קיבוץ רביבים 08-6562511

alon2390 22.12.06

23/12/2006

עלון קיבוץ רביבים
עלון מס'  2390

 תאריך   22/12/06

עלון כקובץ PDF
עלון כקובץ word
חנוכה 2006 תמונות הקליקו

אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.


הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il


מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ

-----------------------------------------------------------

בשער –  בעיית הגמלים המשוטטים הופכת חמורה משבוע לשבוע.

על הסכנה האורבת בכבישי הנגב, התאונות האחרונות ועוד,

יש גם כתבה בתוך העלון.

עדין מראיין את חנהל'ה אווירא – אחרי סיום תפקידה ארוך השנים –

בניהול אגף הרווחה.

מאירקה מביא לנו רשמים מביקור במרכז השיקום, פלוס בונוס טעים

למי שיתמיד ויקרא את כתבתו עד סופה.

חסר לנו אור – אריק אפרים מהגג על האור בחיינו, וכיצד אפשר וניתן להגבירו.

רשימה נוספת של אריק היא תמצות דברים שאמר בראיון ברשת ב'.

המקלחת – אמירה רביב מדווחת מהשטח, והפעם על שיפוץ מקלחת,

שנעשה בביתם לאחרונה. קרן אור לתופעת קדחת השיפוצים,

שאחזה במשק לאחרונה.

משמ"ח – ישי בן עמי מביא עצות טובות לטסים לחו"ל, שמעוניינים גם לשאת

איתם את מכשיר הטלפון, אבל לא לכרוע תחת החשבון.

הודעות חשובות מהנהלת הקהילה ומהמזכירות, חדשות מהנעשה בשבילים,

שאריות מחנוכה ושאר ירקות.

                                                                                   שבת שלום, נתאי פרץ


 

מזל טוב!

לחוגגים יום הולדת השבוע

ברוריה טאובה, יום ב' 25.12

יגאל צחור, יום ג' 26.12

גיא סלומון, יום ד' 27.12

שלומית אוסדון, יום ה' 28.12 

 

מזל טוב!

לחנה ואלי ישראלי

ולכל המשפחה

להולדת הנכדה

בת לפאני ואמנון


"רסיסי רביב-רבל"                      מאירקה לוין


חנוכה – נר מרכז השיקום

ביום שני, ג' חנוכה, חגגנו במפעל את חג האורים בהשתתפות אורחים חשובים – 40 מעובדי מפעל השיקום בבאר-שבע. קדם לכך ביקורם של עובדי מחלקת ההזרקה במפעל השיקום שם מרכיבים העובדים מוצרים רבים עבורנו כבר 30 שנה, עוד מזמנו של צ'ובה ז"ל שהיה איש הקשר הרבה שנים ועתה עושה זאת קורין ב. הנוסעת לשם לעיתים קרובות, מתאמת, מסבירה, פותרת בעיות המתעוררות לפרקים ומשפרת את הקשרים גם בעזרה של ציוד החסר שם כמו מדפסת, מתקן לעטיפת סחורות וכו' והקשרים אכן מצוינים אם לשפוט על-פי קבלת הפנים שערכו לנו שם: בחדר לא גדול הגישו לנו ארוחה שבמרכזה שקשוקה מצוינת (שעוד ידובר בה), אורז, סלטים ושתייה קרה. בעוד אנחנו סועדים את ליבנו שמענו ממנהל אגף השיקום בדרום, יונה קסטל, הסברים על המרכז ופעילויותיו:

המרכז אחראי על קצת למעלה מ-200 עובדים עם מוגבלויות שונות – פיזיות, חושיות, אורטופדיות, נוירולוגיות, עיוורון, חירשות (ברמות שונות), בעיות בכליות, בלב. כולם בדרגות שונות של מוגבלות ועוד לא מעטים המחכים שיתפנה מקום במפעל השיקום כדי להגיע ולהשתקם. העבודה מתנהלת בשתי משמרות, משמרת בוקר ומשמרת ערב.

