קיבוץ רביבים 08-6562511

עלון רביבים מס' 2213

28/03/2003
מעלון לעלון מספר 2213
 בשער - שיר של אריאנה הרן 7הכהן, חברת קבוצת שילר, שהלכה לעולמה באופן פתאומי, השבוע. אריאנה הייתה משוררת ובין היתר גם 'תרבותניקית' וכך הכרתי אותה. יהי זכרה ברוך.
 על לוח המודעות שלנו ישנן מדי שבוע מספר ניכר של הודעות על התכנסות של ועדות שונות. פרט למזכירות אין הציבור יודע דבר על הדיונים וההחלטות שמתקבלות, אלא אם כן הן מתפרסמות כאשר המזכירות מאשרת אותן. הניסיונות להשיג דיווחים אינם מצליחים, בדרך כלל. בעלון הפעם אנו מביאים דיווח מועדת קליטה, שלא "ויתרנו" לנדב פרץ, המרכז שלה, והודות ליעל פרץ שעזרה וראיינה אותו.
אולי דיווח זה יביא בעקבותיו דיווחים נוספים מהועדות.
 שבוע גמדים "הסתובב באוויר" כחלק מהווי חיינו בשבוע שלפני פורים. אמנם השתתפו בו רק מספר לא גדול של גמדים אבל היה מוצלח. על כך מספרת מיכל אקיאן.
 ניקיטה סוכוב, משתתף כמעט קבוע ב"ספ-אשל", העיתון של בית הספר אשל הנשיא. הפעם אנו מביאים את רשימתו "מה הקטע?" בנושא האלימות. בעיתון מלווה הרשימה בצילומים משלו.
 במקום אחר בעלון, הבאנו מאותו עיתון את "מילון הסלנג האולטימטיבי", שיעזור למבוגרים שבנו להבין חלק מהשפה העכשווית.

שבת שלום
ויקסי
תהליך הקליטה של משפחה ויחיד הוא תהליך קשה,
-ומעורבות החברים בתהליך חשובה מאוד.
נדב פרץ – על ועדת קליטה
-במקביל ללימודים, לעבודה ברפת, להקמה של משפחה – נדב פרץ מרכז בשנתיים האחרונות את ועדת קליטה. אחרי שנתיים בתפקיד וחצי שנה של הבטחות שוא לדיווח לעלון, התנדבה אמו לראיין אותו – והתוצאה לפניכם:
עטרה לבר, איילה עפרון, מיכל פריאל, רחל צחור, דגנית גדיש, חנן עפרון ומרים אורנשטיין – שותפים לעבודת הוועדה, שעוסקת בשני ערוצי קליטה עיקריים: "קליטה מזדמנת" – בני ובנות זוג של חברים ובנים, חברי גרעין, בית ראשון, תושבים אולפניסטים וכו'. ו"קליטה יזומה" – פניות שמגיעות מהמשפחות בפנייה ישירה או באמצעות מחלקת הקליטה של התק"ם.
מספר הפניות אינו קטן. בשנתיים אלו, מספר נדב, ראיינו 10 משפחות לקליטה, שמתוכן נקלטה משפחה אחת. היום אנחנו במשא ומתן עם עוד 4 משפחות. המשא ומתן עם המשפחות כולל ביקור של צוות מהוועדה בבית המשפחה וביקור של המשפחה ברביבים, בביקור הם נפגשים עם המזכירה, מנהל משאבי אנוש, מעסיקים פוטנציאלים, מרכזת ועדת חינוך (אם יש ילדים). עיקר הביקור הוא מפגש-אירוח עם משפחה מחברי רביבים, אירוח שמאפשר היכרות בלתי פורמלית עם המשפחה והצצה של המשפחה לתוך ההתנהלות היומיומית של משפחה ברביבים, הזדמנות לשאול שאלות ולהכיר מצבים.
המגבלה העיקרית בדרך לקליטת המשפחות היא התפיסה שמנחה את הוועדה: דגש על איכות ולא על כמות. בנוסף – ישנה מגבלת השיכון: איננו יכולים לקלוט משפחות עם שלושה ילדים – וגם משפחות עם שני ילדים אינן ממהרות להגיע כשמדובר בתנאי השיכון שלנו.
במקביל, במה שנדב קורא לו "קליטה מזדמנת" – ישנם ברביבים בתהליך קליטה 3 בני גרעין ושתי בנות זוג של חברים. חבר'ה צעירים ופעילים, שמעורבותם בחיי רביבים גבוהה, ולראייה:
מסיבת פורים, שלשמחתנו הם היו שותפים פעילים ומרכזיים לה.

