל'ה אורלובסקי  ודבורה לבנה

לנציגות ציבור בהנהלה הציבורית של ענף המזון

רינה גלילי – מנהלת משאבי אנוש, הציגה את המלצת מש"א בדבר מינוי רבקל'ה ודבורה לנציגות ציבור בהנהלה הציבורית של ענף המזון. חברי המזכירות התרשמו כי ללא ספק תהיה להן תרומה חשובה כנציגות ציבור בהנהלה.

סוכם:

פה-אחד מצטרפת המזכירות להמלצת מש"א, הנושא יועבר להצבעה בפתקים.

?    תקנון רדום לרביבים, עקרונות ובחינה ראשונית

כחלק מהמהלך הסדנאי ומיעדי המזכירות, סוכם לבחון את נושא הכנסת התקנון הרדום לרביבים. התקנון הרדום שמקורו בבית המדרש של המטה השיתופי, עבר התפתחויות וגרסאות שונות. למעשה מדובר בפרק רדום בתקנון הקיבוץ, שיהיה נכון אם וכאשר תסתיים דרכו השיתופית –שוויונית. או במילים האחרות, שעקרונות היסוד (ערכי הליבה) הקיימים היום יבוטלו או יופרו. ההיגיון שעומד מאחרי גיבוש תקנון רדום הוא הבטחת הסדר שלם והוגן בשלב בו ניתן לגבש ברביבים הסכמות חברתיות רחבות לגבי הסדרים לעת ההיא.

למעשה כך יידע כל חבר את אשר צפוי, אם וכאשר יעבור הקיבוץ שינויים מרחיקי לכת באורחות חייו וישנה את עקרונות היסוד שלו (ערכי הליבה המוסכמים שלו).

הסדר רדום כזה בהכרח לא מושפע מהמצב החברתי שעלול להיווצר בעת משבר, ומחוסר היכולת להגיע להסכמות, בגין מחלוקות פנימיות בזמן מסוג זה. בנוסף מבטיח התקנון הרדום חלוקה הוגנת של נכסים וזכויות, עד לאותו יום.

חשוב מאוד להדגיש כי הפרק הרדום בתקנון אינו זרז לשינויים, שעיקרם ויתור על יסודות הקיבוץ המוסכמים, כפי שהוא לא ימנע אותם אם חברי הקיבוץ ירצו בהם בעתיד. יותר מכל נקודה אחרת בגיבוש של תקנון כזה מודגשת יכולתו וכוחו של הקיבוץ לדון ולגבש הסכמות "למצב אחר", גם כאשר רוב חברי הקיבוץ רוצים להמשיך ולקיים את ערכי הליבה של רביבים כמו שהם היום.

התקנון הרדום בנוי מטריגר - נסיבות להפעלתו, ולאחר מכן כתובים ההסדרים שהוא מכיל בנושאים השונים לאחר הפעלתו: מסגרת האגודה ופעילותה, תאגידים, מערך מוניציפאלי, מגורים, עבודה, הכנסה, נכסים, זכויות על רווחים, הבטחת ביטחון סוציאלי ועוד.

צוות ראשוני ומצומצם מתוך המזכירות שבחן את הנושא קרא תקנונים רדומים בקיבוצים שיתופיים שונים ונראה לו כי בסיס התקנון הרדום של עין השופט, מהווה בהחלט בסיס לגיבוש תקנון רדום ברביבים. כמובן שבשינויים רבים שנדרשים לבסיס התקנון והתאמתו המלאה לרביבים.

הוצגה טיוטת תקנון ראשונית המותאמת לרביבים והוסברו העקרונות שלה.

הובהר כי אם המזכירות תרצה עד סיום שנת העבודה ובמהלך שנת העבודה הבאה לקדם יחד עם הציבור את הנושא כבר תתקיים למולה תשתית עיקרית להמשך תהליך זה.

סוכם:

חברי המזכירות ברכו על התהליך היסודי שנעשה עד כה. עתה יתרכזו חברי המזכירות כבר בשבועות הקרובים לקראת טיוטא שנייה ומעודכנת. לאחר בחירת מזכיר חדש יוחלט האם להמשיך בתהליך הציבורי ולהביא להמשך גיבוש מתקדם של תקנון רדום לרביבים על נושאיו השונים.

