קיבוץ רביבים 08-6562511

alon2371

04/08/2006

עלון קיבוץ רביבים
עלון מס'  2371

 תאריך   04.08.06

עלון כקובץ WORD

אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.


הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי ml3@netvision.net.il

 

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml3@netvision.net.il


מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: arevivim@hotmail.co.il עורך: עודד גולן
--------------------------------------------------------

ü                  בשער – הנהירה דרומה, צייר לבנה צחור.

ü                  משולחן רכזת התרבות.

ü                  מהנהלת המזון.

ü                  רסיסי רביב-רבל – מאירקה.

ü                  מיומנה של אם לחייל משתחרר – אורנה חולתי.

ü                  בקהילתנו.

ü                  מהמרכולית.

ü                 

מזל טוב!

לחוגגים יום הולדת השבוע

חנה גלילי, יום ו' 4.8

יהודית שפר, יום ו' 4.8

הווארד אטקינס, שבת 5.8

יעל פרץ, יום א' 6.8

 

מסדור רכב.

ü                  על הקיבוץ בתקופת שינויים – אהרון ידלין.

ü                  תודה מיראון וממנרה.

ü                  אזהרה – אורי ברגמן.

                                                               שבת שלום!

משולחנה של מרכזת התרבות

שימו לב ליום ולתאריך!

ביום חמישי 10.8, בשעה 21.30,

יתקיים המופע של לייזי גורדון:

Jam Comedy Lay Z Night Live

מופע בידורי ל"גדולים", הכולל שירים

בעברית ואנגלית, בליווי קלידים, תופים וקליפים

לחג האהבה... והפתעות.

המופע יתקיים בדשא של גן ההרפתקאות.

במתחם האירוע יהיה בר משקאות בתשלום

(כרטיסיות של המו-בר).

השתתפות מכיתה י"א.

                                                           סמדר

 


הנהלת ענף המזון

סיכום פגישה מיום 27/7/06

 


מיכאל הרדוף ציין לשבח את ההתארגנות המהירה והיעילה של ענף המזון, בראשות חני, לתקופת המלחמה שבה קיבוץ רביבים מארח אורחים רבים מן הצפון.

 

מועדי ארוחת צהריים לתלמידי בי"ס בשנת הלימודים הקרובה:

מוזמנות: רכזת חינוך, רכזת נעורים.

כפי שכבר פורסם על ידי הנהלת ענף המזון החל משנת הלימודים תשס"ז, מועד הסיום הרשמי של ארוחת הצהריים הוא 14:30 . יתכנו שינויים קלים בהתאם למועד חזרתם של תלמידי בי"ס משאבים לרביבים.

המוזמנות לא הגיעו לפגישה ולא התייחסו לתוכן הדיון ומאחר שלא קיבלנו שום תגובה לפרסומים אושרה ההצעה פה אחד.

 

ארוחת בוקר בשבתות ובחגים:

מאז הפרסום על הכוונה להפסיק את ארוחת הבוקר בשבתות ובחגים היו מספר פניות אל ההנהלה להמשיך ולקיים את הארוחה.

קיימת הצעה של מספר חברים להפעיל ארוחות אלו ע"י מתנדבים.

 

 

 

 

מאחר שהפעלת ח"א בסטנדרטים החדשים דורשת מקצועיות והתמדה, חייבים להתקיים מספר תנאים שבלעדיהם לא תתאפשר הפעלת ח"א, גם ע"י מתנדבים.

  1. עובדים: לפחות 16 מתנדבים שיעבדו בקבוצות של 4 מתנדבים אחת ל 4  שבתות.
  2. אחראי ראשי: מתנדב אחד מכל הקבוצה שיהיה אחראי על שיבוץ העובדים, והחלפות במידת הצורך. יהיה איש הקשר של  הקבוצה לענף המזון.
  3. קופאים: ארבע מתוך הקבוצה יוכשרו כקופאים ויוסמכו ע"י ענף המזון.
  4. ראשי צוותים: לכל צוות יהיה אחראי שיקבל את ההוראות וינהל את הצוות.