תהליך הקליטה הוא בן שני שלבים: נקלטות ומועמדות. כל שלב נמשך כשנה.
הנקלטים, כולם, עוברים "מבחני התאמה להתיישבות". לכל נקלט יש קולט, שתפקידו לייצג את הנקלט בממסד – ואת הממסד בפני הנקלט. ובנוסף: לנקלט יש משפחה מאמצת, שתפקידה הבלעדי הוא להיות בית חם לנקלט.
כפי שניתן להבין – בתהליך הקליטה משתתפים חברים רבים.
נדב שמח לציין את ההיענות הגבוהה של משפחות וחברים. ברביבים יש רצון לקלוט הוא אומר. יחד עם זאת, אמר מי שאמר - שרביבים פתוחה מאוד לאנשים, הרבה פחות לנקלטים – ולכן, חשוב שנזכור שתהליך קליטה של משפחה ויחיד הוא תהליך קשה, ומעורבות החברים בתהליך חשובה מאוד.
אחרי שנתיים בתפקיד – נדב ביקש להתחלף.
מדוע? זה תפקיד קשה ושוחק. גם אם אינך לבד והוועדה שותפה מלאה לתהליך, לשיקולים ולהחלטות - לא פשוט לשפוט ולהכריע האם המשפחה או היחיד מתאימים לנו. עיקר הקושי שלי הוא הצורך לעמוד מול משפחה או אדם בודד ולומר לו "אתה לא מתאים לנו". זה קשה תמיד – גם אם השיקולים להחלטה כבדים וההחלטה מבוססת לחלוטין. וקשה במיוחד – כשהאדם כבר נמצא ברביבים. לכן, אחרי שנתיים בתפקיד – אני מרגיש שטוב שמישהו אחר ייקח לידיו את ריכוז הוועדה. יש מתנדבים?
בתודה לנדב פרץ,
רשמה: יעל פרץ
על קצה הבמה
הסרט "כנפיים שבורות" שאמור להיות מוקרן באולם במוצ"ש 19.4,
זז אחורנית ביום ויוקרן בליל שבת 18.4, בשעה 21.30 .

"אילוף הסוררת" יתבצע ע"י ג'וליאנו מר באולם, ביום רביעי 2.4,
בשעה 21.00 .
נשארו עוד מספר כרטיסים.

"נשיקה בכיס" יקבלו ילדינו מתיאטרון אורנה פורת,
באולם, ביום שבת 12.4, בשעה 17.30 .
מחיר כרטיס – 10 שקלים.
בהנאה, רפי
עשו לנו את הלונה פארק
ארגון ביתנים – עפרי צחור
ארגון האוכל – מוניק אפרים
הכנת האוכל – אריאלה ברסלר, קטי ללויה
הקמת הביתנים וחיסולם – נעורים
תאורה – יאיר לבר, ג'סי ישראלוביץ, סער שוורץ
הגברה – תומר ברמן, חנן פליישמן, אביב חכלילי, רוי ון רור
חלוקת האוכל: ולדימיר אופנגנדן, וולודיה שוורצמן,
אלי לופו, איציק לרנר, איתן בניה, פול הנדי
תודה גדולה לכל המתנדבים שעזרו להפעיל את הלונה פארק.
היה כיף לעבוד איתכם!
ניצן ברגמן
חג 60
זהו, הגמדים חזרו ליער, שלגיה חזרה לאגדה ואנחנו מהר מאד שבנו למציאות. לרגע קצר הרגשנו כמעט כמו בסיפורי האגדות -

chapter no. 1 "שבוע גמדים שלום"

הכל התחיל לפני כחודש במבצע פרסומי שנקרא "שבוע גמדים שלום". רצינו לחשוף את האוכלוסייה למשחק המתוכנן. ערב ערב נצמדנו לאפרכסת וחייגנו אליכם בהתמדה. היו המון צחוקים, חבל שלא הקלטנו את התגובות השונות, אין ספק שהילדים הצילו את המצב, הם היו בכוננות ספיגה משעות אחה"צ ועד שעת ההשכבה, כמעט ולא ראינו ילדים מסתובבים בחצרות, הם המתינו בדריכות לצלצול . לא חשוב מתי התקשרת אליהם באותו שבוע, הם תמיד ענו: "שבוע גמדים שלום". והמבוגרים? המבוגרים היו מלאי תירוצים כיאה למבוגרים, אבל היו גם כאלה שכיכבו והפתיעו. ולהם מגיעות תשואות.

Chapter no. 2 - ההרשמה

לוח מקסים ומאיר פנים ועיניים הוצב בכניסה התחתונה לחדר האוכל. היינו תמימים (תמימות), הכנו דפים עם אפשרות הרשמה לכ- 80 משתתפים. לאור מיעוט הנרשמים (כ- 35 משפחות) ולאור העובדה שהעפרון לא נעלם מהלוח כל תקופת ההרשמה, הסקנו את המסקנות הבאות -
1. כנראה שחלק מהאוכלוסייה נכנסת לחדר האוכל קבוע מלמעלה.
2. חלק מהאוכלוסייה עייפה מלגמד כי המשחק האחרון היה לא מזמן. (משהו כמו 10 שנים)
3. יש כאלה שמעדיפים עט על עפרון.

