קיבוץ רביבים 08-6562511

alon2445

01/02/2008
 
אין להשתמש בחומר מתוך עלון רביבים לצורך פרסום באמצעי התקשורת.

 לקבלת אישור יש להתקשר למזכיר קיבוץ רביבים טל' 08-6562587.

הוצאה אינטרנטית  מנשה לוי

הודעה על הוצאת עלון לרשת קוראים המבקשים לקבל הודעה  עם הכנסת עלון

לרשת מתבקשים לשלוח הודעה עם כתובת ה EMAIL  שלהם  לכתובת   ml33@netvision.net.il

תמונות מהשלג  ברביבים ובאיזור
תמונות מהשלג

מעלון לעלון

דוא"ל של העלון: alon.revivim@gmail.com  העורך: נתאי פרץ


"אף על פי שיתמהמה, אחכה לו בכל יום שיבוא...". המשיח עוד לא בא, אבל הגשם כבר כאן אתנו, ובגדול. ברגעים כאלו אנחנו יכולים להתעטף בשמיכות, מול התנור הדולק, ולהשלות את עצמנו שיש פה באמת חורף...
השבוע בעלון: בשער - ציור של אמנון ב.. בתחזית התרבות - סרטים, מופעים, הצגות ועוד, מכל טוב. מאירק'ה במדורו "רסיסי רביב-רבל", מתאר את השלכות הקור, החגים והקייזן על המפעל. המזכירות מסכמת את השנה, ומציינת באילו יעדים עמדו, באילו פחות, ומה התכניות לשנה הבאה. ד"ר אסי מספר על ביקור הסטודנטים לרפואה, מארה"ב, ברביבים.  דוח קצר ממשאבי אנוש, מתכון טעים ממטבחה של סיגל, חמור והופ! עוד שבוע עבר. דבר אחרון, חביב – אם אתם לא תולים את העלון, ממסגרים אותו, או שולחים אותו לדודה בראש פינה, צוות סביבה מבקש שתקפידו לזרוק אותו לפחי המיחזור.
                                           שבת שלום, נתאי פרץ


 

 

מזל טוב!

ליהודית ורפאל שפר

ולכל המשפחה

להולדת הנכדה

בת לשרה ורועי

 

מזל טוב!

לחוגגים יום הולדת

חיותה נאמן, יום ו' 1.2

טל הנדי, יום ו' 1.2

גיל רביב, יום ו' 1.2

חיה קולב, שבת 2.2

דן גולדשמידט, שבת 2.2

פרדי גרונדלינגר, יום א' 3.2

אורית שלו, יום ב' 4.2

אורה ארצי, יום ד' 6.2

ניני כפיר, יום ד' 6.2

תערוכת צילום  עזרא צחור

בפואיה האולם

פתיחה חגיגית 

בשבת 2.2.08,

בשעה 11.00

 

 

 

 

 

הערב, ליל שבת 1.2.08, בשעה 21.30, באולם

סרט - "ביקור התזמורת"

תסריט ובימוי: ערן קולירין, צילום: שי גולדמן, מוסיקה: חביב שחאדה חנא
משתתפים: ששון גבאי, רונית אלקבץ, סאלח בכרי, חליפה נטור,

אורי גבריאל, רובי מוסקוביץ, עימאד קופטי, שלומי אברהם.

"ביקור התזמורת", מגולל את סיפורה של תזמורת משטרה מצרית,

המגיעה לישראל של ראשית שנות ה - 90, במטרה לנגן במעמד הפתיחה

של מרכז חדש לתרבות ערבית בפתח תקווה.

איש לא מגיע לאסוף אותם משדה התעופה.

לאחר מספר שעות הם מחליטים להסתדר בכוחות עצמם.

תקשורת לקויה עם המקומיים, מובילה אותם בסופו של דבר לעיירה

שכוחת-אל, בדרום הארץ, הקרויה "בית תקווה".

הלילה הבלתי נשכח שיבלו בעיירה זו, משנה לנצח הן את חיי אנשי

התזמורת והן את חיי אנשי העיירה.

 

בתרבות

כל הכבוד לפלג וגרעין "צוותא", על ערב ט"ו בשבט.

באו המונים ונהנו!

המשימה הבאה – חג פורים. מי שרוצה לעזור, מוזמן לפנות אל פלג.