           

                                                                                                                  רשם: חגי רזניק


סיכום ישיבת ועדת שיכון מיום 2/6/09


 


?     שדרוג ברמת הדיור: האם בהגרלה או לפי ותק?

רקע

1.       הוצעה למספר חברים צעירים האפשרות לעבור לדירת קרקע בשכונת הקומתיים עם מרפסת סגורה.

2.       ארבעת המועמדים נבחרו מתוך רשימת הזכאים על פי הניקוד בתור לשיכון קבע.

3.       מתוך המבחר של שבע הדירות שעומדות לרשות המועמדים, לא הצליחו לערוך שיבוץ מוסכם. והנושא הוחזר לוועדת שיכון כדי לקיים דיון בשיבוץ הדיירים.

המסורת בקיבוץ רביבים לפיה נהגו כל השנים הייתה כאשר עוברת קבוצת חברים, שלכולם זכאות למעבר, לרמת דיור גבוהה יותר הרי השיבוץ נעשה בהסכמה בין העוברים ואם לא הייתה הסכמה נערכה הגרלה.

הפעם לא הייתה הסכמה והעוברים דרשו שזכות הבחירה תינתן לפי ותק. מאחר שהתקנון אינו חד משמעי היה מיעוט בוועדת שיכון שסבר שהתביעה צודקת ואילו הרוב היה בדעה שלא כל דבר אמור להיות מתוקנן ומסורת שנמשכת ללא חריגות מעל 40 שנה, תופסת גם במקרה זה.

סיכום:

הנחיה לכל הקצאת דירות -  תוספת לתקנון שיכון:

בבניית שכונה חדשה או בהקצאת קבוצת דירות לקבוצת חברים בו-זמנית הזכאות נקבעת לפי הוותק.

משנקבעה קבוצת הזכאים - בחירת הדירה המסוימת מקבוצת הדירות (מיקום) תעשה בדרך של הסכמה בין הדיירים המיועדים. אם לא הגיעו להסכמה – ייקבע המיקום בדרך של הגרלה.

(הוחלט בוועדת שיכון 2/5/09 על סמך נוהג שקיים כל השנים ברביבים).

מאשרים צוות להסבר.

לאחר מספר פגישות נמצא פתרון שהשביע את רצון כולם וארבע הדירות שובצו.

 

?     צרכי שיכון של צעירים, מעברי דירות: קומתיים, וילות, קוביות - נדחה לישיבה הבאה ב 21/6/09

 

?     סקר שיכון-מעקב: תמצית הסקר

נכון לתאריך 8/5/09 - הערה: הסקר הוכן לפני הגעת 5 הקראוילות.

עדין העלה בפני החברים את ממצאי הסקר השנתי שהוא וויקטור הכינו.

§         מטרת המעקב לבדוק את צורכי השיכון בעתיד הקרוב.

§         השנה נוספו 10 דירות קבע בשער ג', 8 קוביות-נעורים שמושכרות לתושבי בית ראשון.

ס"ה חסרה כיום דירת קבע אחת למשפחה ועוד 5 דירות לרווקים (מעל גיל 35) ועוד שתי דירות לגרושים.


מה קרה ב-11 השנים שחלפו מהסקר הראשון,   ב- 1988?  


א.         מספר החברים במקום עומד על 325. כמו בשנת 1998.  בנוסף לחדשים ולעוזבים, 20 נפטרו.

ב.         מספר החברים בדירות הקבע עלה ב-23 מ-263 ל-288. שינוי זה משקף שני תהליכים: מצד אחד נוספו דירות בהגדרה "דירות קבע" ומצד שני ירד מספר המתגוררים בדירות אלה בגלל פטירות ופרידה של זוגות.  

ג.          מספר דירות הקבע עלה ב-26 בגלל בניית שער ג' ושינוי סטאטוס של דירות-מעבר לדירות קבע. 