אבל בכל זאת היו אמיצים שהחליטו שלמרות הלחץ בעבודה/ האורחים שמגיעים/ ההכנות לפורים/ הנסיעה/ ההעדרות/ הלימודים/ המלחמה המתקרבת ועוד כהנה תירוצים, הם מרימים את הכפפה ומצטרפים למשחק.
וגם להם מגיעות תשואות.

Chapter no. 3 - המשחק יוצא לדרך

ביום שישי בצהרים הוזמנו כל המשתתפים להגריל את מגומדיהם. היחידה שידעה מי נגד מי לאורך כל המשחק הייתה שחר בניה, הגמדת הכי גדולה בעיר. כל השאר היה בגדר ניחושים והעלאת השערות בדרך של אלימינציה. המשחק הוגדר כארבעה ימים של נתינה, מיום ב' עד יום ה'. יש כאלה שלא ממש הבינו והתחילו יום לפני או סיימו יום אחרי, אבל בסה"כ תכונה נראתה ברחבי המשק. נכון, נרשמו רק 35 משפחות אבל בפועל חצי קיבוץ התרוצץ משכונה לשכונה, מדלת לדלת כשליחי הגמדים השונים ו… גם להם מגיעות התשואות.



Chapter no. 4 - החשיפה

ביום שבת התאספו כל המשתתפים במועדון, המתח היה עצום, כל אחד (כמעט) היה בטוח שהוא חשף את המגמד שלו וכולם (כמעט) הסתובבו עם פרצוף של "ידעתי מהרגע הראשון". המועדון היה מלא בגמדים, צוות השיפוט מנה את רננה יסעור, סמדר ברנרס ונעמי הרדוף שלקחו את התפקיד בצורה רצינית ומרשימה ושפטו בהגינות רבה.
וגם להם הכפיים.


Chapter no. 5 - עדויות וחוויות

ואי אפשר בלי לספר על חלק מהגימודים -

• בגימוד ה"מפוספס" ביותר הוא של רחלי ברגמן שרצתה להפתיע את צחי רם ברכב מקושט. שעה וחצי של קישוטים, תיעוד חשוך במצלמת וידיאו ואושר שנמחק בבת אחת כאשר רחלי גררה את ויקסי לראות את האוטו המקושט - וקישוטים אין! רחלי עם דמעות בעיניים וויקסי מנסה להסביר ש"הקישוטים בטח עפו". רחלי מתכופפת כדי למצוא עדויות מתחת לאוטו, מנסה לשכנע כי "באמת היו כאן קישוטים" וויקסי עושה סימנים של "הבנתי אותך". רחלי מנסה להציל את כבודה, וויקסי מת לחזור למיטה.
נו באמת, מה אתם מצפים, רכב של חצרים יש כמעט בכל מגרש חניה בקיבוץ, אז יצא שיחיא זכה בגימוד בלי להיות שותף למשחק, לא צריך להיות קטנוניים…
• מכירים את גברת לוין? לא, לא זו מהשיר. דינה לוין. הולכת על ארבע, קטנה ונובחת. גם היא זכתה לנחת השבוע. משפ' יוגב צ'יפרה אותה במיטה חדשה עם צעצועים מתאימים לגילה. וההורים? ההורים מסתובבים מלאי אושר וגאווה.
• הפתעה חיכתה ליואל ופאולה כאשר הופיע גיל רביב על מפתן ביתם והודיע כי הגמד שלהם שלח אותו לעצב את גינתם. הזוג מאד התרגש ויואל אף שאל: "אז מה הגמד שלנו עושה אם הוא שולח אותך?". וכשגיל עבד במרץ ועישב, הרגיש בעל הבית שלא בנוח ואמר: "זה מספיק!" אבל גיל החסון והשרירי, הודיע כי הוא התלהב מהרעיון הנחמד של הגמד והוא מתכוון לבצע את המשימה עד תומה.
הייתם צריכים לראות את התדהמה של יואל כשהוא גילה שהגמד שלו הוא גיל ולא אחר.
• ואילה ודודו עפרון הקדימו את פסח ויצאו למבצע ניקיון בבית שידע להעריך זאת מאד. כיאה לגמדים מנוסים, הם התגנבו לבית משפחת יוגב הצעירה והמבורדקת והחזירו לו את כבודו האבוד.
• שלומית ובני זכו לשעת זוגיות בסאונה שהכינה לכבודם משפ' לבר והגרונדלינגרים הובלו לאחר כבוד על סוס לאורווה שם חיכתה להם ארוחת טבון והכל פרי מחשבתם של בני משפחת הנדי.

