קיבוץ רביבים 08-6562511

עלון 2502

07/04/2009
 

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
פסח בפתח, ועלון החג עמוס וגדוש, בעיקר בענייני חול, אבל קצת גם בענייני חג. עדין מביא שער מעניין של הגדה. ארזה כותבת על העונג שבקריאה. השבוע, אחרי שאורנה ראיינה את גוני ב. ראיינתי את רעות פ. אחותי רבת הפעלים,  אפילו אני לא ידעתי שהיא עושה דברים כה מעניינים. גיצי ואייל כותבים על חילופים במועדוני הצעירים. בית הספר לארכיטקטורה של אוניברסיטת תל אביב היה פה לסמינר, שנושאו, תאמינו או לא, הוא "קיבוץ רביבים – אידיאולוגיה, חזון ותכנון", מצורף מכתב תודה שהם שלחו. הנהלת ענף המזון דנה בנושא הטעון של הקרטיבים בחדר האוכל, וגם בהתארגנות לפסח. במזכירות דיונים מעניינים ביותר, הקשורים באורחות חיינו, בנוף הסובב אותנו ובכלבים שמחרבנים לנו על הדשא.  גם האסיפה לא נחה לרגע. דנה בפרום / ועדת שיכון, ובתקנון בטחון סוציאלי וקרן המילואים. רינה מדווחת משולחן מרכזת משאבי אנוש על תכנית הכשרת מנהלים בעסקים ובקהילה, ועובר ושב. מאירק'ה ברסיסי רביב רבל, ובסוף חמור.

ט.ל.ח

אחת הטעויות המשעשעות שעשיתי (והיו הרבה): מסתבר שבדיווח על יריד האביב נפלה שגיאה. נמסר לי בטעות כי האישה שהכינה את הפיתות הבדוויות היא אשתו של סולימן. מסתבר שזו הייתה חברת קיבוץ צאלים, שהטעות הצחיקה אותה מאד. לפחות כעת אני יודע שקוראים את העלון שלנו גם שם...

                                                                                                                                                חג שמח! נתאי פרץ

עלון כקובץ PDF
עלון כקובץ WORD
מעלון לעלון
על העונג שבקריאה / ארזה חולתי
מערכת העלון מראיינת את אחותה הצעירה \ נתאי פרץ
חילופים במועדוני הצעירים \ גיצי פרידברג וחגי רזניק
ישיבת הנהלת ענף המזון מיום 29/3/09
דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 2.4.09
סמינר אביב
דו"ח אסיפה
"רסיסי רביב-רבל" מאירק'ה לוין

על העונג שבקריאה / ארזה חולתי

 באמצע קיבוצנו שוכנת הספריה. יום יום אני מברכת שהיא קיימת שם. אלפי ספרים מלאי ידע ודמיון. כמה נפלא שיש לאנשים דימיון לברוא סיפור, ואת היכולת להוציאו בתור ספר. אני מברכת על כל יום שאני יכולה לקרוא. בימות סופה הדלת סגורה, "קול המוסיקה" מנגן, ואני נהנית בלי סוף מהספרים. אצלנו, אצל אורה ניתן לקחת ספרים לא רק בשעות הקבלה. ניתן למלא את עגלתי בספרים, ולהחזיר כל אחד אחרי הקריאה בתא בחדר אוכל.

לפעמים, חג בסתם יום של חול, שבתאי מופיע ספר של סופר או סופרת אהובים עלי שאורה הכניסה לשם . שבוע אחד אני קוראת את "הגמד מנדל" העוסק בנזיר שחי במאה ה-17 ופיתח בגן המנזר את תורת הגנטיקה, התורה שתשנה את המאה ה-21, שיום יום מקדמת את היכולת האנושית להבין את נפלאות הגנטיקה וההשתלטות על נזקיה. וכל מה שלמדתי בבית הספר המשותף בעין חרוד, חוזר ועולה.

