קיבוץ רביבים 08-6562511

alon2437

01/07/2012
 

עלון קיבוץ רביבים
עלון מס'  2437

 תאריך   07.12.07

עלון כקובץ PDF
עלון כ קובץWORD
מחסום WATCH אגם רביבים ושכונה חדשה (ויקסי)
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לויהודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

-----------------------------------------------------------


חג החנוכה הגיע, איתו הגיעו גם הגשם, הסופגניות, הקור, והשופלים שבונים את השכונה החדשה. השבוע בעלון: את השער לחנוכה עיצב ג'יי שר. אחרי תוכנית החג העשירה, בא ההסבר של גיצי בעקבות המפגע האקולוגי ממנו סבלנו בשבוע שעבר בעטיה של שורת תקלות במערכת הקיטור. רסיסי רביב-רבל , עם עדכונים חמים מרביב. אריק אפרים כותב בשבחם של ערכי היהדות, וזהבה לוי כותבת, עם החלמתה מן המחלה וחזרתה לעבודה, שירים מרגשים. בעקבות התערוכה של "מחסום WATCH", חגי גלילי עם מבט משלו בנושא המחסומים. במדור השאילתות - הסתייגות פרטית שלי ושל דורית מתקנון העבודה החדש, שאילתה של פטריק בעניין מדיניות רכב צמוד ברביבים ושתי תשובות לשאילתות. צוות סביבה על המחלבה בדגש ירוק. וונדי כותבת כמה מילים על רפלקסולוגיה, עם תחילת העיסוק שלה בתחום.  שיהיה בהצלחה!  רינה וייספלד, שלומדת במדרשת בינ"ה, על פרשת השבוע – "מקץ". הפינות קבועות: ממטבחה של סיגל, וההגיגים של אלה בענייני המשפחה. ובסוף כמובן החמור, שקוראים ראשון.
                   שבת שלום וחג חנוכה שמח! נתאי פרץ                                                                                                                         


 

 

מזל טוב!

לחוגגים יום הולדת

דינה קולב, שבת 7.12

שלומית לביא, יום א' 9.12

אירנה אנדלר, יום ב' 10.12

לסלי בקר, יום ב' 10.12

אמיר ארז, יום ג' 11.12

דגנית גדיש יום ג' 11.12

רובי שאול, יום ג' 11.12

אורלי ישראלוביץ, יום ה' 13.12

הערב, ליל שבת 7.12, נר רביעי של חנוכה,

בשעה 22:00, במו בר                                    
ערב חנוכה - למבוגרים.
בתוכנית טקס קצר, קריוקי וריקודים אל תוך הלילה.
כיבוד מובטח.

 

 

שבת 8.12, בשעה 17:00, במועדון לחבר,

על חנוכה - עם און ריפמן.

מומלץ מאוד, מתאים לכל הגילאים.
בואו לשמוע וללמוד.

קפה וכיבוד מובטחים.

 

 

יום שלישי 11.12 בשעה 17:00                            
הפנינג חנוכה לכל המשפחה,
בניצוחם של חברי גרעין צוותא.


‏‏‏דוד הקיטור

 


בסופשבוע שעבר הבטחתי לדווח בעלון על המתרחש בקיטור, או למה היה מפגע אקולוגי ולא היו מים חמים בזמינות ובטמפרטורות המקובלות.

כידוע, נרכש לפני שנתיים דוד קיטור קטן לצרכי המכבסה וחימום המים בשכונות "למטה" והוצב דוד קטן במטבח לצרכיו ולחימום המים לשכונות "למעלה".

הגיבוי לשני הדודים היה דוד הקיטור הגדול והישן, שעמד כחלופה במקרה שתהיה תקלה בדודים החדשים.

בסוף אוגוסט התגלתה נזילה בדוד החדש והחברה שהתקינה אותו הכירה באחריותה להחליף צינורות נוזלים. ולדימיר אופנגנדן ניהל מו"מ מול החברה ומי שאמור היה לבצע את התיקון דחה אותו בלך ושוב.

מאחר שהקיטור אינו עיסוקו העיקרי של ולדימיר, הנושא טופל על "אש קטנה"

ובינתיים סיפק הדוד הישן את כל הצרכים, כך שלא הופעל לחץ מסיבי על החברה.