והיו עוד המון רעיונות נהדרים - משחק סימני דרך ברחבי בקיבוץ, ארוחות מלכים, מסג'ים ושאר פינוקים.
והעיקר, המשתתפים סיכמו את המבצע כהצלחה.
אמרתי לכם כבר בהתחלה שלרגע הרגשנו כמעט כמו בסיפורי האגדות
מיכל אקיאן
על גמדים, אנשים ומה שביניהם…
"מ ה ה ק ט ע?" ניקיטה סוכוב (מתוך "ספ-אשל")
אלימות… אחת… אחת… כמה שהנושא הזה כבר חרוש ומעובד מכל צדדיו. אבל למרות כל הדיונים והפעילויות שמעבירים לבני הנוער – התופעה לא קטנה ואפילו מתעצמת.
בית ספרנו יכול להתגאות במספר תקריות אלימות מועט יחסית לשאר הארץ. אך גם אצלנו מתרחשים אירועים שבסופו של דבר יסתיימו במשהו יותר רציני מניפוח החזה, ומהמטרת גוון של מילים בשלל המטאפורות והדימויים ואיומים להביא את הזה ואת ההוא. משהו יותר רציני שידפוק את החיים לכמה חבר'ה.
ד"ר שמואל הנלר טוען ש"הטיפוס האלים" בקרב האוכלוסייה המבוגרת כבר טבוע באישיותו עד כי קשה לשנות את דפוסי התנהגותו: "כאשר ירתח הדם בראשו, ירים את ידו ואת קולו בדרך אלימה, כדי לתת פורקן לכעסו או כדי להשיג את מבוקשו". הנלר טוען שאישיותם של הצעירים עדיין ניתנת לעיצוב. לפי דבריו, באישיות של הצעיר האלימות נובעת מאירועים טראומטיים בחייו, או בהרבה מקרים מחיקוי החברה המבוגרת. כל עוד זה לא טבוע עמוק באישיות הנער, קיימות עדיין דרכי התערבות והידברות שבעזרתן ניתן להצביע על דרכים אלטרנטיביות להתבטאות האלימה שבה בחר.
ללא ספק דבריו של הדוקטור נכונים, אך לפי דעתי הוא לא הזכיר נקודה חשובה שגורמת לאלימות בקרב בני הנוער: "נקודת הדאווין" של הנער שרצה להתבלט בפני קבוצת הזכרים שהוא מסתובב איתה, לראות ולהיראות ולנסות להקסים את בנות המין השני.
נאוה עפרון, יועצת שכבה י"א, אומרת: "האלימות היא בעיה קשה, אחד הגורמים לה היא השאיפה של הנער המתבגר להראות את כוחו ולהוכיח: 'תראו אני כבר גבר!'".
כאשר שאלתי כמה נערים וגברברים צעירים כיצד באה לידי ביטוי הגבריות שלהם ומה זה בכלל להיות גבר ולא נער, קיבלתי מגוון גדול של תשובות. רובם התייחסו לכמה נושאים מרכזיים, כגון הגיוס לצבא – ברגע שהחבר'ה מתגייסים , הם מגיעים למסגרת לגמרי אחרת, שבה הם "בונים" את האישיות והביטחון שלהם. עוד נושא שעלה על הפרק התקשר לעובדה שהנוער מתחיל לקחת אחריות ולהתמודד עם קשיים, כאשר הנער מגלה תכונות אלה הוא מרגיש שהוא התבגר. כפי שאמר אחד מהנערים: " כשמגיע השלב בחיים שאתה נהיה אמיתי ובלי שום פוזות מסביב, אתה נהיה רציני ומבוגר יותר בתוך הלב והראש". אך, כמובן רוב הבנים ענו שכאשר הם עשו או יעשו "אתם יודעים מה", הם ירגישו שהם נהיו גברים, והגבריות אצל החבר'ה הללו התבטאה ביחסם לבנות. ופה מתחבר הכל! כולנו מנסים להתבגר כמה שיותר מהר. אצל רוב הבנים ההתבגרות קשורה לבנות, אבל איך נמשוך את תשומת הלב שלהן?!? הרי יש מבחר בנים כה גדול! לכן הנער מרגיש שעליו להתבלט באופן כלשהו ואחד מאמצעי ההתבלטות הוא האלימות. ה"גבר" המכה והמכפכף מראה לאשה – תראי, אני החזק בחבורה, תבחרי בי…
מתבגרים, נערים, גברברים וגברים יקרים, כדי להגיע לבגרות ולגבריות חשוב יותר להיות שלם ומגובש עם האישיות שלכם בראש ובנפש מאשר להיות מסופק בקטע המיני. ככה גם לא נצטרך להשוויץ לבנות ואלימות בינינו תפחת, כולם יחייכו יותר, יגידו שלום אחד לרעהו, יהיה כיף יותר לבוא לבית ספר, נקבל ציונים גבוהים יותר, נוריד את שעורי האבטלה, נהיה בין המדינות המפותחות והמתועשות ו… הגעתי יותר מדי רחוק. מה שחשוב שיהיו פחות מכות וקללות.
דוח אסיפה מתאריך 15.3.03
שינוי בתקנון האסיפה
שינוי בתקנון האסיפה
הציגה מרים אורנשטיין

הצבעה ציבורית -
ע"פ התקנון הקיים מתקיים דיון באסיפה על נושא שמוצע להצבעה ציבורית.
בסיום הדיון האסיפה מאשרת את העברת הנושא להצבעה ציבורית.
התיקון המוצע: הצבעה ציבורית מותנית בדיון מקדים באסיפה
(אין צורך באישור האסיפה). האסיפה אישרה את התיקון.