בשבוע אחר אני קוראת "במלאך האבן" על זקנה בת 90 בערבות קנדה. בשבוע אחרי זה אני קוראת את "השיבה הביתה" על אשתו של הקפיטן קוק, מגלה הארצות וממפה אותן כנציגו של המלך האנגלי.  כאבה של אשה היולדת לבד את ילדיה ושוכלת אותם לבד, כאשר בעלה במסע של 4 שנים במרחבי הימים.

השבוע אני במילאנו עם זקן נוטה למות ונכדו הקטן. בחיוך האטרוסקי ובכל הספרים חיים אנשים מלאי עוצמה וחכמה. הקריאה בספרים נותנת לי כל כך הרבה רגעי אושר והנאה. אני אוהבת ספרים חדשים שהנייר עדיין חדש ובהיר. זה לא מובן מאליו, שכל הזמן קונים ספרים חדשים. שחברותינו משרתות אותנו שלוש פעמים בשבוע, וגם בשבת. שיש לנו ספריה גם באנגלית, שמניה משרתת בה את אוהבי האנגלית במסירות. נעים להזדקן כשאוצרות כאלה קיימים בחצרנו.

תודה בשמי, ובשם כל אוהבי הספר. ארזה

מהתרבות / איימי חיזקיהו

תודות לעזרה בערב על הודו - לפלמין שעזר לסדר, לחנן על ההגברה, למנשה שעזר לארח,

לחנהלה ודבורה על החדר ולתורנים שהגיעו לחסל. תודה רבה לכל מי שלא התעצל לבוא (ולא הצטער)!

 לשכבת הביניים - (מגיל 28 עד 60)- לכל המתעניינים- תרשמו שהטיול יהיה ביום חמישי 4/6 אחה"צ עד הלילה - טיול חוויתי ליפו-תל אביב.  פרטים בעוד חודש.

תוצאות הצבעה בפתקים

בתאריכים 27-28.3.09

הצביעו: 142 חברים

1. לינור אוחנה-אללוף התקבלה לחברות

2. יואש גושן התקבל לחברות

3. דקל וגילי שאול התקבלו למועמדות

ברכות ובהצלחה!

תוצאות ספירת הקלפי נשמרות במשך חודש  מיום ההצבעה כל חבר המעוניין לבדוק את תוצאות ההצבעה, מוזמן לעשות זאת.

ספרו את הפתקים: חגי רזניק, גיצי פרידברג

 

ליווי לומדי נהיגה

 

ליווי לומדי הנהיגה עבר מסמדי ברנרס, שמילאה אותו במסירות מזה כמה שנים, לידי עטרה לבר.

אנו מודים לסמדי על פעילותה המסורה ומאחלים לעטרה הצלחה בתפקיד .

-רינה וגיצי.

 



מערכת העלון מראיינת את אחותה הצעירה \ נתאי פרץ

 

ראיון עם רעות פרץ

למרות שרעות היא אחותי, לא ממש היה לי מושג מה היא עושה (חוץ מלהכין סושי משובח, אבל זה לא ממש קשור כרגע). כשהיא קראה את הראיון שערכה אורנה חולתי עם גוני ברגמן, היא הציעה שאראיין גם אותה. נעניתי להצעה, ולא התאכזבתי...

 


איך הגעת לבינה?

באמצע שנת שירות, שעשיתי בפנימיית עין כרמית בירושלים, שם נפגשתי במקרה עם כמה חברה שסיפרו לי על אופציה להשתתף בגרעין נחל של ארגון בינה.  אחרי שהגעתי לכמה כנסים החלטתי להצטרף.

אבל מה זה בעצם בינה?