 

תחזית תרבות:

ליל שבת 8.2      נהפוך את המועדון ל- BAR PIANO ונארח להקת גאז':

רביעיית עופר לנדסברג.

שימו לב – אנו מתנצלים מראש, אך באותו ערב המועדון יהיה סגור

אחרי ארוחת הערב, על מנת שאפשר יהיה להכין

אותו לקראת הערב ולכוון את הכלים.

 

יום  ד' 13.2       הצגה באולם – "אנטיגונה".

ליל שבת 22.2    ד"ר צחי בן ציון, סקסולוג וסטנדאפיסט, יבוא להצחיק אותנו.

ליל שבת 29.2    הכרזת גרעין "צוותא".

שבת 1.3            טיול משפחות לכלניות באזור בארי (בתנאי שתהיה פריחה).

יום ה' 6.3            ערב לכבוד יום האשה. לנשים בלבד.

                                                                                                   איימי

 

 


"רסיסי רביב-רבל"                            מאירק'ה לוין

קו...ר  כל...בים


אולם מכונות ההזרקה מצטיין במזגו הנעים והחמים בחורף (מה שאין כך לחלוטין בקיץ) ואם רצית לברוח מהקור ולבלות במקום נעים, יכולת לרבוץ בין המכונות הפולטות חום בדומה לתנורי ה"פייר סייד"  של פעם.

אבל לא כך קרה בקרה הגדולה של תחילת ינואר. הסובלים הגדולים ביותר היו העובדים ליד המכונות החצי אוטומטיות, הצמודים לדלת המכונה שעות רבות ומכניסים כל פעם חלק לתבנית. מי שבא ב-6:00 וחלף על יד מכונה כזו, מצא את העובד עטוף כולו בחרמונית, צעיף,
 כובע-צמר, כפפות ועדיין מתקשה להזיז את ידיו הקפואות ולהכניס את החלק לתבנית... מיד הוזמנו מאווררים פולטי חום כדי לחמם את השטח שבו נמצאים העובדים הקפואים, וכמובן שביום שהתנורים הגיעו – הטמפרטורות חזרו להיות "רגילות לעונה" .

קורבנות נוספים של גל הקור היו עובדי המחסן. נפחו הגדול וחלונותיו הפתוחים (עפ"י הוראות בטיחות-אש) יוצרים אגן מקפיא, שאינו מתחמם גם כשהשמש מחממת בחוץ. כך כל החורף, אולם גל הקור המיוחד האחרון, כפה על העובדים להסתרבל בחרמוניות שאומנם חיממו ועזרו אך הורידו את הנוחיות והתפוקות.

          

טובישבט

האירוע לציון חג הט"ו בשבט במפעל, תוכנן לגן העצים המעוצבים, שם אמור היה אהרון המעצב הפלסטי של העצים, להסביר מה עומד מאחורי הצורות המוזרות, אולם מן השמים הורידו עלינו רביבים - זרזיפי גשם שהבריחו אותנו בלית ברירה למחסן התוצ"ג, לרחבת ההעמסה של המכולות. שם התנסינו בקור המקפיא העובר על העובדים שם ולא רק בט"ו בשבט.

וכמו בכל אירוע, גם הפעם הסתדרנו סביב שולחנות מאולתרים עמוסי כיבוד עונתי ואופייני לחג, רעיה (איכות) הביאה מן המקורות וסיפרה על פשר החג ומקורותיו.



אודי א. עמד בדבריו, בהומור, על הפער בין מספר העובדים המגיעים לאירועי התרבות מוגשי הכיבוד, לבין מספר העובדים המשתתפים באספות החודשיות, העוסקות בעניינים מקצועיים. ועבדכם התפתל סביב השאלה מדוע דווקא עובדי הפלסטיק צריכים להתלות על אילנות גבוהים ולחוש אל הטבע המתחדש בחג הנטיעות. הכינו את החג צוות הרווחה, שגם עיטר את הכניסות למפעל בפריחה, לבלוב ושלכת המעורב. 

 

הודעה מרגיעה

הודעה מרגיעה לכל המודאגים מצניחות הבורסות בארץ ובעולם:

אף-על-פי שאנחנו חברה נסחרת בבורסה

התל- אביבית (להזכירכם, רק 20% מרבל נמכרה לציבור), אין הכנסותיה מושפעות מהתנועה בבורסה, אלא ממכירת השסתומים לחברות המייצרות מיכלי דלק למפעלי הרכב בעולם. אם ביצועי רבל היו נפגעים חלילה והמכירות היו יורדות, אז היינו נפגעים כבעלים (ב-60%).