מלבד המרכז והמפעל המעסיק ומשקם כ-200 עובדים יש בדרום עוד מרכזים קטנים המעסיקים יחד כ-500 איש. בנוסף קיימות גם "יחידות תעסוקתיות" במפעלים שונים כמו למשל "קרלַיין" בירוחם (קוסמטיקה) ו"עוז-גלם" בעמק שרה (ברזים) – תחת פיקוח וסיוע מרכז השיקום נבנו שם מחלקות מיוחדות המותאמות למוגבלויות העובדים.

קצבת נכות מגיעה עד 1,800 ₪ לחודש "במקרה הטוב". העובד במפעל השיקום יכול להגיע לשכר בגין עבודתו עד כמעט 2,000 ₪. התוספת המשמעותית הזאת מחזיקה אותו כלכלית אך לא פחות חשוב מכך – נותנת לו הרגשה שהוא מועיל, מעניקה לו הרגשת ערך עצמי וממלאת את זמנו בעיסוק שהוא יכול להיות גאה בו.

לא כולם מרוויחים סכומים הקרובים ל-2,000 ₪. התשלום הוא עבור ההספק. העיוורים למשל מצטיינים במיוחד כי דעתם אינה מוסחת למראות ולמתרחש מסביב ולכן הספקיהם גבוהים יותר.

כל ההכנסות מהעבודה משולמות לעובדים. את המרכז עצמו, כל המבנה, הארנונה וכו' מחזיקים מכספי קרנות שונות ומשרד הרווחה ולכן ככל שהמפעלים המספקים תעסוקה יגדילו את כמויות העבודה וישלמו יותר כך תגדל הכנסתם האישית של המשוקמים.

מרכז השיקום ממיין את העובדים, בוחן את כישוריהם ומתאים להם עבודות לפי היכולת והמגבלה. ההישג הגדול של העובד והמרכז כשלאחר תקופת השיקום הוא יוצא לשוק העבודה כשהוא מצליח להתגבר על מוגבלותו: באחד האולמות ראינו ציוד של מסגריה – רתכת, מקדחה וכו' העומדות מיותמות. העובד שם לאחרונה, קטוע-יד, עזב את השיקום לעבודה במסגריה כשהוא מצליח ומצטיין בידו האחת בלבד... זאת ההצלחה הגדולה של המרכז ומפעל השיקום. כיום עובדים כבר כ-100 משתקמים לשעבר כעובדים מין המניין ברחבי באר-שבע, בקונדיטוריות, במלצרות, במסעדות וכו'. ישנם מקרים שמעסיק שעבד אצלו "מועסק נתמך" יזם מעבר של העובד לעבודה רגילה במפעלו. גם מקרים כאלו מאירים באור אופטימי את עבודת המרכז והצלחותיו.

האתר השיקומי ממוקם באזור קניון "אביה" בשכנות לבית הכנסת המיוחד (ארכיטקטונית) של העדה האתיופית בבאר-שבע וכולל שני חלקים – המרכז והמפעל. במרכז מתקיימים המיונים, האבחונים, ההתאמות של המשתקמים לעבודתם. שם גם מתקיימים קורסים מקצועיים כמו חשמל, אלקטרוניקה, אומנות שימושית (ציור על עץ, זכוכית וכו') מטפלות לגיל הרך ועוד.

ובמפעל עצמו העבודות מחולקות לארבעה אולמות הנקראים "סדנאות" כשבכל סדנא 30 עובדים ומדריך. המדריך מלמד, עוזר, מטפל בציוד הטכני הרב (מכונות הרכבה מסוגים שונים) מחלק ומארגן את העבודה כך שיהיה משתלם למפעל המספק עבודה לקיים קשרים ארוכי טווח. הניהול הוא, על-כן, עסקי לכל דבר.