שנת קשר –
התיקון המוצע מאשרר את המצב הקיים: בקשה של חבר לשנת קשר
(בסיום שנת חופש), תידון במזכירות ותועבר ישירות להצבעה בפתקים.
האסיפה אישרה את התיקון.


ערעור רחל סבוראי על מיקום הכלבו החדש –
נדב פרץ הציג את הערעור של רחל סבוראי.

בערעור הועלו הבעיות הבאות:

המרחק – למרות שלמרבית הציבור יש אפשרות להגיע עד בית הקרור "על גלגלים" – לחלק מהציבור אין גלגלים ויש במרחק זה הכבדה רצינית בשבילם.
סיכון – חציית הכביש יש בה סיכון לציבור, בפרט לילדים אך גם לראשי השיבה שבינינו.
קונים חיצוניים – המזכירות מציינת את מיקום בית-הקירור כפותח אפשרות לפתיחת הכלבו לקונים חיצוניים. היום אין לנו שכנים שיבואו לקנות, פרט לבדווים ו"משפחות הבודדים". כאשר תוקם שכונה (מצפון ללולים) – תהיינה להם חנויות משלהם.
בית-הקירור – רצוי שישמר לצורך אחסון של זיתים, שמן-זית וכד'.
הצעת סיכום:
מעבירים בהקדם את הכלבו לגן-תמר. מארגנים את ה"רחבה" הנמצאת בכניסה לגן, שלא תסכן את ילדי הגנים ותאפשר גישת רכב אל הכלבו.
כאשר "ירחיב" ויימצא סכום לבניה – או אז מעבירים את הכלבו (והמרכולית?) אל בניה קלה חדשה, כמו שהציע בני למזכירות, או בניה קשיחה, כמו שהוצע ע"י אברהם זק. בינתיים ישרתו אותנו המרכולית, במקומה הישן והטוב והכלבו בגן-תמר, בצוותים שישנם ובמיקום שהוא נוח לכולנו.

בתגובה לערעור של רחל סבוראי, הציג עודד את התהליך שהיה לאורך השנים עד הגשת התוכנית המוצעת. הדברים המובאים הינם ניסיון לסכם את התהליך והתגובות השונות של בעלי התפקידים והחברים להצעת רחל.
בעבר היתה תוכנית של אברהם זק לכלבו חדש, אלא שהעלות הגבוהה של התוכנית הפילה את ההצעה. היה מובן שצריך למצוא דרך שתוזיל את העלויות של הפרוייקט.
נבדקו מספר אופציות: מבנה מערכות מידע (גן-תמר לשעבר), מספר זוגונים והרחבת המטבח. ההצעות נפלו מסיבות שונות כגון: אי התאמה של המיבנים, דרכי גישה מסובכות ועלויות גבוהות.
כשעלה הרעיון של בית-קירור, הוחלט לברר לעומק את ההצעה . הסתבר שבית הקירור מתבטל מיעודו ועומד ריק. פנינו לשתי חברות תכנון שהציעו הצעות נפרדות ושתיהן הראו שהעלות של בית-קירור זולה בהרבה מזו של גן-תמר.
המסקנה של כל בעלי המקצוע היא שבית הקירור הוא המבנה המתאים ביותר לכלבו מכמה סיבות: חלל ענק, הגובה הנדרש, דרכי הגישה מוכנות ותשתיות כבדות בשל היותו מבנה של בית-קירור (חשמל, מים, ביוב, טלפונים).
הנושא המדאיג הוא קירבתו לכביש. ניתן על כך את הדעת בצורה הבטיחותית ביותר שאפשר, והנושא יפתר. כמו כן ננצל את הכביש העוקף שנסלל מסביב.
הגישה של פיצול מרכזי הקניות היא בזבזנית. המטרה היא לחבר את כל מרכזי הקניות כדי לצמצם בעלויות ובכוח אדם. נושא הבטיחות בגן-תמר הוא בעייתי הרבה יותר שהרי מסביב יש שני גני ילדים.
ההצעה להעביר בעתיד את הכלבו למבנה חדש, לכשירווח, היא הפוכה לגמרי למגמה שבה אנו פועלים. ברביבים יש היום מבני ציבור רבים העומדים ללא שימוש. המגמה היא להסב מבנים קיימים לצרכים המשתנים.