ד.        מספר היחידים בדירות קבע עלה ב-35: מ-35 ל-70. סיבות: פרידות, פטירות, הקצאת דירות לרווקים.   

      במקביל ירד מספר המשפחות בדירות קבע ב-4. יחידים מתחלק כך: אלמנים-ות: 20.

       גרושים-ות: 42. רווקים: 8.

ה.   חלק מהמחסור בדירות קבע התקזז בגלל  עזיבה של משפחות.

ו.    מספר הדירות (של חברים) ברתמים בהן גרים חברים ירד מ-15 ל-2! דירות אלה אינן נכללות בסקר. 

ז.     מספר הדירות שמאוכלסות בתושבים עלה  ב-5: מ-33 ל-38. כיום רק 4 דירות קבע  מושכרות. עיקר

       הגידול במספר התושבים הוא בדירות שצעירים אינם רוצים לגור בהן.


ח.    מספר הדירות המושכרות בקומתיים ירד  השנה לעומת אשתקד ב-7 בגלל קליטת צעירים. כיום 4  בלבד.

ט.   מספר הדירות הריקות ירד ב-7 וכיום יש רק 14 דירות ריקות, מהן 9 שמורות לכיתת ליבנה ודירת

        קבע אחת.

י.        מספר הדירות הריקות השנה לעומת אשתקד עלה מ-14 (כולל 9 לליבנה) ל-43! מהן מסומנות 19  

       לנורית, 8 לחברים, 6  לתושבים, 1 לקליטה. עלינו ל-9 דירות הארחה שכלולות בריקות. אחרי כל המעברים יוותרו 8 דירות ריקות (בקומתיים) שיעדן אינו ברור.


?     שכונת הצעירים

השנה הצלחנו למצוא במאמץ רב שיכון ל-19 בוגרי י"ב. בשנה הבאה עלינו למצוא 15 דירות נוספות. נראה שנעמוד בכך רק אם יתקבלו החלטות בלתי שגרתיות כמו שיכון 2 בחדר, ביטול ההחלטה על שמירת חדר בשנת חופש או הפקעת קוביות האולפן.

המלצות: 

אשתקד המלצנו לבדוק אפשרות לשדרג דירות בקומתיים לדירות קבע ע"י הפיכתן לקוטג'ים. מבדיקה שערכנו התברר שהדירות שנקבל אינן מתאימות לשיכון קבע.

כיום, בהנחה שהקראוילות אכן יוקמו, אין מחסור בדירות קבע יד-ראשונה פרט למשפחה אחת ולחמשת הרווקים.

מומלץ לבדוק אפשרות של בניית יחידות בבניה תעשייתית שימוקמו בשכונת מול-הפיסטוק בשטח דירה שיתאים לרווקים.

סיכום: הסקר אושר. ההצעה תחזור לוועדה לאחר שתיבדק בוועדת תכנון ונברר את המשמעויות הכלכליות של ההצעה. בכל מקרה לא מדובר על שנת התקציב 2009.

                                                                       

                                           רשמו:  ויקטור וגיצי                                                                                                      

 

משולחן משאבי אנוש

חני פריאל סיימה בימים אלו את הלווי והטמעה של שעון הנוכחות.

זו הזדמנות להודות על המסירות, מקצועיות, גמישות בהפנמת התהליך.

לריסה שוורצמן תחליף את חני , בתיאומים, שאלות, הבהרות, עדכון,

 עובדים חדשים, מסיימים.

כמו, כן יצאו הנחיות למנהלים איך לפעול בכל חודש.

סטודנטים ותלמידים יקרים!

חופשה נעימה ומהנה לכולם!!!

אנא, תאמו עם הענפים השונים את השתלבותכם בקיץ במערך העבודה.

תרומתכם חשובה ועם תכנון נכון , נוכל לתת מענה לכל אחד ואחת ולכל ענף.

                                                                                                                              רינה גלילי

הלכתי ראיתי

                              הוציא קיטור

בשכונת מול הפיסטוק "קושטו" הקראווילות בדודי שמש וזו הזדמנות

חסר רכיב