בינה זה ארגון שהוקם על ידי התק"ם. בראשיתו, לאחר רצח רבין התעסק בזהות יהודית, עם דגש על יצירת זהות יהודית חילונית חדשה, שמכירה את הדת ויוצרת מתוך ההיסטוריה תרבות חדשה, בדומה למה שעשו החלוצים בעליות הראשונות. הארגון מעביר סמינרים בבתי ספר על זהות יהודית חילונית. למתעניינים יש שיעורים והרצאות מאד איכותיות של מרצים כדב אלבוים, ארי אילון ומוקי צור, שמועברות באפעל ופתוחות לשומעים.

עם השנים, במקביל לבתי המדרש הללו ולסמינרים בבתי ספר, הבינו שאי אפשר לדבר על יהדות ללא פעולות למען צדק חברתי. ואז נפתח פרויקט "בינה בשכונה" שהתחיל משכונת שפירא וקריית שלום שבדרום תל אביב, שם אני נמצאת כעת. מטרת הפרויקט היא להתחבר לקהילה המקומית, לחיות בתוכה, תוך סולידריות והעצמה של הקהילה. אחד הגורמים בתוך הקהילה הוא גרעין הנח"ל שלנו. אני מחזור שישי של גרעיני בינה. היום יש גרעיני בינה בבאר שבע, ובשנה הבאה יהיה כנראה גרעין גם ביפו.

ומה עושים בגרעין לפני הגיוס?

לפני הגיוס גרנו 15 חבר'ה בדירה שכורה, במשך חצי שנה, בדרום תל אביב 15 חבר'ה, ולמדנו בישיבה החילונית של בינה, נושאים כמו זהות יהודית ופילוסופיה כללית. במקביל התנדבתי בבית ספר ביאליק שנמצא ליד שוק העליה. זה בית ספר עם תערובת אוכלוסיה מיוחדת של ילדי עובדים זרים, עולים, ומשתפים מהשטחים. בנוסף גם קיימנו את עצמנו כלכלית: מניקיון חדרי מדרגות, חלוקת עיתון "ישראלי" וכל מה שהצלחנו למצוא.זה מה שעשינו עד הגיוס לצבא.

ומה עשית בצבא?

הייתי מורה חיילת בפנימיית הדסה נעורים באזור בית ינאי. זו הייתה תקופה מאד לא פשוטה, זו פנימייה מאד קשה. גם הילדים וגם הצוות. אבל הדירה שהייתה במרחק דקה וחצי הליכה מחוף בית ינאי המקסים היוותה פיצוי מסוים על הקשיים. לא שראיתי את הדירה יותר מדי, עבדתי בערך 24 שעות ביממה...

והיום, מה קורה היום?

כעת אני בפרק משימה במסגרת הגרעין. חלק ממטרת הראיון הזה, היא שכל חברי הקיבוץ יבינו סוף סוף מדוע אני בצבא, בעוד בני המחזור שלי עובדים ומשוטטים בעולם להנאתם... מעבר לכך שהמסלול שלי היה ארוך במיוחד, חתמתי עוד 4 חודשים בשס"ן, שזה בערך כמו קבע, רק ללא המשכורת, כדי לסיים את השנה בגרעין.

זה היה שווה?

העבודה שלי מאד מיוחדת ומעניינת, אני זוכה לגעת בהמון תחומים שאולי באזרחות הייתי צריכה להיות עם תואר כדי לעסוק בהם. אני מלווה בעבודה חינוכית את חניכי המכינה של בינה שמתנדבים יומיים בשבוע בשכונה זו, הזדמנות טובה לעשות קצת פרסומת, ולומר שאם יש י"בניק שמעניין אותו מכינה קדם צבאית, זאת המכינה הכי טובה שיש!