 

אנו יודעים שהיוזמים החלו כבר לבדוק את האפשרויות לקיום המהלך ולכן אנו נמתין לגיבוש הצוות ולמילוי התנאים בתוך שבועיים ימים.

 

אם לא יצלח המהלך של המתנדבים, נמליץ למזכירות קיבוץ רביבים לבטל את ארוחות הבוקר בשבתות ובחגים.

 

סיכומים כספיים ואחרים:

הוצג סיכום המחלבה החצי שנתי ממנו עולה, שלאחר שינוי המחיר לצרכן המחלבה מתאזנת ואפילו משאירה עודף תפעולי קטן.

הוצגו סיכומי העבודה לחמישה חודשים מהם עולה שישנה ירידה של 20% בהוצאות עבודה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2005 .

הוצג דוח מעקב תקציב מול ביצוע לחמישה חודשים שמראה ביצוע של כ 60% מהתכנון. זאת תוצאה מצוינת המעידה על טיב הניהול של ענף המזון.

הדוחות המפורטים נמסרו לחברי ההנהלה ויוצגו בדוח החצי שנתי.

 

 


רשם: גיצי


"רסיסי רביב-רבל"                    מאירקה לוין

 


שיחה עם אילת שיזף

חצינו, אילת ואני את המפעל כולו (כמעט). מהקפיטריה ועד המחסנים כדי להגיע למעבדת הפיתוח של המחלקה שאילת עומדת בראשה – מחלקת הפיתוח והשיווק. כל זאת כדי למצוא מקום מתאים לקיים בו ראיון על המחלקה החדשה שהוקמה לאחרונה. המעבדה, שבה מוצגים בין השאר הפיתוחים החדשים של רביב נמצאת במקום זמני עד שיורחבו המשרדים הניצבים כיום ליד המדגרה ותבנה קומה שנייה כדי להכיל את המחלקה על שלל עובדיה ומרכיביה. הטיול הזה, שלי ושל אילת, חוצה-המפעל נועד אם כן לראיון שבמרכזו השינוי האסטרטגי ובעקבותיו, המבני שמתרחש ברביב בתקופה האחרונה. נפגשנו באחד מימי השישי שבו לשנינו יש קצת יותר זמן ל"בילויים" שכאלו.

שמענו (אני וקוראי) מפה ומשם על השינויים במחלקת השיווק אבל אף פעם לא "מפי הגבורה".

"מזה זמן רביב בוחנת את היכולת שלה לעבור יותר ויותר מאסטרטגיה של עבודה בקבלנות משנה לעבודה עם מוצרים בפיתוח עצמי. את התחלת התהליך המורכב הזה אפשר כבר לזהות עם כניסתנו לעבודה עם חברות הרכב או ספקיהן הגדולים.

השוק העולמי כיום פתוח לכל העולם ואנחנו צריכים להתחרות עם סין, תאילנד ומזרח אירופה ששם כוח העבודה זמין ועלויותיו זניחות. ברור לכל שבמוצרים פשוטים אין לנו כוח תחרות. לכל הארצות המתפתחות הללו יש מוטיבציה גבוהה מאוד לייצר לייצוא והם מתקדמים מהר מהבחינות המקצועיות והטכניות. לכן חיפשנו נישות כאלו שבהם נייצר מכלולים מורכבים כמו משענות-הראש-הבטיחותיות והשסתומים שבשניהם קיים אלמנט רציני של בטיחות והרכבתם נעשית בצורה אוטומטית.