צריך להיות טובים כדי לקבל עבודה. "ברס-קראפט" למשל, מפעל אמריקאי שרביב מייצרת עבורו בין השאר מנגנון ניאגרה לשירותים המורכב מחלקים רבים שאנחנו מזריקים עובר שם תהליך מורכב של הרכבה ידנית והחברה האמריקאית הזאת שלחה את מכון התקנים הישראלי לבדוק את איכות העבודה ואת הדבקות לתקני ISO והביקורת עברה בהצלחה ללא כל הערות!

לאחר ההסברים המקיפים וניגוב השקשוקה הטעימה סיירנו בסדנאות השונות בלוויית אלכס חטקביץ "האיש שלנו" במפעל השיקום המרכז את הסדנא בה רוב העבודה מסופקת על-יד רביב. הוא מקיים את הקשר ההדוק עם קורין ועושה הכל כדי שהמפעל יהיה מרוצה מעבודתם.

עברנו בסדנא שם מורכבים רבים ממוצרינו כמו למשל "ברס-קראפט" (הניאגרות), ריטל – בלוקים שמרכיבים עליהם חלקי מתכת, "הלקקנים" (לרצועות בטיחות במכונית) ועוד. ראינו שם גם חלקים מורכבים מ"שגיב" (משאבי-שדה) "נטפים" (חצרים) וממפעלים נוספים. באחת הסדנאות ראינו גם עבודה אומנותית – תיקים מבד עם אפליקציות אומנותיות, מוצר שנחטף מחנויות בשיינקין...

ההתרשמות החזקה המעניינת והמרגשת ביותר הייתה מהסתכלות בעבודת המשוקמים: בסדנאות עובדים יחד, זה לצד זה, בצוות או בנפרד משוקמים עם מוגבלויות שונות: עיוור בצד חירש, חולה אפילפסיה בצד אדם שהנכות היחידה שלו היא כוויה מכוערת בפניו שאינה מאפשרת לו להתקבל במקום עבודה רגיל. המקום המוגן הזה שמקבל כל אחד המוכן לעבוד, להתאמץ, להשתקם, מוכן להתגבר על מוגבלויותיו ולהיות אדם מוערך תורם ונחשב במשפחתו ובסביבתו. המקום הזה – מרכז השיקום ומפעל השיקום הוא הצד היפה של ישראל ומגיעים לו הערכה גדולה וכבוד גדול לא פחות מפרס-ישראל. כך התרשמנו מהביקור המרגש הזה שהסתיים לא לפני שקיבלנו מזכרת נחמדה.

השקשוקה הטעימה והמשקמת לא נתנה לי מנוח ולא עזבתי את רחל שהכינה אותה עד שהתרצתה ונתנה לי את המתכון שאני מוסר אותו לכם, קוראי היקרים, כפרס על שנשארתם סבלניים וקראתם את כל הכתבה.


 

שקשוקה / קראדי רחל-מפעל שיקום


2 קופסאות שימורים עגבניות מרוסקות

1 בצל גדול

6 שיני שום

2 גמבות

10-12 ביצים

1 כף פפריקה מתוקה או חריפה

1 כף מרק עוף

1 כפית סוכר

1/2 כפית מלח

1/3-1/4 כוס שמן

2 כוסות מים


 

אופן ההכנה:


1.       לחתוך את הבצל לקוביות ולטגן במחבת עם השמן.

2.       להוסיף 5-6 שיני שום קצוצות.

3.       לחתוך את הגמבה לקוביות ולהוסיף למחבת, לטגן כ-5 דקות.

4.       להוסיף את העגבניות המרוסקות.

5.       להוסיף מים ותבלינים, להרתיח ולהנמיך את האש.

6.       לבשל 40-50 דקות עד שהתבשיל הופך סמיך.

7.       לשבור את הביצים על כל התבשיל שהוכן ולכסות.

8.       לבשל עד שהביצים מוכנות.

חסר רכיב