ליוויתי גם את הגרעין של שנתיים מתחתי, עד שהוא התגייס. חוץ מזה אני מקימה ביחד עם עוד כמה חבר'ה מבינה תחום נוער בשכונת שפירא, כדי לעודד אחריות מקומית. עד עכשיו כל הניסיונות לעבוד עם נוער בשכונה -  כשלו, בגלל המורכבות של השכונה מבחינת אוכלוסיה: דתיים, עובדים זרים, עולים. סיבה נוספת היא, שבתל אביב כל תלמיד יכול ללכת לאיזה בי"ס שהוא רוצה, ואין כמעט בתי ספר בדרום – רוב התלמידים הולכים ללמוד בצפון, מה שנקרא "אינטגרציה" – כתוצאה מכך, הם לא מכירים אחד את השני, ואין להם תחושת שייכות לשכונה.

איך אתם חוגגים את פסח?

במימונה ב-15-16 לאפריל הולך להיות אירוע גדול בשכונת שפירא, שבמסגרתו יצא ספר חדש שעורך מוקי צור, וחבר'ה מבינה אספו, שנקרא "סיפורי השכונה" שמטרתו להראות שגם לשכונת שפירא סיפור הסטורי מעניין, למרות שכל שכונות הדרום הוצאו מן הסיפור התל אביבי. חוץ מזה הולכת להיות חגיגת מימונה עם קובי אוז ולהקת העוד, ובתים פתוחים של תושבים, ובית מדרש של בינה עם מוקי צור ואחרים. סיורים הסטורים בשכונה, ומתחם נוער שאני מארגנת, אירוע לזכר הסופר ברנר שנרצח בשכונה באזור הזמן הזה. מי שזה מעניין אותו מוזמן!

בנוסף לכל זה אנחנו לומדים יום בשבוע תלמוד, זהות יהודית במאות האחרונות, פילוסופיה, חינוך ועוד בישיבה החילונית של בינה.

מהן התכניות שלך לעתיד?

עדיין לא ידוע. הגרעין שלנו בתהליך של חשיבה האם להישאר כגרעין והאם להישאר בתל אביב יחד עם בוגרי בינה והקהילה שהתהוותה בשכונה. מאד כיף לי שם, ואני אוהבת את החבר'ה בגרעין שלי, ולכן יש סיכוי טוב שאשאר. אבל כיוון שאנחנו לא תנועת נוער עם תנועת בוגרים – כל גרעין צריך להמציא לעצמו את דרך ההמשך שלו. שיתופי, לא שיתופי, קבוצה או אוסף של יחידים. כל השאלות פתוחות.

יש עוד מה שתרצי להוסיף?

המצב כיום הוא קשה מאוד. בינה היא עמותה, ובדומה לעמותות רבות, המשבר הכלכלי פגע בה קשות אך בניגוד לעמותות אחרות בינה לא מצטמצמת ואף מתרחבת, הרבה בזכות האמונה בדרך של הפועלים בה. המטרה היא להניע שינוי חברתי, לא רק ברמה המקומית.

בנוסף למה שאמרתי, אני גם מגייסת את הגרעין הבא של בינה. אז ש"ש או בוגרי מכינות שמעוניינים להצטרף אלינו, יכולים לפנות אלי!

 

תודה על השיחה המעניינת ובהצלחה!

 


 


חילופים במועדוני הצעירים \ גיצי פרידברג וחגי רזניק

בהשקעה ויוזמה של אנשים טובים בעבר התברכה רביבים בשני מועדוני צעירים איכותיים – "פול בר" שפעיל באמצע השבוע וה- "מו-בר" לסופי שבוע.

החודש מתחלפת ההנהלה בשני המועדונים: ב"פול בר" גל כהן סולל סיים שנה של פריחה, השקעה ונתינה ובמקומו נכנס בן אפרים כמנהל. פרדי גרודלינגר יסייע לבן במשימות שונות במקום. ב-"מו-בר" מסיים איל רפאלי שנתיים של השקעה בלתי נלאית, מסירות ואכפתיות רבה. במקומו יכנס חן שאול.

תודה למסיימים, ולכל אלו שעזרו ונרתמו יחד איתם לטובת המועדונים.

בהצלחה לנכנסים בהמשך הדרך.

חסר רכיב