"האוטומציה היא מרכיב מאוד חשוב בסיפור הזה ופה מסתבר שיש לנו יתרון גדול. אחד הנכסים הגדולים שלנו הוא היכולת המדויקת והלא פשוטה להגדיר ליצרני המכונות האוטומטיות את שרשרת הפעילויות מהמוצר הבודד ועד המכלול המורכב והנבדק(!) באופן כזה שהמכונות המרשימות הללו מגיעות למפעל ומבצעות את עבודתן בדייקנות וביעילות. כשאני נפגשת עם לקוחות אני מראה להם במצגת את המכונות הללו ורואה עד כמה זה מרשים אותם.

 

"לאור כל זאת חשבנו שיהיה נכון לעבור ממחלקה שעוסקת "רק" במכירות והגדלתן למחלקה הבונה תשתית לשיווק אקטיבי ולכן גם משופעת בכוחות הנדסיים וטכניים על-מנת לשכנע את לקוחותינו. אין צורך לומר פה שלקוחותינו המסורתיים כמו ריטל ממשיכים לתפוס את המקום המכובד הראוי להם ואנחנו נמשיך למלא בנאמנות אחרי בקשותיהם ודרישותיהם כפי שעשינו עד כה".

 

ספרי על הפיתוחים האחרונים שהמחלקה עוסקת בהם

"הפיתוח הראשון שבו עסקנו הוא מפעיל חשמלי לפתיחת חלונות בסוגי מכוניות שהחלון האחורי שלהם נפתח בזווית החוצה. המפעיל (אקטואטור בלעז) נמצא בשימוש בארה"ב בגרסה פחות משוכללת ולאירופה עדיין לא הגיע. השינוי העיקרי במוצר שאנחנו פיתחנו הוא הגיר העשוי מחלקי פלסטיק במקום מתכת. זה משתלב יפה עם מה שהכי מעניין את לקוחותינו בתעשיית הרכב: הוזלת המוצר והפחתת משקלו. צריך לומר פה שהרעיונות לפיתוחים מגיעים אלינו דרך הסוכנים שלנו שבין שאר תפקידיהם זה לגשש אצל החברות מה מעורר אצלן עניין מיוחד. לכן הרעיונות לפיתוח ניקרו בדרכנו בזמן המתאים והבשל מבחינתנו לייצר את הדגמים ולשכנע את הלקוחות בכדאיות המוצרים.

"בין שאר החברות המגלות עניין במפעיל החשמלי נמצאת גם פז'ו המעוניינת כבר עתה להרכיב אותו בדגם פיז'ו 807 וסיטרואן C-8 ובינתיים כבר נחתמו הסכמי בלעדיות וסודיות כך שיש לנו יתרון על פני המתחרים הפוטנציאליים.




הפיתוח הבא: מתזים לפנסי מכוניות. חוקים ותקנים חדשים מחייבים את חברות הרכב להרכיב על פנסי קסנון (שהם טובים יותר מהפנסים הרגילים) מתזים שינקו בזרם חזק את הלכלוך המצטבר אחרת הפנסים יסנוורו. פה אנחנו נמצאים בשלב מתקדם ביותר ופיתחנו כבר שלושה דגמים ונראה שחברת פולקסווגן או-טו-טו מאשרת אותם והם כבר עתה מורכבים באופן ניסויי על גולף A5 שלהם וכל הבדיקות שנעשו עד עתה מראות על תפקוד מצוין של המתזים. יש שם בפולקסווגן שביעות רצון גדולה ופריצה ראשונה וגדולה שם, תפתח לנו שערים ללקוחות נוספים.

"פיתוח נוסף הוא מנגנון (שוב, אקטואטור) ההופך חלק מגזי הפליטה של המנוע (דרך צינור המפלט) באמצעות ואקום לאנרגיה המחממת מהר ובאופן יעיל את המנוע לאחר הפעלתו. גם הוא מוצר קיים שהמרנו בו חלקי מתכת בחלקי פלסטיק ובכך הוזלנו והקלנו במשקל. עם הפיתוח הזה, למשל, אנחנו נמצאים בשלב מתקדם של ייצור מתבנית "פרוטוטיפ" (תבניות זמינות וזולות המיועדות לשלבי הפיתוח ולייצור מספר קטן יחסית של מוצרים) ואחרי סדרת אישורים הקרובים מאוד לאישור הסופי. בפיתוח הזה היינו זריזים מאוד ובתוך חמישה שבועות הגענו למוצר המוכן לתהליכי האישור.