בנוסף נעשה בירור לגבי קונים מבחוץ. מסתבר שאנשים כמהים לסופר גדול, אם יהיה בו מבחר גדול ואם תהינה שעות פתיחה נוחות. הכוונה בהמשך היא להוציא למבנה רשיון עסק.
יש חשש כי אם ההצעה לא תתקבל, נעמוד שוב מול שוקת שבורה, בלי אלטרנטיבה.
ויקטור העיר כי המיקום בבית הקירור יתכן ויש בו בעייתיות בשל קרבתו למזהמים סביבתיים ליד המדגרה. הוצע לבדוק את הנושא עם הגורמים המוסמכים.
עודד הוסיף שניתן את הדעת לבעיה והיא תיבדק.
היתה בקשה שיובאו בפני הציבור כל חישובי העלות של התוכנית כדי שלא נגלה בבוא היום שהעלויות גבוהות בהרבה. הוסבר כי ניתן לעשות את בניית הכלבו בשלבים וכן הוגשה בקשה לתב"ר.
כאמור, רחל לא נכחה באסיפה. חברים העירו שהיה בכך טעם לפגם.
העניין יובא להצבעה בקלפי בשבוע הבא.
רשמה: מרים


דוח אסיפה מתאריך 22.3.03
סיכום שנת 2002 ואישור תוכנית 2003 במגזר העסקי
חגי הציג את סיכום 2002 ותוכנית 2003 של המגזר העסקי. דף מפורט חולק
לחברים בתאי הדואר.
חברים ביקשו, באסיפה, שיתקיים דיון על כתב המינוי של ההנהלה הכלכלית.
הוחלט:
הדיון על כתב המינוי יערך בסמוך לבחירתו של יו"ר ההנהלה הכלכלית.
האסיפה אישרה את תוכנית 2003 של המגזר העסקי.
רשמה: מרים

דוח ישיבת מזכירות רחבה מתאריך 13.3.03
תקציב הקהילה לשנת 2003
בהשתתפות: שמשי, קרולין סלומון, פאולו מאסה, נרדה ארז, גיל רביב
חסרים: דינה קמחי


בתוכנית תקציב הקהילה לשנת 2003 יהיה המשך ירידה בהכנסות, הן מעבודה והן ממקורות נוספים.
בשנה זו לא צפויים מקורות חד-פעמיים כפי שהיו לנו בשנים קודמות וכן לא צפויה העברה מהעסקים. תחזית זו מעמידה אותנו בפני צורך להמשך התייעלות וחיסכון בענפי הקהילה.
בהתאם לזאת ניתן לראות תכנון מאוד אתגרי בצמצום במרבית פעילויות הקהילה: במזכירות, במזון, ברווחה, בחינוך (ירידה מתוכננת בעלות עבודה בכ - 400 אש"ח), ובשיפוצים.
נקודה בעייתית בתקציב היא חוסר היכולת שלנו, גם השנה, לשריין תקציב לבלתי צפוי מראש.
שנת 2003 תהיה שנה קשה למדינה ולקהילת רביבים. במדינה צפוי קיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי ובקצבאות ילדים וכן יש איום על הטבות באזור פיתוח א'. כל אלה ישפיעו לרעה על הכנסות הקהילה.
דרוש שיתוף פעולה ומאמץ מצד מנהלי הפעילויות, הצוותים והחברים על-מנת לסיים את השנה באיזון, כמתוכנן. בשנה זו אנו צריכים להקדיש זמן ומשאבים בניסיון למצוא דרכים למיצוי והעלאת פוטנציאל ההשתכרות של החברים כדי להתמודד עם מגמת הירידה בהכנסות מהעבודה. גם השנה לא היו רווחים ואנו חיים רק ממשכורות החברים. הנושא מדאיג ונמשיך לדון בו במזכירות, והוא יובא לדיון ציבורי לאחר שיהיו כל הנתונים בידינו.
במקביל, כפי שפורסם, אנו ממשיכים לעבוד על הצעה להפרטת המזון ובית היופי.
כפי שנראה היום, זוהי הדרך שתאפשר בשנים הבאות להרחיב את גמישות החברים בתקציבם ולהקטין את התלות שלהם בממסד.

במהלך הדיון במזכירות נתנו מנהלי הענפים הסבר על תכנון התקציב שלהם.
להלן הפירוט:
חינוך – בתוכנית 2003 יש המשך בצמצומים בגיל הרך ובגנים. המשימה היא לרתום לא רק את הציבור, אלא בראש ובראשונה את העובדים במערכת החינוך. בשלב זה התחושה היא שהתהליך לא פוגע בילדים עצמם. היעד המרכזי הוא להוריד את מספר העובדים השכירים בחינוך.



בריאות – הירידה בהוצאות השנה היא בעיקר בזכות הורדה של משרת אחות. תקציב 2003 מותאם, פחות או יותר, לצרכים.

רווחה – את העלויות ברווחה מאוד קשה לצמצם. הוצאות רבות הן קבועות, בעיקר בתחום הסיעוד. תחום הייעוץ הוא נקודת התורפה שצריך וניתן לטפל בה, אף על פי שקשה לעשות צפי עלויות.

מזון – יהיה קושי גדול לעמוד בתוכנית 2003. אנחנו מקווים שכל הזיכויים מהענפים יגיעו, שנעמוד בסעיף העבודה ועדיין ישנו בזבוז גדול במזון, בעיקר במוצרים החופשיים.
הצוות שהוקם לצורך בחינת הפרטת המזון, ממשיך לעבוד והעניין יובא בהמשך להכרעת הציבור.