לפני כשבועיים הגיע משלוח של מזוט מזוהם, שגרם לסתימות במערכת ההפעלה של הדוד הישן. הפעלתו בסולר, לתקופת מעבר עד ניקוי המיכל, לא הצליחה באופן מלא, כך שהדוד תפקד חלקית, שיבש את עבודת ענף הבגד ובזמן מסוים גם שרף את הסולר בצורה לא מושלמת ומכאן נבע המפגע האקולוגי ביום שישי שעבר.

תוך כדי ניסיונות לשפר את בערת הסולר, נגרמה בדוד תקלה שהצריכה הבאת "טכנאי על".

בשבת אחה"צ ובמרבית יום א' לא היה קיטור כלל והשתמשנו בדוד הקיטור הקטן שבמטבח לחמום מים לכל הקיבוץ, דבר שפגע בעבודה השוטפת של מכונת הכלים במטבח.

ביום א' בבוקר הופעל לחץ על החברה ובסביבות שבע בערב הדוד ה"חדש" עבד וסיפק את הקיטור הנחוץ.

אנחנו עדיין במגעים עם החברה להשמיש את הדוד ה"ישן" לצרכי גיבוי.

 

אני מקווה שאדע להפיק את הלקחים הדרושים מהאירוע ובינתיים אני רוצה להודות  ל"מקרובים".

ראשית: לולדימיר אופנגנדן על המסירות הרבה שהוא גילה בזמן המשבר ועל נכונותו להיות זמין בכל שעות היממה, למרות עבודתו בבית הבד.

אמנם חלק מהמשתמשים לא נענו לכל שאלה ופנייה ונוצרו מתחים מיותרים, אבל בשורה התחתונה - אחריות כוללת, הייתה גם הייתה.

שנית: אני רוצה להודות לעובדי המכבסה הלן מועלם וקני שניסו לתפקד תחת האילוצים והמגבלות, על מנת לספק את השירות אליו הם מחויבים.

שלישית: תודה לצוות מחסן הבגדים, בראשות דפנה כפיר, שגם הוא נאלץ לחרוג מן השגרה על מנת ששגרת כל שאר החברים תישמר.

ולכל מי שלא היו לו מים חמים בדיוק בשעה שנכנס למקלחת – תחזיקו אצבעות על מנת שזו תהייה התקלה האחרונה לשנה זו.

גיצי


 

 

 

הצבעה בפתקים - ימים שישי-שבת, 7-8.12.07

 

אישור תקנון עבודה לקיבוץ רביבים

 

נוסח התקנון - בתא דואר מס' 73

 

החברים מוזמנים להצביע!


"רסיסי רביב-רבל"                            מאירקה לוין

 


ירוק לי פתאום

בקפיטריה המשותפת לשני המפעלים החליפו לאחרונה את הכוסות החד-פעמיות העשויות קלקר לכוסות מקרטון. אינני יודע מה זה עשה לשתייני הקפה הרבים, שהתרגלו לקלקר ולטעמו שנספג מן הסתם בטעם הקפה, אבל תבליני הקרטון שהתווספו לקפה, גרמו לי לחשוב על הרעיון להביא כוס אישית ולהפסיק להשתמש בחד-פעמיות.

השינוי הזה פקח את עיני באופן שאני יכול, בלב שלם, להמליץ לכל עובד שיכול להתארגן עם כוס פרטית (וזה ניתן בלי בעיות) לעשות זאת ולתרום כך פעמיים: פעם אחת- כך ייחסך סכום לא קטן מהוצאות הבית. עשו חשבון מהיר: 350 עובדים השותים 3-4 פעמים שתייה חמה ביום =1400 כוסות חד-פעמיות. לזה תוסיפו כמות כפולה ומשולשת של כוסות חד-פעמיות של שתייה קרה והגעתם למספרים גדולים מאוד שחלקם לפחות ייחסך. פעם שנייה - הסיפור האקולוגי, יערות הגשם שכריתתם תצטמצם בעקבות המעבר לכוס / ספל לא חד-פעמי ישיבו לנו את החמצן ויקטינו את אפקט החממה... מה לעשות הירוק מחלחל לאט לאט...

בשימוש כלל מפעלי בכוסות שאינן חד - פעמיות נתקל בבעיה איך לשטוף כל הזמן כל-כך הרבה כוסות כל-כך הרבה פעמים ולכך אין לי הצעה מערכתית אלא פתרונות אישיים. אפילו רק עשרות מאיתנו יעברו לשימוש בכוס פרטית – הרווחנו.  

           

חילופי נשי

 שרונה ק. סיימה את עבודתה ברביב ועברה לריכוז החינוך המשלים של ילדי ונערי רביבים. החליפה אותה  בתפקידה כמנהלת תהליכים במחלקת הזרקה - מוניק א. שסיימה את עבודתה במעבדת רבל. לשתיהן נאחל קליטה טובה במקום עבודתן החדש ובהצלחה.