"הפרויקט הבא הוא דוושת-הגז. הכל התחיל מהצעת מחיר לאופל מלפני כשנה. ההצעה הייתה מספיק מעניינת עבורם והם התלהבו מהפתרונות הטכניים שהצענו. זהו מוצר בטיחותי "פר אקסלנס". הפעולה שהדוושה עושה – להאיץ ולהאט את המנוע היא פעולה מאוד-מאוד מדויקת והרת גורל מבחינה בטיחותית, תאר לעצמך שבאמצע הנסיעה הדוושה נשברת! לכן תהליכי האישור איטיים ומסובכים. אחת הבדיקות למשל הייתה לדמות 10 מיליון(!!!) דריכות על הדוושה. לכן אנחנו מתקדמים באיטיות עם הפרויקט ואף חשבנו בשלב מסוים לזנוח אותו כי קשה לנו להעריך כמה נוכל להצליח בתמחור, כשהמחיר של החלקים האלקטרוניים (השבבים) במוצר הוא מכריע ולנו לא תהיה שליטה גדולה על כך. אגב צריך להבין שהדוושה המודרנית מופעלת אלקטרונית ולא כפי שנדמה על-פי הצורה כמי שעובדת על עקרון המנוף, והסיבה שהצורה המנופית נשארה אינה קשורה לתפקוד אלא לפסיכולוגיה של הרגל ללחוץ על הדוושה כדי להאיץ ולהרפות כדי להאט.

 

אף שבדוושה אנחנו במצב הפחות מתקדם בכל זאת יש לקוחות המחכים בעניין רב לתוצאות הבדיקות.

"אלו הם הפרויקטים החדשים שהוצגו גם בתערוכה שהוזמנו אליה בדטרויט. תערוכה שאורגנה על-יד חברת G.M הגדולה המקיימת מידי שנה "ימי המצאות" שבהם ספקיה מציגים את פיתוחיהם החדשים. לתערוכה יש חשיבות גדולה כי G.M מחייבת את מנהליה בדרגי קבלת ההחלטות להגיע לתערוכה ולראות מה מוצג בה כדי לדון לאחר מכן על אילו פיתוחים ללכת. בין השאר נמדד שם ה"רייטינג" של הפיתוח (כמה מבקרים התעניינו והתלהבו ממנו) אגב, מכל הפיתוחים שלנו, הרייטינג הגבוה ביותר היה של הדוושה".

 

ספרי קצת על המחלקה ועובדיה

"כשנכנסתי לתפקיד החדש הפרדתי בין השיווק למכירה. כל המכירות הועברו למה שאנחנו קוראים היום מחלקת "שרשרת-אספקה" בראשות דוד בן-לולו. המחלקה מאגדת בתוכה עובדים שחלקם באו מהשיווק וחלקם ממחלקת ההנדסה הישנה. לכל מוצר יש מנהל: רפאל מ. ינקל ש. מיכאל ח. והרברט פ. תפקידם להוביל את הפיתוח, לעמוד מול הלקוח ודרישותיו, ומול כל הבעיות ההנדסיות שהפיתוח מציב בפנינו, לקשור קשרים אישיים, לשכנע וללוות. יש לפעמים צורך בליווי משפטי בנושאי פטנטים ויש עוד הרבה מאוד פרוצדורות בדרך הארוכה לסיום הפיתוח.


 




"ליד מנהלי הפרויקטים יש מהנדסי פיתוח: סאשה פ. קוסטיה שעזב לצערנו בזמן האחרון ובשלב די קריטי של הפיתוח ואביעד כ.

חסר רכיב