קיבוץ רביבים איננו סוחר במניות של רבל וככזה הוא איננו פגיע.

דרך אגב, חירף הנפילות – במניה של רבל אין שינויים מהותיים ואין תנועה משמעותית במכירות ובקניות.

שאלה אחרת היא האם הקיבוץ מושפע מהירידות בבורסה. לא אני יכול לתת את התשובה לנושא אך מההסברים בטלוויזיה ובעיתונות ניתן להבין שכולנו נפגעים כך או אחרת. קחו למשל את כספי הפנסיה – על כורחנו, על פי חוקי המדינה, הם מושקעים בבורסה וזאת רק דוגמא אחת... נקווה שבטווח הארוך הבורסות יעלו ורק מדי פעם נטולטל מטה. צריך רק אורך-רוח ואופטימיות (שניהם מצרך נדיר בימים אלו(.

 

מזמן לא קייזינו אותנו

לפני כשנתיים, נבדק במחלקת ההזרקה, תחת עין בוחנת ומתקנת, תהליך "הסט-אפ" (כל מה שקשור לחיבור התבנית למכונה לקראת ההזרקה). הבדיקה ההיא נעשתה בשיטה מיובאת מיפן שנקראת קייזן והיא מבוססת על בחינה מדוקדקת של התהליך הנבדק, ניתוחו בסיעור - מוחות ובנייתו מחדש מתוקן ומיועל.

בתקופה האחרונה הסתובבו כמה עובדים עם חולצות טריקו כתומות עם הכתובת "צוות קייזן, הרכבה, פילטרים". אלו היו חברי הצוות הנבחר מהאגפים השונים, שעברו את תהליך הקייזן במגמה לשפר ולייעל את מערך הרכבת ואריזת הפילטרים של ריטל.

כל מי שנכנס לקפיטריה עובר על כורחו בין שולחנות עמוסי חלקי פילטרים ושוקקי עובדים סביבם, המרכיבים לפעמים סביב השעון בעבודת נמלים החוזרת על עצמה.

עכשיו, בעקבות הקייזן, השתנה המערך, השתנתה השיטה, הכיוון הנבחר הפך למעגלי והחולצות הכתומות מנסות ליישם את הניתוחים התיאורטיים, שהתקיימו בחדרי הישיבות.

הקייזן מגיע לכל הפרטים המרכיבים את עבודתנו, כולל מה הוא צבע הקיר מול העובדים – מה שהביא לצביעתו מחדש בצבע מרגיע ומייעל...

ימים יגידו מה הועילו חכמים – החוכמה הגדולה היא גם לעשות את השינוי וגם להתמיד ולבדוק האם השינוי מחזיק מעמד לאורך זמן.

 

עלייה בלתי פוסקת  

50 תלמידי המכללה הטכנולוגית בב"ש, עולים חדשים מרוסיה, סיירו במפעל. התלמידים לומדים, בין השאר, מקצועות הקרובים לתעשייה שלנו – מהנדסי מכונות, אלקטרוניקה וכו' ולכן הראו התעניינות רבה במה שקורה אצלנו. בין השאר שמחו לשמוע מפינו כי אין לתאר את רביב-רבל ללא העלייה הרוסית מאז 1990. הסיור נערך ביוזמת "חי-נגב", ש-50 התלמידים היו אורחיו. 


 


דו"ח ישיבת מזכירות מתאריך 25.1.08

המזכירות קיימה ישיבה בנושא יעדי המזכירות לשנת 2008, בהנחיית סמדר שביט – מזכירת קיבוץ נען, יועצת ארגונית ומי שעמדה מספר שנים בראש המכון לייעוץ ארגוני של התנועה הקיבוצית. המטרה היא קידום הטיפול ביעדים קודמים שהציבה המזכירות לקראת שנת 2007, וקביעת נושאים נוספים לטיפול המזכירות בשנת העבודה הקרובה.