אחזקה – טיפול מונע בסעיף התחזוקה ברביבים היום הוא בגדר חלום. המטרה של ענף אחזקה היא להתייעל בניהול. נראה שאין ברירה אלא להוריד את מספר השיפוצים בבתים, ובנוסף יש ניסיון מאסיבי למכור שירות גם לקיבוצים בסביבה.
יש תוכנית לבנות, במהלך השנה, "סל אחזקה" לחברים.
נוי – ההערכה היא שניתן לעמוד בתקציב. ענף הנוי מקפיד על הכנסה קבועה מ"נוה מדבר" ויש תשלום קבוע מ"רביב". הסעיף הגדול הוא בכוח אדם, שלא כל-כך ניתן לשינוי.

הכנסות מעבודה – הירידה מהכנסות מעבודה בממוצע, נבעה ברובה מהשחיקה עקב האינפלציה ובחלקה מיציאת חברים לשנות חופש. צריך לגרום לעליה בהכנסות מהעבודה.

הוצאות עבודה בקהילה – מרבית ההתייעלות בשירותי הקהילה נבלעה ע"י האינפלציה.
ענפי השרות שבלטו בהתייעלות היו המזון, הבגד והבריאות. המזכירות הציבה יעד מאוד יומרני של 15% התייעלות. למרות ההתייעלות המרשימה לא הגענו ליעד זה. ענף הבגד היה הקרוב ביותר ליעד.

לשנה זו אנחנו מציעים שני שינויים:

1. שינוי בסיבסוד הקהילה על שרותי מיחשוב שמ"ח: עד כה על כל שעת עבודה שילם החבר 20 ש"ח והקהילה שילמה 50 ש"ח. עם השנים הלך שרות זה ותפח ואין באפשרותנו לסבסדו בסדר גודל כזה. בנוסף בשנת 2003 הועלה תעריף שעת עבודה במשק ל – 75 ש"ח. מוצע לשנות את היחס כך שחבר ישלם 50 ש"ח לשעה והקהילה תשלם 25 ש"ח. (עלות שעת עבודה של טכנאיP.C. בחוץ היא לכל הפחות 150 ש"ח).

2. בחינוך – מוצע להעביר את תקציב המוצצים והבקבוקים מתקציב החינוך לתקציבי ההורים.
כל תינוק יקבל עם לידתו סכום חד-פעמי של
150 ש"ח (מהלידה הבאה).



השנה – 2003 – יחולק סכום חד-פעמי לכל הילדים עד גיל 3 לפי הפירוט הבא:
גיל סכום לילד מס' הילדים סה"כ
לידה 150 7 1,050
עד שנה 125 5 625
עד שנה וחצי 100 6 600
עד שנתיים 75 3 225
עד שנתיים וחצי 50 5 250
עד שלוש 25 7 175
סה"כ: 2,925 ש"ח
חברי מזכירות רחבה העלו שלוש נקודות מרכזיות:
1. ניכר מאמץ מצד מנהלי הפעילויות בקהילה ליצור הכנסות נוספות משירותי הקהילה.
2. יש צורך לעסוק הרבה יותר ביצירת מקורות פרנסה.
3. הבעיה המרכזית היא הכנסות מעבודת חברים וצריך לפעול להעלאת ההכנסה.

לסיום: העבודה עם אורית ושמשי נותנת תחושה טובה מאוד של עבודת צוות ותמיכה שלהם לאורך כל השנה בכלל, ובתהליך בניית התקציב בפרט – יישר כוח!



מזכירות רחבה אישרה את תקציב הקהילה לשנת 2003.
התקציב יובא לאישור האסיפה.

פסח תשס"ג
פסח תשס"ג


חג הפסח בשער ושוב הגיעה העת להרים ביחד את כוסותינו לאביב, לחירות, לעצמאות ולקיבוץ גלויות.
על כן עלינו לדעת את מספר המשתתפים בסדר המשותף, כדי לתכנן נכון את סדר הישיבה.
אנו מבקשים מכל מי שחוגג עימנו את הסדר בחדר האוכל או בבית, לרשום את מספר המסובים ממשפחתו סביב שולחן הסדר, ואת מספר המנות הצמחוניות.
ההרשמה תיתלה על גבי לוח המודעות של התרבות,
בתאריכים 28.3 – 9.4 .
נא לרשום לפי שלוש אפשרויות:
1. סדר פסח בחדר האוכל.
2. סדר פסח בבית.
3. לא נמצאים בקיבוץ (נוסעים).
אנא התייחסותכם בהקדם.
חג שמח, רוב אלשולץ
אתר אינטרנט של
בית ספר "משאבים"

אני מזמינה לבקר באתר:

www.mashabim.negev.kishurim.k12.il

באתר יש אוסף גדול של תמונות על פעילויות בשנתיים האחרונות.