מכיוון שמדובר בחילופי נשים, עולים בדעתי כמה משפטים בנושא: בין גברי ההזרקה בולטות במספרן הלא קטן בחורות העובדות גם עבודה משרדית, גם בהזרקה, גם במשמרות וגם באיכות. תרומתן הגדולה למחלקה איננה רק בתחום העבודה נטו, אלא גם ביצירת סביבת עבודה נעימה, חמה ולבבית. אם תבקרו במחלקת ההזרקה  תזהו מייד סיפור פמיניסטי אוטנטי, בלי הצהרות בומבסטיות, בלי כוונות מיוחדות, אלא כדבר טבעי ומובן מאליו. ולא רק במחלקת ההזרקה. בהרבה מחלקות ברביב וברבל, בכל התפקידים: בניהול, בהנדסה, בפיתוח - הנשים מככבות.

 

2009 לא כל-כך רחוקה

אני רוצה לשתף את קוראי הנאמנים במחשבות שעלו במוחי בעקבות מאמר שקראתי באחד מהמוספים הכלכליים בנושא פיתוח הרכבים ההיברידיים. (מכונית היברידית = כזאת שיש לה מנוע קטן על בנזין וגדול עיקרי - על חשמל). הידיעה דיברה על פיתוח מתקדם של חברת "ג'נרל-מוטורס" שהבטיחו שב-2009 הם יוציאו לשוק דגם מסחרי, מתקדם ביותר, של מכונית היברידית. כל שוחרי תיאורית סוף - העולם – המתקרב – בגלל - אפקט החממה - תשאלו – את – דובי – הקוטב, עולצים לשמע הידיעה. יודעי דבר מספרים שג'נרל מוטורס כבר הבטיחה כמה דברים שלא קיימה, אבל אחרים מזהים הזעת יתר אצל המתחרים הרציניים ביותר בתחום הזה - "טויוטא", שכבר עתה מייצרת דגמים מסחריים ההולכים ותופסים נתח לא קטן ממסת הרכבים הנעים על כבישי מדינות לא מעטות.

האם הנושא הזה נוגע אלינו? כמה ההתפתחויות האלו והאחרות ישפיעו על שוק השסתומים? מוקדם מדי? 2009 זה אוטו-טו (תרתי משמע) כאן.

 

חנוכייה לי יש

כשאני יושב וכותב על אירועי החנוכה במפעל, הם עדיין בקנה וצפויים להתקיים רק ביום רביעי נר- ראשון. אתם קוראי היקרים, כשתקראו את העלון - כל האירועים יהיו כבר מאחורינו, איך יוצאים מהפלונטר?

פשוט ביותר, אפשר לכתוב על המסיבה כי די ברור מה יקרה :" קורין ומחלקת הרווחה (אלא מי?) הכינו מסיבת חנוכה בטוב-טעם וטוב עין, ילדי הגנים שרו משירי חנוכה, אודי א. ברך ומחלקת ההזרקה זכתה בפרס הראשון לעיצוב החנוכייה המחלקתית ... השנה בפעם הראשונה לאחר שהתווספו מתקני ההרכבה למתזים ונבצר לקיים את המסיבה במחלקה – הועברה החגיגה למועדון לחבר.



דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 27.11.07

 

1. הרחבות בשכונת השער – בקשת חברים לאפשר למעוניינים בכך הרחבה של 6 מ"ר בלבד

 

בהמשך להחלטת האסיפה להרחיב 13 דירות בשכונת השער לגודל דירה ממוצע ברביבים, נערכה ישיבת מזכירות בתאריך 21.6.07 שעסקה בגודל ההרחבה, בהתאם להסתייגות שהתקבלה באסיפה שעסקה בנושא.

המזכירות החליטה לאפשר הרחבה של 13 הדירות בשכונת השער ב- 12 מ"ר. ההרחבה, שתתבצע במימון הקהילה, תכלול רק את יצירת המעטפת החיצונית וזאת על בסיס הפתחים הקיימים. שבירת קיר, או כל תוספת אחרת בפנים המבנה, תהיה בהשתתפות עצמית של החבר ועל בסיס האישורים הנדרשים לכך.