 

1. סיכום והערכה של הישגי המזכירות בהתאם ליעדים קודמים ולהתנהלות השוטפת

 

בהתאם לסיכום יעדי המזכירות לשנת 2007, שנערך בישיבת מזכירות קודמת ופורסם לחברים בעלון, הוצגו בכתב הנושאים השונים שבהם התמקדה המזכירות בשנה החולפת והפעולות שנעשו לגבי כל אחד מהם:

 

חיזוק והעלאת רמת החיים של הפרט - חלוקת תח"פ לחברים, העלאת בסיס התקציב ב- 15%, קידום נושא פנסיה ל- 2,000 ש"ח והתקשרות ליועץ חיצוני, סבסוד ההתחברות לאינטרנט מהיר, קידום פרויקטים קהילתיים: גן שעשועים, בית העשרה, בניית יחידות דיור, החלטה על הרחבת שכונת השער, קידום הסיב האופטי ועוד...

חידוש יחידת מש"א והטיפול בנושא עבודה -  איתור ובחירת מנהלת מש"א, גיבוש כללים במעבר לחמישה ימי עבודה, טיפול במערך תורנויות ועבודת שבת, גיבוש תקנון תח"פ, גיבוש תקנון עבודה, חידוש היחס הפרטני לחבר.

חיזוק המבנה הניהולי - השלמה ומציאת חברי מזכירות ובעלי תפקידים לתקן מלא, חידוש צוות תיאום ניהול מול המגזר העסקי, הגברת הפרסום והמידע, התנעת תהליך הביקורת, ניסיון לשיפור הזמינות לחבר, חיזוק קשר מול הנהלות, ועדות וגופי ניהול.

טיפול במימד החברתי - איוש מחודש ושינוי מבני באגף תרבות, הסדרת בנייה פרטית, טיפול בסוגיות של הסדרת מעמד ופיצול סטאטוס, תחילת התייחסות לנושאי בטיחות בדרכים, איכות סביבה, תחילת תהליך חברתי ובחירת צוות חומש שיבחן נושאים הנוגעים לטווח הרחוק.

צמיחה דמוגראפית וטיפול בדור צעיר - בסיכום יעדי 2007 צוין נושא זה כהחמצה מרכזית, עם זאת נעשו פעולות חלקיות בתחום: ניסיון לקשר מתמיד עם הבנים, הבהרת מסלולי בנים קיימים, הקמת פורום קליטה, התחלת גיבוש תקנון קליטה, קליטת גרעין חדש ברביבים כולל הכשרה ועירוב בני הגרעין בתחומים שונים בחינוך וחברה, טיפול בבעיות שוטפות.

 

בשלב הבא התמקדו חברי המזכירות בהישגים הבולטים של המזכירות בשנת העבודה שחלפה וכן מיפו את החולשות שהתגלו במהלכה. עסקנו בפער שבין ההישגים והחולשות כפי שתופסים אותן חברי המזכירות לבין ההישגים והחולשות כפי, שלדעתם, תופס אותן הציבור.

 

חברי המזכירות ציינו את הפרמטרים שסייעו, לדעתם, בהשגת חלק מהיעדים בשנה החולפת, ושהעצמה שלהם תוכל לחזק את ביצועי המזכירות ברמה הקהילתית /קיבוצית בהמשך הדרך, ולמזער כשלים וחולשות. בדיון עלה הצורך בחיזוק המרכיבים הבאים: הנהגה, לויאליות מערכתית, עבודת צוות, אמונה בדרך, רצון להיות מודע לסביבה ולצורכי החברים, השאיפה להתעדכן ולשמור על קשר וקשב מול הציבור, הצורך בבדיקה עצמית מתמדת של המזכירות ובעלי התפקידים, בדיקה של רמת העשייה בפועל.

 

לאחר מכן נמנו החולשות וההחמצות בשנת העבודה האחרונה, כפי שראו אותן חברי המזכירות.

בין הדברים שעלו בדיון:

- צמיחה דמוגרפית - לא הושג הישג משמעותי בתחום, הוקם "פורום קליטה"  והתחיל גיבוש תקנון קליטה, אך לא בוצע תהליך עומק ולא הושלמה תוכנית ל"צמיחה דמוגרפית".

- חוסר עידוד מספיק למצוינות – ניתן למנף יותר הישגים אישיים וקיבוציים.

- עדיין קיים אי מיצוי של היכולת והפוטנציאל המלא של הפרט בתחומי: קהילה, חברה ותעסוקה.<

חסר רכיב