יאנה ברנובסקי

תודה גדולה

לאלה שפר על התקופה היפה שהיא עבדה בפינת הסלטים, במטבח.
נהנינו מאוד מפרי עבודתה.
בהצלחה לאלה ולאנה סלוצקר שמחליפה אותה!
צוות ענף המזון
שר"פ
חזרו אלינו 70 שאלוני שביעות רצון מהשירות הרפואי – שר"פ -
מחציתם של החברים שהשתמשו בשירותי השר"פ.
אפשר להחזיר שאלונים עד
יום א' 30.3 .
את סיכום סקר שביעות רצון נפרסם בהמשך.
נרדה ארז
ועדת בריאות

תזכורת
הוחלט כי יום ו' 18.4 יהיה שבתון ברביבים.
על הענפים להיערך לעבודת שבת ביום זה.
דודו עפרון

ממחסן התחפושות
אני רוצה להודות לאנשים ש"גימדו" לי במחסן ועזרו לי להפעיל אותו לקראת החג – לחיהלה טולצ'ינסקי ולשרה שמש שעזרו בתפירה, בסידור המקום ובפתיחה.
לשחר בניה, למיכל כהן-סולל ולויולה שפתחו את המחסן למבוגרים
ולאחר מכן - סידרו אותו עד כדי כך שלא הכרתי אותו...
המון המון תודה – כיף לעבוד בשיתוף פעולה!
לכל אלה שעדיין לא החזירו את התחפושת – נא להחזיר תחפושת מסודרת ונקיה (כביסה ביד), עם שם. להניח במיכל שנמצא ליד מחסן התחפושות. עוד תרומות יתקבלו בברכה.
יעל איל


משבוע לשבוע
• פורים בשני מפלסים
בלי פרסומת ותכונה לקראתו, הגיע פורים גם השנה. הוא מגיע כבכל שנה אחרי שבוע פורים בחצר רביבים, כאשר חגיגת הילדים משתפת חלק גדול מהציבור. בקישוט חדר האוכל והמועדון הושקעה עבודה רבה והתוצאה הייתה מרהיבה.

• מסיבת פורים
הערב החל במספר הופעות קצרות ונחמדות. ההופעה הזוכה – להקת "חמסה" זכתה בפרס. אחר כך הופיעו התחפושות הזוכות. בפרס ראשון זכתה לרה שטיימן שהתחפשה לרקפת. אורון גמליאל ה J.D הותיק הרקיד את הציבור המגוון. בלילה החליף אותו דניאל גרול. במועדון פעלו שני בארים ומזנונים והוא היה מאוכלס בצפיפות עד לשעה מאוחרת. בחדר אוכל למעלה היה יותר מרווח. נראה שמי שרצה ליהנות בפורים אכן נהנה.

• "מגיע פרס לצוות המארגן"
כך אמרו כמה ממשתפי "שבוע הגמדים" שאת סיומו ציינו במועדון, בשבת הקודמת, באירוע חגיגי בנוכחות רוב המשתתפים במשחק. בפרס ראשון זכו נגה ואורי יוגב. חולקו פרסים נוספים. איך אמרה אחת המשתתפות? "שלא יעברו עוד 60 שנה עד ל"שבוע הגמדים" הבא". היא לא ידעה שבעבר הגמדים כבר ביקרו ברביבים.

• שיא חדש בדואר
בשבוע שעבר התקבלו ביום אחד 40 פריטים רשומים, מכתבים וחבילות, זאת בנוסף לכל הדואר הרגיל. כמות כזאת מספקת עבודה רבה לתמי שטיפל, עובדת הדואר והיא עמדה בכך.

• מרביבים לברוקלין
בהרמת כוסית במחסן רביב, בבוקרו של יום ג', יצאה מכולה עם 14,000 בקבוקי שמן "חלוצה", לברוקלין. לאחים נקש עסקי מסחר רבים שם וזהו ניסיון להיכנס לשוק האמריקאי. ערך המכולה כ 70,000 $. שיהיה בהצלחה ושיצאו עוד מכולות רבות בעקבותיה.

• האופניה התרווחה
בשעה טובה עברה האופניה למשכנה החדש בסככת המשתלות לשעבר. המקום רחב ידים, מגודר ומסודר. תחת גג. בהצלחה!

• תואר מגיסטר למדעים
אושר לאנדריי ברנובסקי ע"י סנאט הטכניון. התואר הוא בהנדסת חשמל. ברכותינו!

• לא השתקעו
"פליטי" מרכז הארץ, שהגיעו ביום ד' – חזרו לבתיהם כבר ביום שבת. הם היו מרוצים ותרמו 1500 ש"ח לנערי פולין, למרות שהנערים לא הספיקו לנקות להם את החדרים, כי הקדימו לבוא…

• מתקרבים ל - 100
גשמי השבוע - 10,2 מ"מ, ומתחילת העונה הגענו ל - 99,1 מ"מ. נו….
חסר רכיב