לאחרונה פנו מספר חברים בבקשה לאפשר להם הרחבה באותו מתווה, אך של 6 מ"ר בלבד. החברים ביקשו כי העודף הכספי ישמש לביצוע עבודות בתוך הדירה: שבירת קירות והסרת עמוד. באופן זה יוכלו להרחיב את אזור המטבח במרכז הבית, בלי השקעה פרטית מצדם. לחברים אלו אין צורך בחדר נוסף והרחבה של 12 מ"ר היא מוגזמת מבחינתם. אלחנדרו, מרכז ענף אחזקה, הציג את האומדנים הכספיים ואת התוכניות של החלופות השונות.

 

סוכם:

מכיוון שהאסיפה עסקה בהרחבת השכונה לגודל אחיד ומכיוון שבסופו של דבר דירות אלו ימשיכו לשמש את הקיבוץ והחברים גם בעתיד, המזכירות סיכמה פה-אחד שלא להיענות לבקשה. יש לבצע הרחבה אחידה בשכונה כולה במתווה של- 12 מ"ר, כפי שהוחלט בעבר.

 

 

2. פגישה עם נציגי המטה השיתופי –דיון פתוח

בהשתתפות: נציגי המטה - אלישע שפירא – רכז המטה, מריו טויב – רכז הפעילות, אביבה קורין – מזכירת המטה, יזהר יערי (מלווה אזורי) ודגי חבוייניק (פעיל וממובילי המטה בעבר).

מזכירות רביבים אירחה את נציגי המטה השיתופי לדיון פתוח. נציגי המטה קיבלו סקירה מפורטת על רביבים בתחומים שונים. יאיר מנע, מרכז המשק, הציג את המבנה העסקי והניהולי של רביבים, תאגידים, מגמות מרכזיות והרציונאל העסקי. עדין קוה, אחראי אוכלוסייה, הציג תמונת מצב של האוכלוסייה ברביבים ומיפה את קבוצות האוכלוסייה השונות. שמשי רשף, חשב הקהילה, הציג את הגורמים השונים הפועלים בקהילה, את דרך ניהול ובניית התקציב, מקורות ושימושים ואת השליטה בתקציב הקהילה. לבסוף סקר חגי את הנושאים החברתיים שעולים על סדר היום ברביבים ואת עבודת המזכירות.

נציגי המטה השיתופי הציגו את עבודת המטה שהוא גוף משותף לתנועות הקיבוציות ולזרם השיתופי. בין מטרותיו ופעולותיו של המטה: טיפוח הרעיון השיתופי, חיזוק הקיבוצים השיתופיים, חלוקת חומר וניירות עמדה בנושאים שונים, קיום ימי עיון, סדנאות, מפגשים ודיונים משותפים עם קיבוצים ברחבי הארץ.

נציגי המטה, חברי המזכירות וחברי רביבים שהגיעו לדיון, העלו נושאים שונים בהם אפשר להיעזר בשיתוף פעולה בין רביבים לבין המטה השיתופי: פיתוח דמוגראפי, נושאים הקשורים לפנסיה ולביטחון סוציאלי, שיתוף בהחלטות, החלפת דעות מול קיבוצים אחרים ועוד.

בסיום הודו נציגי הזרם השיתופי לרביבים על האירוח וקבלת הפנים ועל סקירה מפורטת ומקיפה במגוון של נושאים. החברים הודו לנציגי המטה על הביקור.

 

                                                                                                   רשם: חגי רזניק


ערכי היהדות הנצחיים, אריק אפרים

בימינו, אנחנו רגילים לשמוע טענות, שהיהדות מיושנת ושעלינו להיות חלק מהעולם הגדול והנאור.

אבל אנחנו שוכחים שזו עובדה מיושנת ועתיקת יומין.

אותה טענה בדיוק נשמעה מהמתבוללים בגרמניה, המתנצרים בספרד והמתייוונים לפני אלפיים שנה.

היהדות שדגלה בסיסמא "עם לבדד ישכון", עמדה מאז היווסדה, במאבק.

אותם צעירים שחשבו כי "קידמה" פירושה לבעוט בערכים המסורתיים הישנים וללכת אחרי הזרמים השולטים בעולם. אם אנחנו חיים וקיימים כיהודים, אין זה בזכות ה"חדשנים", אלא למרות מעשיהם ומעלליהם. הם אבדו בתוך ההיסטוריה ולא נותר מהם שריד ופליט.

אנחנו נשארנו יהודים דווקא בזכות יהודים "מיושנים" וסרבנים, שלא רצו להראות את ה"אור" המופלא של העולם המודרני ובחרו להחזיק באמונתם ומורשתם.

חסר רכיב